امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
طلای جهانی

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار آمریکا برای سومین روز متوالی کاهش پیدا کرد و به پایین‌ترین حد در یک هفته گذشته سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۹۱ دلار و پنج سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته نیز ۰.۱ درصد کاهش داشت.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۹۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در "شرکت سی ام سی مارکتس"، یکی از عوامل تاثیرگذار بر بازار طلا، دورنمای رشد اقتصادی و تحولات تجاری میان آمریکا و چین است و معامله‌گران به گوش هستند. وی در ادامه افزود: بازارها به اخبار مهم بسیار حساس هستند و هر گونه خبر مربوط به مذاکرات آمریکا و چین بسیار مهم خواهد بود.

مذاکرات تجاری رده بالا میان آمریکا و چین روز سه شنبه ازسرگرفته خواهد شد و لیو هی، معاون نخست وزیر چین قرار است با رابرت لایتیزر، نماینده تجاری و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا دیدار کند.

بازارهای سهام آسیا در اوایل معاملات اندکی صعود کردند با این حال به دلیل این که انتظارات اندکی درباره امضای توافق جامع میان واشنگتن و پکن وجود دارد، احتیاط در بازارها حکفرما بود.

ابهامات پیرامون مذاکرات تجاری شاخص دلار را در معاملات شب گذشته بالا برد. رشد ارزش دلار معاملات طلا که به این ارز قیمت گذاری می‌شود را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، این مذاکرات همزمان با افزایش برنامه‌ریزی شده تعرفه‌های آمریکا از ۲۵ به ۳۰ درصد روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار برگزار خواهد شد.

سرمایه گذاران همچنین منتظر انتشار جزییات نشست سپتامبر بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه هستند تا به ارزیابی روند سیاست پولی آتی بپردازند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۷ دلار و ۴۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۸۷۹ دلار و ۵۸ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۵ درصد رشد کرد و در ۱۶۶۷ دلار و ۷۶ سنت ایستاد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال