امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

 

افرادی که به صورت پیامکی در مرحله دوم اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند از امروز می‌توانند برای تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان چندی پیش محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، روند تکمیل مدارک پذیرفته‌شدگان مرحله اول و تکمیل ثبت نام های پیامکی مرحله دوم اقدام ملی مسکن را اعلام کرد.

براساس اعلام معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی متقاضیان تاییدشده مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن که به هر دلیلی مدارک موردنیاز را به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها تحویل نداده و یا در سامانه طرح اقدام ملی مسکن بارگذاری نکرده اند پس از دریافت پیامک می توانند به بخش "پیگیری درخواست" در سایت اقدام ملی مسکن مراجعه کنند.

همچنین زمان مراجعه هر متقاضی جهت بارگذاری مدارک از طریق پیامک به آن‌ها اعلام می شود و متقاضیان باید طبق زمان اعلام شده به سامانه مراجعه کرده و اقدام به بارگذاری مدارک کنند.

همچنین افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی تنها کد ملی خود را به سامانه پیامکی اقدام ملی مسکن ارسال کردند برای ثبت نام و بارگذاری مدارک از امروز تا اطلاع ثانوی فرصت دارند اطلاعات خود را در سامانه تکمیل کنند.

روز گذشته پروانه اصلانی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، از اتمام پالایش ثبت نامی‌های مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: پالایش در سه مرحله انجام شده است.

طبق گفته‌های اصلانی متقاضیانی واجد شرایط به تدریج پیامکی دریافت خواهند کرد و پذیرفته‌شدگان برای احراز شرایط با مدارک و مستندات با تعیین وقت قبلی باید به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.

پیش‌تر مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در مورد نحوه انتخاب متقاضیان اقدام ملی مسکن گفته بود هنوز سازوکار قرعه‌کشی افراد جمع بندی صورت نگرفته است چراکه ابتدا باید افراد ثبت نامی پالایش و تعداد واجدین شرایط مشخص شود.

به گفته اصلانی در مرحله اول ثبت نام اقدام ملی مسکن به دلیل آنکه به تعداد افراد ثبت نامی زمین احصا شده بود و بیشتر از تعداد زمین‌ها ثبت نام صورت نگرفته بود بحث قرعه کشی منتفی شد.

گفتنی است براساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی ۴۰۰ هزار خانه به متقاضیانی که شرایط دریافت مسکن ملی را دارند واگذار خواهد شد.

تا به حال دو مرحله ثبت نام برای واگذاری واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی صورت گرفته است به طوریکه در مرحله اول بالغ بر ۲۳۴ هزار و ۲۵۰ نفر و در مرحله دوم حدود ۵۳۰ نفر از طریق سامانه اینترنتی و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از طریق پیامک ثبت نام را انجام دادند.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال