امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

مدیر عامل شرکت البرز دارو خبر داد:

با تأکید رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و با بسیج تمام امکانات، محلول های ضدعفونی کننده در شرکت البرز دارو برای مقابله با ویروس کرونا، به‌طور شبانه‌روزی تولید و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

تولید شبانه‌رزوی محلول‌های ضدعفونی برای مقابله با ویروس کرونا در البرز دارو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو و به نقل از روابط عمومی گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر، مهندس مرتضوی مدیرعامل شرکت البرز دارو با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان این واحد تولید دارو برای کمک به مردم در تأمین اقلام بهداشتی گفت: به دستور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، در روزهای ابتدایی انتشار ویروس کرونا در کشور، یکی از خطوط تولید شرکت را به تولید محلول های ضدعفونی‌کننده تغییر دادیم تا بتوانیم نیاز مردم و مراکز بهداشتی درمانی در این زمینه را برطرف کنیم.
مهندس مرتضوی ادامه داد: با راه‌اندازی خط تولید اقلام ضدعفونی‌کننده، روزانه موفق به تولید 75 هزار بطری 240 سی‌سی برای مصارف مردمی و 1300 گالن 20 لیتری برای مصارف مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها شدیم.
مدیرعامل شرکت البرز دارو با بیان این‌که تنها مشکل تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده کمیابی الکل است، گفت: در صورت تأمین الکل مورد نیاز می‌توانیم ظرفیت تولید شرکت را به 2 برابر افزایش دهیم تا از دغدغه‌ی کمبود مواد ضدعفونی‌کننده در کشور بکاهیم. 

وی با ابراز امیدواری از شکست ویروس کرونا به همت ستاد مقابله با کرونا، نهادهای انقلابی و مردمی هم‌چون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مجاهدت تلاشگران عرصه‌ی سلامت کشور، هم‌چنین همدلی و همراهی مردم افزود: ما نیز مانند همه‌ی بخش‌های کشور که برای کنترل ویروس جدید شبانه‌روز تلاش می‌کنند، به فعالیت خود ادامه می‌دهیم و با افتخار در کنار مردم عزیز از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
لازم به توضیح است با تأکیدات مقام معظم رهبری و رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، در همان روزهای ابتدایی انتشار ویروس کرونا، واحدهای زیرمجموعه این ستاد برای کمک به مردم و مراکز بهداشتی و درمانی کشور جهت پیشگیری و درمان این بیماری، بسیج شده و تمام توان خود را به این امر اختصاص داده‌اند.

در همین زمینه، از طریق این ستاد روزانه بیش از 100 هزار ماسک N95، 370 هزار محلول ضدعفونی‌کننده، 105 هزار ژل ضدعفونی‌کننده و 30 دستگاه اکسیژن‌ساز تولید می‌شود، هم‌چنین 10 کاروان سلامت برای مراقبت‌های بهداشتی و درمانی مردم به مناطق درگیر با ویروس اعزام و 20 هزار خط تلفن برای مشاوره‌‌ی هم‌وطنان در خصوص این بیماری، راه‌اندازی شده است.

 منبع: خبرگزاری دانشجو
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال