امروز ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

طراحی و ساخت انواع سینی کابل و لوله

بروزرسانی: ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ | ۰۹:۵۸

فروش انواع سینی کابل و نردبان کابل و لوله پلی امید و pvc و لوله های برق فلزی آب کاری گرم و سرد فروش انواع بوشن براس بوش گلند لوازم ساختمانی سیم و کابل قوطی کلید


سینی کابل چیست؟

سینی کابل از جمله وسایلی ست که بیشتر در کابردهای تجاری و صنعتی برای عبور سیم و کابل از آن استفاده می شود. در واقع سینی کابل جایگزینی برای لوله های کاندوئیت است و نسبت به آن دارای مزایا و معایبی می باشد. از مزایای سینی کابل می توان به استحکام بالا، امکان عبور تعداد زیاد سیم و کابل و دسترسی راحت به آن اشاره کرد. هر چند در صورت بروز آتش‌سوزی از آنجا که اغلب سینی کابل سرپوش ندارند بیشتر در معرض خطر قرار دارند. برای ساخت سینی کابل از مواد مختلفی مانند فولاد، فولاد گالوانیزه، استیل، آلومینیوم و پی وی سی می تواند استفاده نمود. همچنین سینی های کابل در انواع مختلفی مانند نردبانی، مشبک، ساده و ... تولید می شوند. 

تعریف سینی کابل

سینی کابل یا Cable Tray وسیله ایست که در سیم کشی ها و به منظور نگهداری و انتقال کابل های برق به کار برده می شود. سینی کابل یکی از متداول ترین روش هایی ست که برای پشتیبانی از سیم و کابل به کاربرده می شود. سینی کابل در اندازه و از جنس های مختلفی می تواند ساخته شود که هر کدام بسته به حجم و وزن کابل و همچنین محیط مورد استفاده قرار می گیرد.

سینی کابل در کارهای تجاری و صنعتی جایگزینی برای لوله کاندوئیت است  و به کمک آن می توان به راحتی کابل های برق را از یکدیگر تفکیک کرد و محل مورد نظر رساند.

بر اساس تعریفی که توسط NEC (National Electric Code) ارائه شده است سینی کابل یک سیستم پشتیبانی در نظر گرفته می شود نه صرفا یک محل عبور سیم برق (Raceway) چرا که در Racewayها کابل را به طور کامل درون خود محصور می کنند. این یک تفاوت اساسی به حساب می آید چرا که الزامات عبور سیم از داخل سینی کابل و با سایر کانال های عبور تفاوت دارد. در داخل سینی کابل سیم های برق در معرض آسیب های مکانیکی بیشتری قرار دارند و همچنین می توانند یک منبع ایجاد حریق باشند.

موارد استفاده از سینی کابل

از سینی کابل می توان برای عبور انوع سیم و کابل هایی که طبق مقاله NEC 392 مجاز شمرده شده است استفاده کرد. البته این سیم وکابل ها تقریبا شامل تمام سیم هایی که در NEC وجود دارند می شود. برخی از آن ها عبارتند از:

  • کابل های جریان متناوب آرموردار
  • کابل های CATV
  • کابل های ارتباطی
  • لوله های فنری فلزی
  • لوله های فنری غیر فلزی
  • کابل های اعلام حریق
  • کابل های شبکه
  • کابل با روکش غیر فلزی و ....

جنس سینی کابل

سینی کابل های متداول معمولا از جنس فولاد گالوانیزه، استنلس استیل (فولاد ضد زنگ)، آلومینیوم یا پلاستیک فایبرگلاس ساخته شده اند. نوع سینی کابل می بایست بر اساس کاربرد و محیط مورد استفاده انتخاب شود.

نام آگهی دهنده: علی طهرانی
شماره تلفن: 021-33119578 , 021-33921547 , 021-33962925
استان: تهران
آدرس: لاله زار شمالی کوچه گل پرور پلاک 14 ساختمان ثمین واحد 21 0