امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

 

ساخت ‌وساز مسکونی در تهران ۲۱ درصد کاهش یافت

نتیجه تصویری برای ساخت ‌وساز مسکونی در تهران ۲۱ درصد کاهش یافت

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آمار وضعیت بازار مسکن در نیمه نخست امسال را تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، در نیمه نخست امسال ۳۳ هزار و ۵۸ واحد مسکونی معامله شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۶ ماه نخست ۹۷) که ۷۷ هزار و ۴۳۹ فقره مبایعه نامه به ثبت رسید، ۵۷.۳ درصد کاهش داشته است.

همچنین در این مدت (۶ ماهه ۹۸) متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۱۲ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۹۰۰ تومان برآورد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (۶ ماهه نخست ۹۷) که این شاخص (متوسط قمیت هر متر مربع واحد مسکونی) در تهران ۶ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۴۰۰تومان بود، رشد ۸۹.۸ درصدی داشته است.

ارزش ریالی مبایعات مسکن در نیمه نخست امسال ۳۵ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان بود که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته که ۴۴ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان برآورد شد، ۲۰.۶ درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین در بازه زمانی ابتدای فروردین تا انتهای مرداد امسال ۲۷ هزار و ۳۸۴ واحد مسکونی احداث شده که این شاخص در مدت مشابه سال قبل، ۳۴ هزار و ۶۱۴ واحد مسکونی بود. این آمار بیانگر کاهش ۲۰.۹ درصدی تولید مسکن در نیمه نخست امسال نسبت به سال قبل است.

 

معرفی ۲۵سایت متخلف  در حوزه گرانفروشی بلیت اربعین

معاون وزیر صنعت، از معرفی ۲۵ سایت متخلف در حوزه گرانفروشی بلیت هواپیما در ایام منتهی به اربعین خبر داد و گفت: مردم نرخ‌های بالاتر از ۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان برای بلیت هواپیما را گزارش کنند.

عباس تابش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی آژانس‌های مسافرتی قیمت بلیت هواپیما به مقصد عراق را به مناسبت اربعین تا ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم افزایش داده‌اند، گفت: قیمت رفت و برگشت بلیت هواپیما برای هر نفر در عزیمت به عراق در ایام اربعین، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده و این نرخ مصوبی است که دولت تعیین کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برخی از سایت‌های خلافکار در جامعه متاسفانه بلیت هواپیما را با نرخ‌هایی بالاتر از قیمت تعیین شده به فروش می‌رسانند که به شدت با آنها برخورد می‌شود؛ این در حالی است که تاکنون ۲۵ سایت متخلف در فروش بلیت هواپیمای اربعین را شناسایی و برای طی مراحل قانونی به تعزیرات معرفی کرده ایم تا با آنها برخورد شود.

وی تصریح کرد: اطلاعات مرتبط با قیمت بلیت هواپیما در ایام اربعین بر روی سایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قید شده و مهم این است که مردم بلیت را با این نرخ مصوب خریداری کنند؛ این در حالی است که اگر تخلفی بر روی این نرخ‌ها مشاهده می‌کنند، حتما آن را گزارش دهند. به گفته تابش، برخی از سایت ها، به صورت خلق‌الساعه ایجاد می‌شوند و با برقراری رابطه‌ای با نمایندگان فروش بلیت هواپیما، قیمت بلیت را بالاتر به مردم ارایه می‌دهند. اما ما اصرارمان این است که رسانه‌ها هم سایت‌های متخلف و مصادیق تخلف را اعلام کنند تا سازمان حمایت آنها را بررسی نماید. وی با تاکید بر اینکه بازرسان نیز به صورت مرتب از آژانس‌ها بازرسی به عمل می‌آورند، خاطرنشان کرد: قیمت مصوب بلیت هواپیما برای یک طرف رفت یا برگشت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و هیچ فردی نباید از این نرخ تخلف کند.

 

کاهش ۳۵درصدی قیمت دام سنگین

نتیجه تصویری برای کاهش ۳۵درصدی قیمت دام سنگین

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه قیمت دام سنگین و سبک نسبت به ابتدای سال به ترتیب حدود ۳۵ و ۱۰ درصد کاهش داشته است، گفت: عده ای مصمم هستند قیمت گوشت را در بازار ثابت نگه دارند.

سعید سلطانی با بیان اینکه قیمت دام سنگین نسبت به ابتدای سال حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است، گفت: قیمت هرکیلوگرم دام زنده سنگین از ۴۱ هزارتومان به کمتر از ۳۰ هزارتومان رسیده و در نقاط مختلف بین ۲۷ تا ۲۹  هزارتومان عرضه می شود.   همچنین قیمت دام سبک زنده حدود ۱۰ درصد در همین مدت کاهش داشته و از قیمت متوسط ۴۶ تا ۴۷ هزارتومان به ۴۲ هزارتومان رسیده است. وی درباره پیش بینی قیمت ها اضافه کرد: تولید امسال شرایط بسیار مطلوبی دارد، جلوی قاچاق دام نیز گرفته شده و نگرانی در این زمینه نداریم از طرف دیگر با مشکل انباشت دام سنگین در کشور روبرو هستیم و متاسفانه کسانی که واسطه بین تولیدکننده و مصرف کننده هستند دام ها را به قیمت مناسبی خریداری نمی کنند ضمن اینکه قیمت گوشت در بازار نیز کاهش نیافته واین در حالی است که دامدار در حال زیان است؛ بنابراین هر دو طرف تولیدکننده و مصرف کننده ضرر می کنند. مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران تصریح کرد: عده ای مصمم هستند قیمت های بازار را حفظ کنند و اجازه کاهش نرخ نمی دهند چرا که دنبال سود بیشتر هستند.

 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال