امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

عدم پرداخت سالیانه عوارض خودرو مشمول ۲ درصد جریمه ماهیانه می‌شود

1459776
 
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: چنانچه عوارض خودرو در موعد مقرر خود پرداخت نـشود، مشمول ۲ درصد جریمـه به‌ ازای هرماه تأخیر خواهد شد.
 
به گزارش ایسنا منطقه قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی‌اصغرجدی با اشاره به بند «ب» ماده ۴۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: بر اساس قانون مذکور، مالکان خودروهای سواری و وانت‌ دوکابین اعم‌ از تولید داخلی یا وارداتی مکلفند عوارض سالیانه خودروهای متعلق به خود را به نرخ  ۱٫۵ در هزار قیمت فروش کارخانه (داخلی) و یا مجموع ارزش گمرکی (وارداتی) براساس قیمت‌های مندرج در جداولی که سازمان مالیاتی کشور اعلام می‌کند به حساب شهرداری محل فعالیت واریز کنند.
 
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم  گفت: چنانچه این عوارض در موعد مقرر خود پرداخت نـشود، مشمول ۲ درصد جریمـه به‌ ازای هرماه تأخیر خواهد شد.
 
جدی افزود: شهروندان می‌توانند با پرداخت سالیانـۀ عوارض خودروی خود از مزایای عدم شمول ۲ درصد جریمـۀ ماهانـه برخوردار شوند.
 
وی به اشاره به ورود افراد سودجو در این‌ زمینـه، گفت: برخی افراد گمان می کنند که جرایم آنها قابل بخشودگی است و یا می‌توانند عوارض خود را در شهرهای دیگر با مبلغ پایین‌تر پرداخت نمایند، اما کسانی‌که به این افراد مراجعه می‌کنند، مطمئن باشند دچار ضرر و زیان خواهند شد، زیرا درصورت برگشت به شهر محل دریافت عوارض باید بـه طور مجدّد این عوارض را طبق قانون پرداخت کنند.
 
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم ادامه داد: مالکان برای پرداخت عوارض می‌توانند به شهرداری مرکز قـم و یا دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کرده و یا از طریق سامانـۀ خدمات الکترونیکی شهرداری قـم به صورت اینترنتی عوارض را پرداخت کنند.
 
جدی بیان کرد: شهروندان باید در نظر داشته باشند با پرداخت این عوارض در سازندگی شهر مشارکت می‌کنند و سبب می‌شوند عمران و آبادی شهر، سرعت بیشتری به‌خود بـگیرد.
وی درخصوص موارد مصرف عوارض خودرو، گفت: درآمد حاصل‌از این عوارض، صرف بهبود عبور و مرور، حمل‌ و نقل و بهبود محیط شهری می‌ شود.

عدم پرداخت به‌موقع عوارض خودرو سالانه 24 درصد جریمه به همراه دارد

مسئول درآمد شهرداری ساوه گفت: اگر عوارض ساليانه خودرو به سال آينده موكول شود يا چند سال پرداخت نشود؛ بر اساس قانون ماليات بر ارزش‌افزوده ماهيانه دو درصد جريمه تعلق می‌گیرد كه رقم قابل بخشودگی نيست.

عدم پرداخت به‌موقع عوارض خودرو سالانه 24 درصد جریمه به همراه دارد

میرمحرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه اگر عوارض سالیانه خودرو به سال آینده موکول شود یا چند سال پرداخت نشود؛ بر اساس قانون مالیات بر ارزش‌افزوده ماهیانه دو درصد جریمه تعلق می‌گیرد که رقم قابل بخشودگی نیست، اظهار کرد: با اشاره به بند ب ماده 43 قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوبه مجلس شورای اسلامی هر سال عوارضی به خودروهای موجود ترددکننده در سطح شهر و معابر عمومی تعلق می‌گیرد ولی به دلیل عدم آگاهی در پرداخت عوارض در آن سال، پرداخت را به سال بعد موکول می‌کنند که عواقب مالی فراوان دارد.

وی با بیان اینکه برخی اوقات شهروندانی که به شهرداری یا دفاتر پیشخوان در سطح شهر مراجعه می‌کنند؛ از این امر اظهار بی‌اطلاعی دارند، گفت: شهروندان باید در نظر داشته باشند با پرداخت این عوارض در سازندگی شهر مشارکت می‌کنند و سبب می‌شوند عمران و آبادی شهر سرعت بیشتری به خود بگیرد و در صورت پرداخت نکردن مشمول جریمه‌ای می‌شوند که قابل بخشودگی نیست.

مسئول درآمد شهرداری ساوه با اشاره به موارد مصرف عوارض خودرو، افزود:‌ درآمد حاصل صرف بهبود عبور و مرور، حمل و نقل شهری، خرید آسفالت و عمران و آبادی شهر می‌شود.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال