امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

پیگیری کم‌فروشی بنزین در برخی جایگاه‌ها 
یکی از موضوعاتی که این روزها درباره بنزین مطرح می‌شود، کم‌فروشی این فرآورده نفتی در برخی از جایگاه‌های سوخت بوده و توصیه وزیر نفت در این باره، اعلام گزارش تخلف به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است.
کم‌فروشی در برخی از جایگاه‌های سوخت موضوعی است که سال‌هاست آفت این حوزه شده و صدای اعتراض بسیاری از مردم را بلند کرده است. در این راستا بارها توصیه شده که اگر مردم در هر جایگاهی تخلفی دیدند، به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اطلاع دهند و منتظر بمانند. این شرکت تیم نظارتی خود را با تجهیزات کنترل کمی به جایگاه مذکور اعزام می‌کند و چنانچه تخلف جایگاه اثبات شود، به شدیدترین شکل ممکن جریمه خواهد شد.
اما درباره جریمه‌ای که در انتظار جایگاه‌های متخلف است نیز باید گفت که مقدار اضافی تلمبه تا زمانی که کنترل، تنظیم و فروخته شد، محاسبه شده و شماره توتالیزه آن نوشته و این شماره تا شماره همان روز برداشته می‌شود. مثلاً اگر عدد ۱۰ هزار لیتر ثبت شود، در این ۱۰ هزار لیتر مشخص می‌شود که در هر ۲۰ لیتر چند سی سی کم‌تر فروخته شده است. این نرخ محاسبه و جایگاه به نرخ فوب خلیج فارس جریمه می‌شود و هر هفته همه جایگاه‌های کشور کنترل کیفی می‌شوند. درواقع فرآورده نزدیک به ۴۰۰۰ جایگاه کنترل کیفی می‌شود و ۵۰ هزار تلمبه هم ماهانه توسط شرکت ملی پخش کنترل می‌شود.
بیژن زنگنه، وزیر نفت در این‌باره اعلام کرده است که اگر چنین تخلفی در جایگاه‌ها رخ دهد، مردم باید آن را به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منعکس کنند؛ چراکه این مساله علاوه بر اینکه جنبه کیفری دارد، شرکت پخش به عنوان یک موضوع انضباط مدیریتی با آن برخورد خواهد کرد و جرائمی اعمال خواهد شد.
وی با تاکید بر این‌که البته لازم است مردم نیز در زمان سوخت‌گیری دقت کافی را داشته باشند، تصریح کرد: شیوه صحیح سوخت‌گیری و توجه به مسائلی که متوجه تخلف جایگاه‌ها شوند، موضوعی است که ما از همه مردم خواستاریم.
 به گفته او مردم می‌توانند کم‌فروشی را با شماره ۰۹۶۲۷ اطلاع دهند و در همه جایگاه‌ها، تابلوهای اضطراری نصب شده که یک شماره مربوط به همین موضوع است.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال