امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
وام نوسازی بافت فرسوده 170 میلیون تومان شد
 
معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف وام نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری به ۱۷۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ تا ۱۸ درصدی خبر داد. 
مهدی عبوری اظهار کرد: به ازای هر واحد مسکونی 170میلیون تومان تسهیلات ساخت در محدوده و محلات هدف بازآفرینی در کلانشهر تهران در قالب قرارداد عاملیت، توام با تسهیلات بدون سپرده و اوراق گواهی حق تقدم به انبوه‌سازان حرفه‌ای و سازندگانی که فناوری‌های نوین را رعایت کنند، پرداخت می شود.
وی ادامه داد: این تسهیلات به ترتیب 50 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد، 60 میلیون تومان با نرخ 18 درصد و مابقی آن با نرخ 16 درصد محاسبه و پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به پرداخت این تسهیلات در شهرهای بالای 200 هزار جمعیت گفت: در این شهرها میزان وام به ازای هر واحد مسکونی 140 میلیون تومان افزایش یافته که به ترتیب 40 میلیون تومان آن با نرخ سود 9 درصد، 60 میلیون تومان با نرخ 18 درصد و 40 میلیون دیگر آن با نرخ 16 درصد محاسبه و به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه تسهیلات ساخت در بافت‌های ناکارآمد شهری در سایر کلانشهرها به 160 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: نرخ سود این تسهیلات نیز به ترتیب برای 50 میلیون تومان از محل قرارداد عاملیت، 50 میلیون تومان بدون سپرده و 60 میلیون تومان از محل اوراق به ترتیب با نرخ سود 9، 18 و 16 خواهد بود.
همچنین  روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی 10079 واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس به همراه چند پروژه روبنایی و زیربنایی به ارزش بیش از 1400 میلیارد تومان افتتاح شد.
این پروژه های افتتاح شده 4602 واحد مسکن مهر فاز 11 (کوزو) 3956 واحد فاز 8، 949 واحد فاز 5 و 572 واحد فاز 9 قدیم است.
همچنین 2 باب مسجد، 3 باب مدرسه ، کمربندی شرقی فاز 8 و ایستگاه پمپاژ به همراه واحدهای مسکن مهر در شهر پردیس افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.
مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران پردیس هم در گفت وگو با  باشگاه خبرنگاران ، با بیان اینکه ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس بهره برداری شد، گفت: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی زیر ساخت تمامی واحدهای مسکن از جمله آب و برق و گاز باید تکمیل و سپس تحویل داده شود.
او افزود: پیش از افتتاح رسمی تمامی واحدهای مسکن مهر در پردیس توسط وزیر راه و شهرسازی این واحدها به مرور به متقاضیان تحویل داده شده و ما منتظر افتتاح رسمی نماندیم.
هدایت تاکید کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال کار تکمیل تمامی واحدهای باقی مانده به اتمام برسد.و بتوانیم ۱۵ هزار واحد را افتتاح کنیم.
مدیر عامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه ۲۲‌هزار واحد مسکن مهر در پردیس مشکل معارض و حقوقی داشته اند گفت: به جز این واحدها ساخت مابقی واحدها در حال انجام است.
هدایت اظهار کرد: سعی کرده ایم با ان‌تخاب پیمانکاران خبره و متعهد سرعت ساخت واحدها را افزایش دهیم و هیچ مشکلی از لحاظ کندی در سرعت ساخت واحدهای مسکن مهر نیست.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال