امروز ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

 اخبار کوتاه 

افزایش حق مسکن کارگران در هیأت دولت تصویب شد
افزایش حق مسکن کارگران که طبق مصوبه شورای عالی کار در سال گذشته پیشنهاد شد، از مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان برسد، باید برای اجرا در هیات دولت 
تصویب می‌شد.
البته در مصوبه شورای عالی کار تاکید شده بود که این مصوبه از اول سال ۱۴۰۰ باید اجرا شود، بنابراین اکنون که به تصویب دولت رسیده باید عطف به ماسبق شده و برای حقوق فروردین سال جاری هم پرداخت شود. در این زمینه محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: به لطف خدا امروز پیشنهاد افزایش حق مسکن کارگران عزیز تصویب هیات وزیران رسید.
همچنین مشکل چند ده‌هزار بانوان محترم بیمه شده تامین اجتماعی در زمینه افزایش مدت زمان دریافت هزینه بارداری از ۶ ماه به ۹ ماه و تامین منابع آن به تصویب دولت رسید. وی این مصوبه را یک گام جلوتر عنوان کرد.
گفتنی است در حال حاضر حدود ۱۴.۲ میلیون کارگر بیمه شده اکنون در کشور وجود دارد که منتظر افزایش حق مسکن کارگران هستند.

ساماندهی بازار مسکن با وام ۳۰۰ میلیونی
سهمیه هر بانک به منظور پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن توسط بانک مرکزی ابلاغ شد.
به استناد اظهارات عبدالناصر همتی در یک برنامه تلویزیونی، در راستای اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، سهمیه هر بانک به منظور پرداخت تسهیلات ساخت ۳۰۰ میلیون تومانی مسکن توسط بانک مرکزی ابلاغ شد.
بر این اساس نظام بانکی کشور مکلف است، در سال ۱۴۰۰ به ۱.۲ میلیون نفر از متقاضیان واجد شرایط دریافت تسهیلات به تشخیص وزارت راه و شهرسازی وام ساخت مسکن اعطا کند.
بنابر متن قانون بودجه ۱۴۰۰ دوره بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله است و سود آن نیز بر اساس دستورالعمل شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود.
گفتنی است رکود گسترده در حوزه ساخت و ساز یکی از دلایل نابه‌سامانی بازار مسکن تلقی شده و انتظار می‌رود با ارائه تسهیلات ۳۰۰ میلیونی ساخت مسکن علاوه بر تحریک تقاضا، زمینه افزایش تولید و عرضه واحد‌های مسکونی  مهیا شود.

25 هزار میلیارد تومان از بورس خارج شد 
حدود 3 ماه از تغییر دامنه نوسان از حالت متقارن مثبت 5 تا منفی 5 به حالت نامتقارن مثبت 6 تا منفی 2 می گذرد. در این مدت بسیاری از سهامداران، کارشناسان و فعالین بازار سرمایه این تغییر را یک تصمیم اشتباه از سوی سازمان بورس می دانستند. و البته بعضی منابع معتقد بودند این تصمیم با حمایت تمام وزارت اقتصاد گرفته شده است.
بعد از هفته ها رکود در بازار سرمایه، سازمان بورس و تصمیم گیرندگان در این باره یک بازگشت به غقب را تجربه کرده اند. اما نکته قابل تامل در این زمینه خسارت جبران ناپذیر به بسیاری از سهامداران خرد و البته کاهش اعتبار سازمان بورس به عنوان متولی بازار سرمایه در کشور بوده است.
کارشناسان اقتصادی در همان زمان تصویب این دامنه نامتقارن نوسان، هشدار داده بودند که این شیوه مدیریت بازار سرمایه راه به جایی نخواهد برد. رکود حاصل از این تصمیم در ماه های گذشته نتیجه ای جز زیان سهامداران خرد نداشته است.
از 25 بهمن تا آخرین روز کاری پیش از بازگشت به دامنه نوسان قبلی، تنها در 4 روز سهامداران خرد ورود پول به بازار سرمایه را داشته اند. بازار سرمایه در این مدت در تمام روزهای اجرایی شدن این طرح شاهد خروج پول بوده است. میزان پول ورودی در روزهایی که بازار شاهد ورود پول بوده است حدود 1670 میلیارد تومان بوده است.
در این مدت بازار سرمایه شاهد خروج بیش از 25.7 هزار میلیارد تومان پول سهامداران حقیقی بوده است. البته در مجموع ورود و خروج پول در این مدت باید گفت 24 هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج شده است. این اعداد و ارقام نشان می دهد سهامداران خرد از هر فرصتی برای خروج از بورس استفاده کرده اند.
نکته قابل توجه دیگر اینکه میزان معاملات در سه ماه گذشته و از زمان اجرای تصمیم سازمان بورس مبنی بر تغییر دامنه نوسان، ارزش معاملات روزانه به شدت کاهش یافته است. این کاهش را می توان در تفاوت زیاد میان آخرین قیمت معاملات و قیمت پایانی نمادها نیز به وضوح مشاهده کرد.
پرنشدن حجم مبنا یکی از دلایل عدم تخلیه فشار فروش در این مدت بوده است. به نظر می رسد مدیریت جدید بورس که در اولین تصمیمات خود دامنه نوسان متقارن را به عنوان حل کننده مشکل بورس می دانست، امروز به اشتباه خود پی  برده است.
البته اصرار بیش از حد رئیس سازمان بورس در خصوص دامنه نوسان نامتقارن را می توان به نوعی کنترل کننده شاخص دانست. 
کنترل کردن شاخص و نوسان دادن آن پیرامون شاخص کل یک میلیون و دویست هزار واحدی به مدت چند ماه می توانست بسیاری از انتقادات به سازمان بورس و دولت را 
کم کند.
اما همین تصمیم اشتباه سازمان بورس در هفته های گذشته مسبب تشکیل جمعیت های اعتراضی به روند بورس بوده است. این نوع تصمیم گیری به همراه عدم حمایت دولتی که همه را به بورس فراخوانده بود از بازار سرمایه، تنها اعتماد از دست رفته را به وضعیت بدتری می کشاند.
در صورتی که اطلاعات بازار نشان می دهد، حدود 80 درصد نمادهای بازار قفل در صف فروش بوده اند. در این مدت به صورت روزانه کمتر از 10 نماد وجود داشته است که صف خرید برای آن تشکیل شده است.
به گزارش فارس، حال باید منتظر ماند و دید، اعتراف سازمان بورس به تصمیم اشتباهش در خصوص تغییر دامنه نوسان می تواند بازار را از فشار فروش تخلیه کند و یا سهامداران خرد همچنان به دنبال خروج از بازار هستند.
 
کاهش قطره چکانی قیمت ها
بازار خودرو که چندی است با کمبود خریدار مواجه شده، در اولین هفته بعد از پایان محدودیت ها نیز باز روی مشتری را به خود ندید و قیمت ها نیز به صورت قطره چکانی روند نزولی به خود گرفتند.
اگرچه بازار خرید و فروش رسمی خودرو پس از ۳ هفته تعطیلی، طی هفته جاری آغاز به کار کرد اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که این روزها بازار، به امید کاهش نرخ ارز با کاهش و حتی نبود مشتری مواجه شده است، به شکلی که به گفته فعالان بازار، این بخش در رکود حداکثری به سر می‌برد.
رکود و انتظار در بازار خودرو به قدری عمیق شده که حتی خبر افزایش میانگین ۹ درصدی قیمت خودروهای کارخانه‌ای توسط شورای رقابت که چندی پیش رسانه‌ای شد، نتوانست تحرکی در این بازار ایجاد کند و قفل بازار را بگشاید. در واقع علاوه بر خریداران، فروشندگان نیز در حالت انتظار بوده تا نرخ دلار جایگاه خود را پیدا کند که همین امر بازار را با آرامش همراه کرده است.
این در حالیست که وقتی یک ماه پیش یعنی در فروردین ماه در فضای مجازی اعلام شد که مقرر شده شورای رقابت در ۳ ماه نخست سال جاری قیمت‌ها را پس از ۶ ماه تغییر دهد، بازار با یک هیجان موقتی مواجه شد به شکلی که قیمت خودروهای داخلی در بازار تا حدود ۳۰ میلیون تومان نیز افزایش یافت. اما این بار که قیمت کارخانه‌ای خودرو در واقعیت با افزایش مواجه شده، هیچ تحرکی نه از جنس افزایش قیمت و نه از جنس افزایش خریداران، نداشته است.
از سویی دیگر نیز خبرهای ضد و نقیضی که در مورد طرح مجلس تحت عنوان ساماندهی صنعت خودرو به گوش می‌رسد نیز در ترمز کردن بازار بی اثر نبوده است؛ آنطور که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرده‌اند به زودی در مورد این طرح که یکی از محورهای اصلی آن عرضه خودرو در بورس است، تصمیم گیری نهایی صورت می‌گیرد و طرح به صحن ارائه می‌شود.
در همین رابطه یک فعال بازار خودرو در گفت وگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر معامله خاصی در بازار انجام نمی‌شود و بازار به شدت راکد است، گفت: یکی از اصلی ترین مؤلفه‌های تأثیرگذار در بازار خودرو نرخ دلار است؛ زمانی که نرخ دلار در روند نزولی قرار می‌گیرد، خریداران به امید کاهش بیشتر دست از خرید می کشند.
وی افزود: روند بازار بیانگر تداوم کاهش نرخ خودرو است و انتظار افزایش وجود ندارد، مگر اینکه اتفاق خاصی در بازار ارز بیفتد و نرخ دلار در مدار صعودی قرار گیرد. به هر حال شرایط فعلی بازار نمایی از افزایش قیمت ندارد. هم اکنون قیمت خودروها میانگین ۳ تا ۵ میلیون تومان نسبت به یک هفته گذشته با کاهش مواجه شده است.
این فعال بازار خودرو با بیان اینکه بازار تقریباً قفل شده است، گفت: اگرچه شورای رقابت افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو را مصوب کرده اما این خبر نتوانست هیجانی در بازار ایجاد کند.
وی تصریح کرد: نزولی شدن قیمت دلار، آنچنان که انتظار می‌رفت قیمت بازاری خودروها را کاهش نداده و کاهش به صورت قطره چکانی بوده است اما به هر حال روی رفتار خریداران اثرگذار بوده و موجب عقب نشینی آنها از بازار شده است.
 
ساماندهی رمزارز‌ها وظیفه بانک مرکزی است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فعالیت سایت‌هایی در کشورمان بدون نظارت بانک مرکزی در حوزه رمزارز‌هاگفت: برآورد ما این است این سایت‌ها روزانه بین سه تا پنج هزار میلیارد تومان تبادل دارند و این موضوع نشان می‌دهد که ضابطه‌مند کردن آن‌ها ضروری است.
محمدرضا پورابراهیمی در ارتباط تصویری با بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به اینکه رمزارز‌ها پدیده جدید در اقتصاد کشورمان است و باید آن را مدیریت کنیم، افزود: حذف رمزارز‌ها از فضای تصمیم گیری، به صلاح کشور نیست.
وی ادامه داد: این موضوع از ماه‌ها قبل در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و گزارش خود را در دو سر فصل تنظیم کردیم که گزارش نخست درباره ماهیت تولید رمزارز در داخل کشور و ایجاد فعالیت‌های عملیاتی این حوزه است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گزارش کمیسیون اقتصادی قرار است چارچوب قانونمند مشخصی را برای رمزارز‌ها در نظر بگیرد تا بتوانیم در شرایط تحریمی از این ظرفیت استفاده کنیم و این موضوع به منابع ارزی کشور کمک کند.
پورابراهیمی گفت:​ هر گونه کسب و کار در اقتصاد و ارائه مجوز‌های لازم برای درگاه‌های پرداخت برای لزوم شفافیت اطلاعات و سابقه فعالیت آن‌ها باید با چارچوب و آئین نامه ضابطه‌مند باشد.
وی با اشاره به فعالیت سایت‌هایی در کشورمان بدون نظارت بانک مرکزی در حوزه رمزارز‌هایی با منشاء خارجی، افزود: برآورد ما این است این سایت‌ها روزانه بین سه تا پنج هزار میلیارد تومان تبادل دارند و این موضوع نشان می‌دهد که ضابطه‌مند کردن آن‌ها ضروری است و بانک مرکزی باید در این باره ورود کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ضابطه‌مند کردن مبادلات رمزارز‌ها با منشاء خارجی و وظایف بانک مرکزی ورود کردیم، گفت: شورای عالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما باید در این باره اطلاع رسانی کنند.
پورابراهیمی بر لزوم ارتقای ظرفیت‌های تولید رمزارز‌ها در کشورمان، تاکید و اضافه کرد: این طرح در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است تا ضوابط قانونی را برای عملیات فعالیت‌های اقتصادی رمزارز‌ها در کشورمان پیگیری کنیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تامین برق برای استخراج رمزارزها، موضوع مهمی است، افزود: متاسفانه نبود ساماندهی منظم از مجموعه وزارت نیرو و مانند آن در این باره مشکلات بزرگی را ایجاد کرده است.
پورابراهیمی اضافه کرد: این امکان وجود دارد که به گونه‌ای فعالیت رمزارز‌ها را انجام دهیم که به میزان مصرف برق فعلی کشور لطمه‌ای وارد نشود.
وی ادامه داد: ایجاد نیروگاه‌های جدید با خوراک سوخت‌های فسیلی و استفاده از برق‌های تولیدی مربوط به انرژی‌های پاک از جمله راهکارهاست.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وزارت نیرو به علت نبود راهبرد مشخص، می‌خواهد این مجموعه را متوقف کند که کار اشتباهی است.
پورابراهیمی افزود: این امکان وجود دارد که مزرعه‌های استخراج رمزارزها، خودشان برق مورد نیازشان را تولید کنند و به شبکه ملی برق نیازی نداشته باشند.
وی اضافه کرد: نبود یک نگاه منسجم در بین اجزای دولت از جمله وزارت نیرو، جلوی این کار مهم را در اقتصاد کشور گرفته است، اما در طرح مجلس، این موضوع دیده شده است تا بتوانیم در چارچوب قانونی، مسیر را برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی کشور در حوزه رمزارز، عملیاتی کنیم.

برخورد با دستگاههای دولتی که ماینر دارند
استاندار تهران در جلسه شورای اداری استان تاکید کرد که  با دستگاه‌های دولتی که ماینر دارند برخورد می شود.
انوشیروان محسنی بندپی در دومین جلسه شورای اداری استان تهران در سال جاری گفت: چهار دستور کار پراهمیت ظرف سالهای گذشته مورد پیگیری بوده که نخستین آن در رابطه تحقق دولت الکترونیک بوده است بی تردید حفاظت و امنیت شبکه دولت در دو سال گذشته جهش مطلوبی را پشت سر گذاشته و در حوزه فناوری اطلاعات در همه دستگاه ها به ویژه استانداری تهران شاهد تحول جدی بوده ایم.
 وی افزود: استفاده و بکارگیری سامانه مکاتبات الکترونیک باعث شده که بسیاری از مراجعات به دستگاه های مختلف کاهش پیدا کند و این سامانه و توسعه آن در دستگاه های مختلف باید با جدیت پیگیری شود.
استاندار تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود در خصوص مصرف انرژی و لزوم تحقق مصرف بهینه نیز گفت: ماینرها برای استخراج رمز ارزها مصرف برق قابل توجهی دارند لذا استفاده از این دستگاه ها در دستگاه های دولتی تخلف است و باید با مدیران مربوطه برخورد انجام شود. چطور مدیری که  به صورت خلاف از واکسن استفاده کرده با آن برخورد می شود، باید این موارد نیز به عنوان خلاف برخورد قاطعی با آن صورت گیرد.
 وی ادامه داد: در انتخابات وزارت کشور مجری است ولی انتخابات بحث حاکمیتی و ملی است که در قانون نیز به کمک دستگاه های مختلف اشاره شده همانطور که در مدیریت بیماری کرونا یک هم افزایی میان دستگاه ها را شاهد بودیم که باعث شد استان تهران ۱۴ میلیون نفری با کمک خداوند در مدیریت این بیماری عملکرد مناسب داشته باشد و دانشگاه های علوم پزشکی هیچگاه احساس تنهایی نکردند و دستگاه های مختلف چون پلیس، شهرداریها در این راستا کمک کردند و در ادامه نیز در موضوع واکسیناسیون نیز همین گونه عمل شد در انتخابات نیز که از اهمیت به سزائی برخوردار است باید همه دستگاه ها کمک کنند.
 
سکه روی ریل صعودی قیمت 
دبیر هئیت مدیره اتحادیه طلا و جواهر گفت: شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هستیم.
نادر بذرافشان در مصاحبه  با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: انس جهانی در هفته‌ای که گذشت با افزایش ۲ دلاری روبرو است و در بازار‌های داخلی با توجه به نوسانات قیمت ارز و خبر‌های سیاسی و اقتصادی در جهان، شاهد افزایش قیمت‌ها بوده ایم. وی گفت: این اتفاقات باعث شد تا هر مثقال طلا ۲۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۵۳۰ هزار تومان، نیم سکه ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴۴۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲۵۰ هزار تومان با افزایش قیمت روبرو شود.
بذرافشان در ادامه افزود: در حال حاضر قیمت انس جهانی ۱۸۳۰ دلار، سکه طرح جدید ۱۰ میلیون ۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۹ میلیون ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون ۷۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تومان فروخته شده است.
وی گفت: هر مثقال طلا ۴ میلیون ۳۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۹۵ هزار تومان فروخته شده است. دبیر هئیت مدیره اتحادیه طلا و جواهر در پایان گفت: حباب سکه با افزایش روبرو بوده و در حال حاضر به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.
 
قیمت نفت ریزش کرد
بهای معاملات نفت برنت با ۲۶ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۶۶ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسید.
 بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۶۳ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در مسیر ثبت نخستین کاهش هفتگی در سه هفته گذشته هستند.
ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: روند صعودی ابرسیکل کالا توقف شدیدی پیدا کرده است. دورنمای تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال همچنان خوش بینانه است و باید از ریزش بیشتر قیمتها جلوگیری کند.
افزایش قیمتهای کالا، کمبود نیروی کار و آمار بالاتر از حد انتظار قیمتهای مصرفی در آمریکا، نگرانیها نسبت به افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره توسط بانک مرکزی آمریکا را برانگیخته و قیمتها را تحت فشار کاهشی قرار داده است. افزایش نرخهای بهره باعث تقویت ارزش دلار می شود و قیمت نفت را که به این ارز قیمت گذاری می شود برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند.
هند روز جمعه ۳۴۳ هزار و ۱۴۴ مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته را گزارش کرد که آمار مبتلایان این کشور را به بالای ۲۴ میلیون نفر رساند در حالی که آمار قربانیان چهار هزار نفر افزایش یافت.

 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


 سرگذشت کارآفرینان اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال