امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

قرارداد همکاری ٣۶ قطعه‌ ساز برای داخلی‌ سازی ۴٢ قطعه

سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با انعقاد قرارداد ٣۶ شرکت قطعه‌ساز برای داخلی‌سازی ۴٢ قطعه، دومین گام برای کاهش ارزبری ٩٠ میلیون یورویی را رقم خواهیم زد.
 
  قطعه‌ساز  قرارداد  همکاری  ٣۶  قطعه‌ساز  برای  داخلی‌ سازی  ۴٢  قطعه
 

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  مهدی صادقی نیارکی امروز (شنبه) در "دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو" اظهار کرد: حمایت از تولید ملی با اتکا به صنعتگران کشور همیشه دغدغه ما و وزارت صمت بوده است که رهبر معظم انقلاب نیز همیشه از این بخش حمایت کرده‌اند و معتقدند که باید به بخش‌های پیشران همچون خودرو، کشاورزی و اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه داشت.

 

سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: رونق تولید کلید حل بسیاری از مشکلات است که رفع موانع آن مورد توجه وزارت صمت قرار گرفته است.وی افزود: امروز در میز دوم تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو، قرارداد همکاری با ۳۶ شرکت قطعه‌ساز با هدف داخلی‌سازی ۴۲ قطعه منعقد می‌شود.ارزش این قراردادها بین خودروسازان و قطعه‌سازان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و صرفه‌جویی ارزی ۹۰ میلیون یورویی به دنبال خواهد داشت.

 

صادقی نیارکی اظهار کرد: با برگزاری این دو میز، در مجموع ۷۷ قطعه خودرویی در داخل تولید شده و ۱۷۵ میلیون یورو کاهش ارزبری برای کشور به دنبال خواهد داشت.وی تاکید کرد: ارتقاء کیفیت خودرو، ارتقاء خدمات پس از فروش، تسریع در تکمیل خودروهای ناقص و توسعه صادرات به کشورهای همسایه از برنامه‌ها و اهداف وزارت صمت و مدیران خودسازی خواهد بود.

 

امروز دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در محل وزارت صمت با حضور وزیر صنعت، مدیران خودروساز و مدیران قطعه‌ساز برگزار شد. در میز نخست تعمیق ساخت داخل قراردادهایی بین ساپکو، سازه گستر و مگاموتور با ۳۲ شرکت قطعه‌ساز با هدف تولید ۳۵ قطعه برای یک سال مصرف ایران خودرو و سایپا منعقد شد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال