امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

فارس نوشت: رئیس انجمن تولیدکنندگان صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی گفت: در حالی که زیرساخت تولید انبوه مواد ضدعفونی‌کننده در کشور فراهم است، اما تولیدکنندگان الکل از تحویل دادن این ماده اولیه به واحدهای صنعتی امتناع می‌کنند.

عدم همکاری واحدهای تولید الکل با تولیدکنندگان مواد ضدعفونی‌کننده/ الکل به زودی وارد می‌شود
 

بختیار علم‌بیگی، درباره وضعیت تأمین الکل مورد نیاز صنایع تولیدکننده مواد شوینده و بهداشتی گفت: متأسفانه در تأمین الکل، برخی تولیدکنندگان این ماده اولیه و صنعتی با شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده همکاری لازم را ندارند و از تحویل الکل به واحدهای تولیدی خودداری می‌کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی اظهار داشت: در حال حاضر مشکلی در تولید الکل داخلی وجود ندارد و تولیدکنندگان به اندازه کافی الکل برای تأمین واحدهای تولیدی مواد شوینده دارند، اما علی‌رغم صدور حواله از سوی سازمان غذا و دارو برای تولیدکنندگان مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده برخی از تولیدکنندگان الکل حاضر به تحویل الکل به این واحدها نیستند.

علم‌بیگی اظهار داشت: البته واحدهای تولیدی مواد شوینده با سرعت در حال تولید ژل و مواد ضدعفونی‌کننده هستند و حتی الکل تولیدی برای اقلامی مانند شیشه‌شوی و... به تولید ژل و مواد ضدعفونی‌کننده اختصاص داده‌اند تا هر چه سریع‌تر اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم تولید و در دسترس آنها قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با این وجود لازم است تا در شرایط حساس کشور، واحدهای تولیدکننده الکل همکاری بیشتری با تولیدکنندگان مواد شوینده داشته باشند و از عدم تحویل الکل به واحدهای تولیدی مواد شوینده خودداری کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی در پاسخ به این سؤال که آیا همچنان محدودیت‌هایی برای جابه‌جایی الکل از سوی استانداران وجود دارد، گفت: خوشبختانه مشکلات مربوط به این بخش حل شده است.

وی افزود: اما عمده مشکل ما اکنون در بخش عدم همکاری واحدهای تولیدکننده الکل است که متأسفانه برخی از آنها از تحویل این ماده اولیه به شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده امتناع می‌کنند.

علم‌بیگی اظهار داشت: لذا هماهنگی‌هایی با تعاونی‌ و انجمن‌های تولیدکننده مواد شوینده انجام شده است تا از طریق واردات الکل مشکل واحدهای تولیدی مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده حل شود.

وی افزود: بر این اساس مذاکراتی با برخی کشورهای همسایه انجام شده و در حال حاضر الکل وارداتی تأمین شده و در بیرون مرز قرار دارد که به زودی وارد کشور می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی گفت: با واردات الکل به طور قطع مشکل واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی‌کننده حل می‌شود و باید گفت که الکل تولیدی واحدهای تولیدکننده الکل داخلی در انبارها دپو خواهد شد و آنگاه این تولیدکنندگان هستند که باید به دنبال مشتری برای فروش الکل خود باشند.

وی در مورد دلیل خودداری این واحدها از تحویل الکل به شرکت‌های تولید مواد ضدعفونی‌کننده، گفت: به نظر می‌رسد تنها دلیل آنها سودجویی هر چه بیشتر باشد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال