امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

پیرو ابلاغیه مهم مقام معظم رهبری در خصوص آزادسازی سهام عدالت، وزیر اقتصاد دستور صدور کد بورسی برای همه دارندگان سهام عدالت را صادر کرد.

دستور وزیر اقتصاد نسبت به صدور کد بورسی برای همه دارندگان سهام عدالت

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ پیرو ابلاغیه مهم مقام معظم رهبری در خصوص آزادسازی سهام عدالت و مذاکرات امروز جلسه هیأت دولت، اولین جلسه کمیته اجرایی ابلاغیه مذکور به‌ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. در این جلسه مقرر شد با سرعت لازم نسبت به صدور کد بورسی برای همه دارندگان سهام عدالت اقدام شود.
 این گزارش می‌افزاید: در این جلسه همچنین مقرر شد در اسرع وقت، جلسه فوق‌العاده شورای‌عالی بورس به‌منظور بررسی و تصویب مقررات مورد نیاز و انتقال سهام به دارندگان سهام عدالت برگزار شود.


یک مقام مسئول به مهر خبر داد

مشمولان سهام عدالتی که کدبورسی ندارندبایددرسایت سجام ثبت نام کنند

مشمولان سهام عدالتی که کدبورسی ندارندبایددرسایت سجام ثبت نام کنند

یک مقام مسئول در سازمان خصوصی‌سازی گفت: مشمولان سهام عدالتی که کد بورسی ندارند، در صورتیکه «روش آزادسازی مستقیم» را انتخاب کرده باشند، باید در «سامانه سجام» ثبت نام کنند.

مهدی طریحی مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: آن دسته از هموطنان سهام دار سهام عدالت که کد بورسی ندارند، در صورتیکه «روش آزاد سازی مستقیم» را انتخاب کرده باشند، می‌بایست متعاقباً نسبت به ثبت نام در «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام)» با نشانی اینترنتی https://www.sejam.ir و مطابق با دستورالعمل و فرآیندهای مربوطه نسبت به دریافت کد سجام اقدام نمایند.

وی افزود: در فرآیند عملیاتی سامانه سهام عدالت، پس از آنکه سهام دار وارد سامانه سهام عدالت شده و یکی از دو روش آزادسازی را انتخاب کند، شماره ملی آن فرد در بانک اطلاعاتی سامانه به شیوه آزاد سازی انتخاب شده اختصاص داده می‌شود. مقرر گردیده تا اطلاع ثانوی، این اطلاعات به صورت هفتگی برای شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه برای انجام مراحل آتی، ارسال شود.

طریحی در پاسخ به این سوال که چرا ثبت نام در سجام، پیش شرط آزاد سازی سهام عدالت قرار نگرفت تا افرادی که مطلع نیستند نیز بالاجبار در آن ثبت نام کنند، گفت: به دلیل حجم بسیار بالای تعداد سهام داران سهام عدالت و جلوگیری از ازدحام مراجعات مردم جهت انجام مراحل چندگانه دریافت کد سجام، پیش بینی شد که افراد به مرور و در فرصت مناسب در این خصوص اقدام نمایند.

وی در پایان گفت: پس از انتقال اطلاعات به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، اطلاعات رسانی‌های آتی از طریق بسترهای ارتباطی توسط شرکت مذکور، خطاب به سهام دارانی که فاقد کد سجام هستند انجام خواهد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال