امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
وضعیت استان تهران در طرح اقدام ملی مسکن مشخص شده و زمین و مناطقی که قرار است واحدهای مسکونی در آن احداث شود بزودی اعلام رسمی می شود.
به گزارش فارس، طی روزهای آینده قرار است ثبت نام طرح ملی مسکن در 10 استان کشور آغاز شود و این اقدام در انتظار اعلام رسمی سامانه ثبت نام از سوی وزارت  راه و شهرسازی است.

از 10 استانی که قرار است ثبت نام طرح ملی مسکن انجام شود زمین های مورد نظر برای احداث واحدهای مسکونی در 4 استان کرمان،همدان ،قم و سیستان و بلوچستان مشخص شده و پس از اعلام سامانه رسمی ثبت نام این طرح در استانهای مورد نظر آغاز خواهد شد.

در این بین سهمیه استان تهران نیز در حال نهایی شدن است و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در حال نهایی کردن مناطق و زمین های مورد نظر در طرح افدام ملی مسکن است.

گفته می شود مناطقی مثل وردآورد و واوان اسلامشهر مناطقی هستند که طرح ملی مسکن در این مناطق احداث خواهد شد.البته برخی شهرهای جدید نیز در این طرح مشارکت خواهند داشت.

محمود محمودزاده سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اینکه با توجه به آغاز ثبت‌نام اولیه مسکن ملی تا دو هفته آینده در 10 استان کشور آیا برای شهر تهران نیز این اقدام اجرایی خواهد شد، گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هر استانی که شرایط لازم برای ثبت‌نام مسکن ملی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشد از سوی اداره کل و شهرسازی آن استان اعلام شود. این اقدام برای آنها اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این برنامه به اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ابلاغ شده و میزان سهمیه مشخص شده است.

محمودزاده با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مشخص کرده است که در شهرهای جدید و کدام شهرهای استان تهران چه تعداد قرار است طرح مسکن ملی احداث شود، گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به محض اینکه اداره کل راه و شهرسازی اعلام آمادگی کند ثبت‌نام در استان تهران نیز آغاز می‌شود.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال