امروز ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
مبارزه قاطعانه و بدون تعارف دستگاه قضا با فساد ادامه دارد
 
در ادامه برخوردهای قاطع دستگاه قضا با موارد احداث سازه‎های غیرقانونی در کشور، این بار نیز 62 مورد از ساخت‎و‎سازهای غیرمجاز در اراضی معروف به کلاک در حوزه قضایی بخش لواسانات تخریب شد که از این تعداد، 6 پلاک ثبتی، متعلق به متهم فراری پرونده اکبر طبری بود. 
چند ساخت‎وساز‌ غیرقانونی در اراضی معروف به کلاک در حوزه قضایی بخش لواسانات تخریب شد که این اقدام از روز جمعه 15 اسفند آغاز شده است و تا تخریب همه پلاک‏ها که ۶۲ مورد است، ادامه دارد.
بر اساس اعلام روابط عمومی حوزه قضایی بخش لواسانات، اراضی مذکور، کاربری کشاورزی و باغی دارد و در مکانی خارج از محدوده قانونی شهر و در حوزه آبریز سد لتیان و مشرف به این سد که هرگونه ساخت‌وساز برابر ضوابط و مقررات ممنوع است، واقع شده است.
بر اساس تبصره 2 ماده 10 اصلاح قانون حفظ کاربری زراعی و باغ‎ها مصوب سال 1374، «مأموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا و در نقاطی که دادسرا نباشد با حضور نماینده دادگاه محل، ضمن تنظیم صورت‎مجلس رأساً نسبت به قلع‌و‌قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده کنند.»
در اطلاعیه روابط عمومی حوزه قضایی بخش لواسانات آمده است: متاسفانه عده‌ای در این اراضی با سوءاستفاده و برقراری روابط ناسالم، به ساخت‎وساز اقدام کرده و با توجه به آرای قطعی دیوان عدالت اداری مبنی بر اعاده اراضی به وضع سابق، تخریب و قلع‎وقمع ساخت‎و‎ساز‌ها آغاز شده و تا تخریب همه پلاک که ۶۲ مورد است، ادامه دارد. جلسات کمیسیون ماده صد شهرداری به منظور ابطال پروانه‌های ساخت‎وساز در این پلاک‌های ثبتی استمرار دارد. 
در منطقه کلاک ۶۲ پروانه ساخت‎وساز صادر شده که با توجه به رای دیوان عالی کشور، شهرداری ملزم به ابطال پروانه‌ها شد و آرای کمیسیون ماده صد مبنی بر تخریب صادر شده است و جلسات کمیسیون ماده ۱۰۰ در خصوص تخریب ساخت‎وساز‌های غیرمجاز ادامه دارد.
در ادامه اطلاعیه روابط عمومی حوزه قضایی بخش لواسانات بیان شده است: افراد با سوءاستفاده از قدرت و ثروت، ساخت‎وساز‌هایی مازاد بر صدور پروانه داشته‌اند که کمیسیون ماده ۱۰۰ رای بر تخریب این ساخت‎وساز‌ها صادر کرده و دیوان عدالت اداری نیز این رای را تایید کرده و در مرحله اول ساخت‎وساز‌های مازاد تخریب می‌شود و قطعا این اقدام تا مرحله‌ای که اراضی به کاربری کشاورزی بازگردد، ادامه دارد.
روابط عمومی حوزه قضایی بخش لواسانات، 6 پلاکی که روز گذشته (شنبه 16 اسفند) تخریب شد را متعلق به حسن نجفی، متهم فراری در پرونده طبری عنوان کرد.
گفتنی است، حسن نجفی متهم ردیف دوم پرونده اکبر طبری بود که با دستگیری متهم اصلی پرونده به خارج از کشور متواری شد و به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در امر ارتشاء، پرداخت رشوه به اکبر طبری و پرداخت رشوه به غلامرضا منصوری قاضی وقت اجرایی لواسان به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو، متهم است. 
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال