امروز ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

 هشدار وزیر بهداشت درباره عادی انگاری کرونا

دنیای اقتصاد: آخرین آمار از جدیدترین مبتلایان به ویروس کرونا در ایران از اوج‌گیری دوباره بیماری کووید-۱۹ حکایت دارد؛ موضوعی که سبب شده وزیر بهداشت یک‌بار دیگر نسبت به عادی‌انگاری کرونا از سوی مردم ابراز نگرانی کرده و در عین حال هشدار دهد. بنابر آخرین آمار، در بازه زمانی ۲۴ ساعته روز یکشنبه تا د‌وشنبه، دو هزار و ۹۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده و همچنین ۸۱ نفر نیز در همین بازه زمانی جان خود را از دست داده‌اند. سعید نمکی وزیر بهداشت که درباره عادی‌انگاری کرونا ابراز نگرانی کرده این نگرانی را تنها محدود به عادی‌انگاری از سوی مردم نمی‌داند.
دنیای اقتصاد: سخنگوی وزارت‌خارجه ایران در پیامی به زبان انگلیسی خطاب به مردم آمریکا با بیان اینکه دنیا صدای مظلومیت شما را شنیده و کنار شما ایستاده است، به دولتمردان آمریکا توصیه کرد خشونت‌ها علیه مردم خود را متوقف کنید و بگذارید آنها نفس بکشند. موسوی همچنین درخصوص بدهی میلیاردی کره‌جنوبی به ایران نیز با طعنه گفت: «زحمت کشیده‌اند! ما چیزی حدود دو سال با کره‌جنوبی مذاکره داشتیم ولی کره‌ای‌ها در این زمینه به آمریکایی‌ها گوش می‌دهند و برای پرداخت بدهی‌شان منتظر پاسخ مثبت آمریکا بودند.»
 

 سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی(ره)

دنیای اقتصاد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ۱۴ خردادماه به مناسبت سی و یکمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)، در یک سخنرانی زنده‌ تلویزیونی با ملت ایران سخن خواهند گفت. به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، بیانات رهبر انقلاب ساعت ۱۱ روز چهارشنبه، از سایت، اینستاگرام و توییتر KHAMENEI.ir و شبکه‌های صدا و سیما به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

 

 برخورد عبرت‌آموز با عامل جنایت گیلان

دنیای اقتصاد: رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به موضوع قتل رومینا دختر ۱۳ ساله گیلانی گفت که برخورد دستگاه قضا با عامل این جنایت عبرت‎‎آموز خواهد بود و از مراکز علمی و دانشگاهی خواست که به آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی بپردازند. سید ابراهیم رئیسی در جلسه دیروز شورای عالی قوه‌قضائیه یکی از علل و عوامل اصلی حوادث و جنایاتی نابخشودنی همچون حادثه گیلان را دوری از اخلاق و معنویت دانست.
 

 ضربه ۱۰۸ هزار میلیارد تومانی کرونا

ایرنا: سخنگوی دولت دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، از ضربه ۱۰۸ هزار میلیارد تومانی کرونا به ۱۳ رسته شغلی و کسب و کارها خبر داد. علی ربیعی در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی درباره حضور نفتکش‌های ایرانی در سواحل ونزوئلا و تهدیدهای‌آمریکا در این خصوص گفت: رفتن کشتی‌های حامل کالاها و صادرات ما تنها بخشی از تبادلات تجاری عادی و مرسوم میان ایران و همه کشورها و در اینجا ونزوئلا است. این نه یک اقدام سیاسی بود و نه ما قصد ارسال پیامی خاص به جایی را داشتیم. درآینده نیز به هر کشوری لازم بدانیم، هر کالایی را صادر و وارد خواهیم کرد.
 

 ۲۳۰ کشته در حوادث آبان

دنیای‌اقتصاد: آخرین آمار کشته‌شدگان و مجروحان حوادث آبان ماه اعلام شد؛ آماری که دیروز مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره دهم مجلس اعلام و در عین حال تاکید کرد مرجع این آمار اعلام‌شده، پزشکی قانونی است. ذوالنور با ارائه آماری از خسارات جانی و مالی حوادث آبان ۹۸، تعداد کشته‌های این حوادث را ۲۳۰ نفر اعلام کرد. به گزارش «ایسنا» مجتبی ذوالنور دیروز در حاشیه جلسه اجتماعی انتظامی ستاد مقابله با کرونا در وزارت کشور با اشاره به ماجرای افزایش نرخ بنزین، آنچه در آبان ۹۸ اتفاق افتاد را یک حادثه طبیعی خواند و گفت: مردم ممکن است اعتراض داشته باشند و آن را اعلام کنند، ولی براندازی نرم در دستور نظام سلطه است. ذوالنور اعلام کرد: ۴۹۷ مرکز دولتی و بخش خصوصی، ۴۲۲ خودروی مردم، ۲۳۰ خودروی دولتی و عمومی، ۵۶۹ خودرو و موتور نیروهای امنیتی و انتظامی و ۹۹۱ بانک در این حوادث آسیب دید. او افزود: در این تجمعات ۲ هزار نفر مجروح شدند و آمار مجروحان نیروهای امنیتی و انتظامی بیشتر از۵ هزار نفر بود.
 

 کنایه دبیر شورای نگهبان به نمایندگان مجلس دهم

ایرنانوشت: دبیر شورای نگهبان، نمایندگان مجلس یازدهم را به پرهیز از اقدامات سطحی و حاشیه‌ای فراخواند و گفت: با ضابطه‌مند کردن ثبت‌نام بی‌محابای داوطلبان بخشی از مشکلات عدیده نظام انتخاباتی را حل کنید. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی روز گذشته در جلسه شورا در نخستین توصیه خود به نمایندگان مجلس یازدهم، به خودمراقبتی اشاره کرد و گفت: در انتخابات دوم اسفند ۹۸، به تعداد ۱۱۷ نماینده مجلس دهم از مردم رأی نگرفتند و حدود ۷۰ نفر نیز صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان تایید نشد؛ خوب است هم نمایندگان قبلی توجه کنند که چه کردند که چنین اتفاقی برایشان افتاد و هم نمایندگان فعلی از این موضوع درس بگیرند.
 

 ۱۱۰ فقره آتش‌سوزی در استان‌های جنوبی

ایسنا نوشت: مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن اشاره به وقوع ۱۱۰ فقره آتش‌سوزی در استان‌های جنوبی و زاگرسی طی هفته گذشته، بخش قابل‌توجهی از حریق را نتیجه کشمکش‌ها و تعارضات برخی افراد محلی با یکدیگر دانست و از دفتر حقوقی ‌سازمان جنگل‌ها خواست کسانی که مرتکب ‌آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌ها و مراتع می‌شوند، مجازات شوند.‌ او ادامه داد: در شش مورد از حریق‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (منطقه گچساران)، خوزستان ‌‌(منطقه بهبهان) و بوشهر (منطقه دشتستان) به علت صعب‌العبور بودن و وزش باد شدید امکان اطفا از طریق زمینی ‌میسر نیست و لازم است در سریع‌ترین زمان ممکن، بالگرد ‌برای اطفا اعزام شود.‌
 

 پشت پرده گروه‌های‌ لابی ضد ایرانی

دنیای اقتصاد: گروه‌های لابی همواره در جهت‌دهی به سیاست‌خارجی واشنگتن نقش مهمی را ایفا کرده‌اند و این امر بر کسی پوشیده نیست. یکی از گروه‌هایی که همواره در خفا بیشترین نقش را در افزایش خصومت آمریکا علیه ایران ایفا کرده است تشکل موسوم به «اتحاد مقابله با تروریسم» و زیرمجموعه دیگر آن «یعنی اتحاد علیه ایران اتمی» است. دو گروه لابی عظیم که تندترین نئوکان‌ها، جمهوری‌خواهان و جنگ‌طلبان در آن گرد یکدیگر آمده‌اند تا خصومت‌ها علیه ایران را تا جای ممکن در واشنگتن افزایش دهند. جالب آن است که بخش عمده‌ای از دستمزدهای گزاف این دو گروه لابی نیز توسط عربستان و امارات تامین می‌شود.
 

 روحانی: ایران همواره در کنار دولت و ملت افغانستان است

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران روز دوشنبه در تماس تلفنی محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان با وی با تبریک دوره جدید ریاست‌جمهوری وی در افغانستان و ابراز خرسندی از توافق به‌وجودآمده میان گروه‌های سیاسی در این کشور ابراز امیدواری کرد با تلاش همه ارکان دولت و شورای عالی مصالحه، شاهد صلح، ثبات و امنیت بیشتر در افغانستان باشیم. رئیس‌جمهوری سیاست ایران را توسعه روابط و همکاری‌های برادرانه و دوستانه با همه همسایگان از جمله افغانستان دانست و گفت: «ایران برای توسعه صلح، ثبات و امنیت در افغانستان همواره در کنار دولت و ملت این کشور است.»
 

 پیام رئیس پارلمان چین به قالیباف

ایرنا: رئیس پارلمان چین در پیامی انتخاب محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و خواستار گسترش ارتباط و همکاری مجالس ایران و چین شد. به گزارش خانه ملت، «لی جان‌شو» روز دوشنبه در پیامی ضمن تبریک انتخاب محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی، خواستار تقویت ارتباط و همکاری پارلمان چین و مجلس شورای اسلامی ایران شد و تصریح کرد: چین خواهان ترویج و توسعه مداوم روابط جامع و مشارکت راهبردی با ایران است. رئیس پارلمان چین تاکید کرد: «خبر انتخاب جنابعالی به ریاست مجلس شورای اسلامی ایران مایه خرسندی شد، به این وسیله صمیمانه تبریک می‌گویم و بهترین آرزوها را برای جنابعالی دارم. در سال‌های اخیر، با مساعی مشترک دو طرف، مناسبات چین و ایران به‌طور مداوم توسعه یافته است.» جان‌شو افزود: «در مورد تمام تحولاتی که در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای صورت می‌گیرد، نگاه و روابط چین و ایران همواره راهبردی و درازمدت است. اینجانب تمایل دارم با همکاری جنابعالی و تقویت ارتباط و همکاری کنگره ملی خلق چین و مجلس شورای اسلامی ایران، توسعه مداوم روابط و مشارکت جامع راهبردی چین و ایران را ترویج کنیم.»

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال