امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

یورو ارزان شد

یورو ارزان شد

به دنبال تضعیف مجدد یورو، ارزش دلار در بازارهای جهانی تقویت شد.

به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارش های جدید از مثبت شدن مجدد رشد بخش تولید آمریکا، تقاضا برای خرید دلار تقویت شد. این خبر در کنار تضعیف یورو و پوند به صعود دلار منجر شد.

در معاملات روز سه شنبه بازارهای ارزی جهانی هر دلار به ۱۰۷.۸۵ ین رسید تا بالاترین سطح دو هفته اخیر خود در برابر ارز ژاپنی را به ثبت برساند. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا با ۰.۰۲ درصد افزایش به ازای ۱.۴۸۷۷ دلار مبادله شد تا ارزش دلار استرالیا در کمترین سطوح سه هفته اخیر قرار گیرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۹۹.۴۰۲  واحد رسید.

ریچارد فالکن‌هال، استراتژیست ارزی در موسسه " اس ای بی" گفت: تا زمانی که چشم انداز اقتصاد جهانی نامطمئن است و تنش های ژئوپلتیکی کاهش نیافته اند، انتظار داریم روند کنونی بازار ارز ادامه داشته باشد. پیش بینی ما این است که دلار امسال به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و ارزهای نوظهور ضعیف باقی خواهند ماند.

از سوی دیگر پس از آن که آمارهای ضعیف بخش های مختلف اقتصاد آلمان و باقی ماندن نرخ تورم در منطقه یورو در سطح کمتر از محدوده هدف بانک مرکزی اروپا، آب سردی بر پیکر یورو ریخت، ارزش ارز واحد اروپایی در برابر دلار به کمترین سطح دو سال اخیر خود رسید وهر یورو به ۱.۰۸۹۱ دلار عقب‌نشینی کرد.

بانک مرکزی اروپا دوازدهم سپتامبر امسال از بسته محرک جدید اقتصادی خود به منظور تقویت رشد در سطح منطقه یورو رونمایی کرد اما همان گونه که انتظارش می رفت، حتی افزایش مخارج نیز تاکنون نتوانسته است کمکی به حل اوضاع اقتصادی بغرنج کشورهای اروپایی کند و شاخص های مربوط به رشد اقتصادی، نرخ تورم، سطح تولید و اطمینان تجاری همگی در سطوح پایینی قرار دارند.

ماسافومی یاماموتو، استراتژیست ارشد ارزی در موسسه " میزوهو سکیوریتیز" گفت: داده‌های اقتصادی ممکن است به نفع دلار باشند. اخبار مربوط به بازارهای پولی در استرالیا و اروپا از تقویت بیشتر دلار حمایت می کنند.

به مانند یورو، دیگر ارز مهم اروپایی یعنی پوند نیز در برابر دلار عقب نشینی کرد تا جایی که هر پوند به ۱.۲۲۹۰ دلار رسید. هر فرانک نیز به ازای ۱.۰۰۰۹ دلار مبادله شد.

ارزش دلار آمریکا در برابر همتایان کانادایی و سنگاپوری نیز افزایش یافت تا جایی که هر دلار آمریکا به ترتیب به ازای ۱.۳۲۴۸ و ۱.۳۸۴۱ دلار کانادا و سنگاپور معامله شد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال