امروز ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
رئیس اتحادیه طباخان کله، پاچه و سیرابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

فروش ۱۵۰ هزار تومانی کله پاچه منع قانونی ندارد

رواسی گفت: فروش با کیفیت کله پاچه پخته تا ۱۵۰ هزار تومان از نظر اتحادیه منع قانونی ندارد.

فروش ۱۵۰ هزار تومانی کله پاچه منع قانونی ندارد/ افت خرید ۳۰ درصدی کله پاچه در بازارحسین رواسی رئیس اتحادیه طباخان کله، پاچه و سیرابی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کاهش قیمت کله پارچه اظهار کرد: فروش با کیفیت تا ۱۵۰ هزار تومان کله پاچه پخته از نظر اتحادیه منع قانونی ندارد.

اُفت خرید ۳۰ درصدی کله پاچه در بازار

رئیس اتحادیه طباخان کله، پاچه و سیرابی با اشاره به اینکه کله پاچه اُفت خرید ۳۰ درصدی را در بازار داشته است، تصریح کرد: به عبارتی می‌توان گفت که قیمت کله پاچه ۳۰ هزار تومان اُفت داشته است. این در حالی است که پخته نشده آن  ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رواسی با اشاره به اینکه استقبال از کله و پاچه در بازار افت داشته است، اظهار کرد: هم اکنون نبود مشتری در بازار؛ یکی از عوامل مؤثر در امر کاهش فروش کله پاچه است.

به گفته رئیس اتحادیه طباخان کله، پاچه و سیرابی؛ هم اکنون ۱۳۰۰ واحد صنفی مجاز و غیرمجاز، در تهران و حومه مشغول به فعالیت‌اند.

رواسی در ادامه ابراز امیدواری کرد که بازار کله و پاچه بتواند همانند گذشته، رونق یابد.

او در پایان بیان کرد: اکنون در کشتارگاه‌ها نظارتی جدی صورت می‌گیرد و به هیچ عنوان امکان ندارد کله و پاچه پاک نشده از کشتارگاه بیرون بیاید.  بر همین اساس تمیز کردن کله و پاچه صنعتی شده است و همکاران ما تنها با قرار دادن آن در دمای خاصی از آب می‌توانند به راحتی آن را نظافت کنند، بر همین اساس هیچگونه موادی برای تمیز کردن کله پاچه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

گفتنی است، بازار کله پاچه و فروش آن در طباخی‌ها در ماه‌های اخیر با کسادی عجیبی روبه‌رو شده است. این موضوع سبب شده تا بسیاری از طباخان با تغییر شغل خود، در عرصه‌های دیگر اقتصادی فعالیت کنند.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال