امروز ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

ثبت نام سهام عدالت 99

بر اساس اعالام سازمان خصوصی سازی در حال حاضر امکان ثبت نام سهام عدالت جدید وجود ندارد. پلیس نیز نسبت به اخبار ثبت نام سهام عدالت از منابع غیرموثق واکنش نشان داد و هشدار داد که مردم مراقب افراد سودجو باشند و اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار ندهند. پاسخ به برخی سوالات در این زمینه در ادامه آمده است.

ثبت نام سهام عدالت

آیا امكان ثبت سهام عدالت براي اشخاصي كه تاكنون براي ثبت نام نكردند وجود دارد؟
دوره مجاز ثبت نام بازه زماني ده ساله 85 الي 94 بوده و پس از آن ثبت نام جديد صورت نمي گيرد. در صورت صدور مجوزهاي جديد برای ثبت نام سهام عدالت، از طریق سایت راهبرد معاصر اطلاع رساني خواهد شد.

 

افرادي كه با وجود ثبت نام اوليه در تعاوني های سهام عدالت شهرستان ها، ثبت نام نهايی نکردند، آیا مشمول سهام عدالت می شوند؟
خیر، تنها كساني كه در شركت هاي تعاوني شهرستان ها ثبت نام نهايي داشته اند و نامشان از طريق آن شركت تعاوني به سازمان خصوصي سازي ارسال و در بانك اطلاعاتي مشمولين درج شده مشمول سهام عدالت هستند و ثبت نام اوليه دليل عضويت سامانه سهام عدالت نيست.

 

چنانچه اطلاعات هویتی (شناسنامه ای) مشمولین سهام عدالت از تاریخ ثبت نام قطعی تاکنون تغییر کرده باشد، چه باید بکنند؟

آخرین اطلاعات هویتی و اصلاحات شناسنامه‌ای تا دی ماه ۱۳۹۵ از سازمان ثبت احوال کشور دریافت و در بانک اطلاعات سازمان خصوصی سازی اعمال شده است. این مشخصات نهایی، مبنای عضویت و سهامداری مشمولین است. در صورت تغییر اطلاعات هویتی افراد پس از تاریخ فوق، لازم است جهت اعمال تغییرات و اصلاح بانک اطلاعاتی با تلفن شماره ۰۲۱۸۳۳۳۸ دفتر امور سهام عدالت تماس حاصل فرمایند.

 

در صورت تغییر تعداد خانوار (بعد خانوار) نسبت به زمان ثبت نام یا تغییر شرایط خانوار ناشی از تولد، ازدواج و فوت چه اقدامی باید نمود؟

اقدام خاصی لازم نیست. تخصیص سهام عدالت بر مبنای بعد خانوار در زمان ثبت نام صورت گرفته است و ازدواج، طلاق و فوت تأثیری در شرایط و مبلغ سهامداری مشمولین ندارد. همچنین متولدین بعد از تاریخ ثبت نام خانوار‌ها نیز مشمول سهام عدالت نمی‌باشند. 

 

خانوار‌هایی که در قالب یکی از اقشار نظیر روستائیان یا مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ثبت نام کرده اند، ولی اکنون جزو آن اقشار نیستند (مثلاً دیگر در روستا زندگی نمی‌کنند یا مدد جوی کمیته امداد نیستند)، کماکان سهامدار هستند یا خیر؟

ملاک سهامداری افراد و خانوار‌ها قطعی شدن ثبت نام آن‌ها در طرح سهام عدالت است و تغییر وضعیت افراد و خانوار‌ها تاثیری در سهامداری مشمولین ندارد. 

 

چرا برخی از افرادی که در سال‌های گذشته جزو اقشار مددجوی نهاد‌های حمایتی ثبت نام شده اند در حال حاضر از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار نیستند؟

ملاک تعلق تخفیف ۵۰ درصدی تحت پوشش بودن مشمولان در نهاد‌های حمایتی در زمان تهیه صورتحساب نهایی (دی ماه ۱۳۹۵) بوده که مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در صورتحساب مشمولان اعمال شده است.


خبرهای تکمیلی درباره سهام عدالت 

اینجا کلیک کنید.

 

 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال