مسکن ملی تهرانسر
وزیر راه با بیان اینکه از ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی تاکنون ۱۴۰ هزار واحد کلنگزنی شده است، افزود: تهرانسر نخستین منطقه در تهران است که این طرح در آن آغاز شده است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح ملی مسکن متعلق به همه ایرانیان است، گفت: تاکنون ۲۰ هزار نفر در طرح مذکور ثبتنام کردهاند.
به گزارش تجارتنیوز، محمد اسلامی با بیان اینکه از ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی تاکنون ۱۴۰ هزار واحد کلنگزنی شده است، افزود: تهرانسر نخستین منطقه در تهران است که این طرح در آن آغاز شده است. قیمت تمام شده در شهرهایی غیر از تهران ۲٫۵ تا ۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وزیر راه و شهرسازی هدف از این طرح را ایجاد تحرک در بازار مسکن اعلام و تصریح کرد: در صددیم مشاغل مختلف از جمله فرهنگیان، نیروهای مسلح و بازنشستگان را در این طرح، صاحبخانه کنیم.
اسلامی بیان کرد: نکته مهم این است که این طرح جزو طرحهایی است که ما به عنوان یک سیاست پایدار در جهت ایجاد جریان پایدار تولید مسکن آن را دنبال میکنیم. قصد داریم با ایجاد سالیانه ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری در شهرها کمکی به بازار مسکن کنیم.
به گفته وی، نکته مهم این است که در این دو سالانه تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر را در دستور کار داریم. آنچه که در طرح ملی مسکن با ثبت نام آغاز کردهایم، شناسایی متقاضیان واجدشرایط است. به نحوی که بتوانیم نیازمند واقعی را شناسایی و آمارهای واقعی از متقاضیان به دست بیاوریم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: موضوع مهمی که در این فاز است، فاز شناسایی و تفکیک فهرست متقاضیان است که بر اساس آن بتوانیم برنامهریزی اجرایی را شتاب دهیم. با الگوهای مختلف اراضی مورد نیاز را فراهم کردیم که متناسب با اقتضایات هر شهر آن را واگذار کنیم.
اسلامی تصریح کرد: اقتضاء بعضی شهرها این است که مسکن را به صورت ۹۹ ساله به مردم واگذار کنیم که بتواند فردی و گروهی نسبت به ساخت مسکن احداث کنند یا نه آنها را به یک سازنده متصل کنیم که زمین در اختیار دارد و وظیفه دارد این واحدها را بسازد و مطابق ضوابطی که در قرار داد پیشبینی کردهایم به متقاضیان واجد شرایط تحویل دهد.
وزیر راه درباره طرح تامین مالی در حوزه مسکن گفت: تامین مالی آنها در سه بخش است. بخش اصلی که دارای یارانه است ، بافت فرسوده است.دراین بخش ۵۰درصد تسهیلات و هزینههای مالی را دولت تقبل کرده است و پرداخت می کند. در حال حاضر برای بافتهای فرسوده شهرهای گوناگون ۲۰هزار نفر ثبت نام کرده اند،بافت فرسوده قانون مستقل دارد، بر اساس همین قانون اینها را پشتیبابی خواهیم کرد.
اسلامی گفت: بنا بر این بخش اول بافت فرسوده است. مردمی که در بافت فرسوده هستند و دارای زمین هستند میتوانند از این استفاده کنند. نوع دوم وام مسکن رایج است که در قانون داریم که رئیسجمهور و رئیس مجلس هم تاکید کردهاند که سهم ۲۰ درصد از تسهیلات بانکها را برای مسکن اختصاص دادهاند که توسط ریاست بانک مرکزی هم به بانکهای کشور ابلاغ شده است که همه بانکها موظف هستند که تسهیلات در اختیار قرار دهند. نوع سوم صندوق پسانداز یکم است. متقاضیان که صندوق پسانداز یکم هستند میتوانند با استفاده از شرایط مشخص از مسکنهای طرح ملی مسکن استفاده کنند.
وی اضافه کرد: بنابراین سه نوع تسهیلات مالی در دستور کار ما قرار گرفته است. این ۴۰۰ هزار واحد در سراسر استانها است. هدف برنامه تمام شهرها است. پروژه ای را با حضور رئیسجمهور در راستای این طرح کلنگ زنی کردیم که در تهران و حدود ۱۱۰ هزار واحد است. یکی از بزرگترین پروژه های تهران بود. تنها شهرهایی حذف میشود که متقاضی نداشته باشد. خانه اولی، متاهل بودن و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا از شرایط لازم ثبت نام در طرح ملی مسکن است.
وزیر راه بیان کرد: بر اساس مفروضات آماری شهرها را انتخاب کردهایم. این طرح پیش از این نامنویسی به شکل پایلوت در استان کرمان انجام شده بود.در کرمان این کار توسط بخش شهری بنیاد مسکن انجام شد یکی دوتا شهر به دلیل اینکه واجد شرایط بودند و کسی متقاضی نداشت از دستور کار خارج شدند.
وی با بیان اینکه هدف ما خانهدار شدن مردمی است که جامعه هدف ما هستند گفت: آن دسته از افرادی که در این شرایط اقتصادی نمیتوانند صاحب خانه شوند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند. قصد داریم این طرح را سالیان سال تکرار کنیم. همه جوانان به ویژه خانهاولیها بتوانند استفاده کنند.
وزیر راه درباره آدرس سایت طرح ملی مسکن گفت: در سایت مسکن شهرسازی درباره آن اطلاعرسانی شده است. قرار است نام سایت زیر نویس تلویزیون شود. مسکن ملی در تهران در تهرانسر است. هر چقدر زمین دولتی یا دستگاه دیگری داشته باشد در برنامه قرار خواهیم داد.
وی درباره قیمتهای واحدهای طرح ملی مسکن گفت: پیشبینی این است که اینها در شهرهای دیگر و تهران معدل کشور منهای شهر تهران، بین ۲٫۵ تا ۳ و نیم میلیون تومان قیمت دارد. در تهران به دلیل این که شرایط متفاوت است و هزینههای آن متفاوت است هزینهها نیز متفاوت است.
وزیر راه افزود: تمام تلاش ما این است که تحرکی در بازار مسکن ایجاد شود. زمین خام را شناسایی کردهایم و زمینهها را برای آمادهسازی واحدها فراهم کردیم و از سوی دیگر زمین عمران شدهای را در اختیار سازنده قرار دادیم تا بتواند کار خود را شروع کند. از تمام ظرفیتها استفاده کردیم، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن همکاری کردهایم و به زودی با آموزش و پرورش به منظور مسکن فرهنگیان تفاهم نامه امضا خواهیم کرد. یا در اراضی خودشان یا در اراضی که ما در اختیارشان میگذاریم برای جامعه فرهنگی هم احداث مسکن صورت میگیرد.
وی یادآور شد: با وزارت رفاه برای بازنشستگان که با سازمان تامین اجتماعی مذاکراتی صورت گرفته و آن هم تبدیل به یک تفاهمنامه خواهد شد. اساس بحث ما این است که هم برای جوامع مختلف و هم برای استفاده از ظرفیتهای گوناگون این برنامه برنامه جامعی است و ما امیدوار هستیم که این جریان تولید بتواند یک تحرک قابل ملاحظهای در بخش اشتغال و تولید در کشور ایجاد کند.
وزیر راه درباره شناسایی خانههای خالی از سکنه و سامانه برای راستیآزمایی گفت: متاسفانه زمانی که قانون تصویب می شده مسئولیت احداث این سامانه جامع را قانونگذار به وزارت راه و شهرسازی داده است جنابعالی و مردم هم کم و بیش میدانند اطلاعات واحدهای مسکونی و پلاکها در اختیار وزارت راه و شهرسازی نیست در اخیتار شهرداریهاست که پروانه ساختمان و یا در حقیقت پایان کار میدهند در این مدت تلاش وسیعی شده بود که در گذشته البته که این مسئولیت را از دوش ما بردارند و به متولیان اصلی بدهند ولی ما دیدیم که آن مسیر را ادامه بدهیم به جز اینکه وقت از دست بدهیم عایدی دیگری نخواهیم داشت.
وی گفت: به همین دلیل به طراحی یک سامانهای نرمافزاری اقدام کردیم که امیدواریم تا قبل از پایان سال بتوانیم آن را عرضه کنیم. به نحوی که با دیتاماینینگ براساس اطلاعاتی که موجود هست در شهرداریها به خصوص کلان شهرها که کلا سیستمهایشان در حقیقت الکترونیکی هست و قابل در اختیار قرار گرفتن است که بتوانیم از دیتابیس آنها استفاده کنیم سامانه ردیابی برای ثبت معاملات املاک و قبض آب و برق و گاز که میزان مصرفی انشعابات از این طریق بشود به خانه های خالی پی ببریم و این کار سازمان امور مالیاتی هست و انشاالله این سامانه را بدهیم سازمان امور مالیاتی بتواند از این سامانه با ایک اهتمام خاص استفاده کنند حتما شناسایی واحدهای مسکونی خالی که به دارایی راکد تبدیل شده و به اقتصاد ملی لطمه زده است میتواند آغاز شود و در جریان و مدار تولید و مولد سازی قرار بگیرد.
وی بیان کرد: نه سازمان امور مالیاتی در این تکلیف قانونی در قانون مالیاتهای مستقیم آمده است در آن قانون به آن اشاره شده و نوشته که وزارت راه و شهرسازی این کار را انجام بدهد میزان مالیات بستگی به همان نرم محاسبه دارد که در حقیقت دارایی هدف این نیست که در حقیقت پول گرفته شود هدف این است که بازار مسکن از سوداگری خارج شود و در اختیار بخش مسکن باشد که عمدتا نیاز مصرفی را تامین کند.
اسلامی گفت: که در اروپا و امریکا انقدر میزان مالیات خانههای خالی از سکنه زیاد است طرف ترجیح میدهد فقط اجاره بدهد آقای مستاجر این را برای من نگهداری کند. اینکه شما میگویید هدف پول گرفتن نیست بله هدف پول گرفتن نیست طوری نشود که برجی ۳۰ هزار تومان بدهد و بگوید که من اصلا سه چهار سالش را یکجا پرداخت میکنم این کار ما در بخش خودمان دارای مخالفانی هست. منظورشان همین است با این کار کمک می کنید. سرمایه از بخش مسکن فرار کند و برود و من درپاسخ به این مخالفان عرض میکنم برای ما هدف مولدسازی سرمایه در بخش مسکن است این وقتی می گوییم آمار مرکز آمار ایران است.
وی ادامه داد: پیش از دو میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد این فاجعه است و این هزینه سرمایه ملی ما هست و برای هر کسی می خواهد باشد سرمایه ملی است اینکه می گویند در تله بیفتد و بماند و به خاطر اینکه یک عده سرمایه خودشان را ارتقا یا حفظ کنند و مورد سوداگری و تلاطم ایجاد میکند در بازار مسکن و مردمی که نیازمند مسکن هتسند با مشکل مواجه میکند بایستی متوقف کنیم و جریان سرمایه را سوق بدهیم به سمت تولید تا بالاخره کشور ۴۰۰ یا ۵۰۰ خانه مسکونی احتیاج دارد و کاری کنیم سیستم سوداگری خداحافاظی کند از این بخش و ما بتوانیم روی همه سرمایههای مردم برای تولید مسکن و عرضه مسکن حساب باز کنیم.
با گرانفروشان بلیت هواپیما برخورد میشود
وی در خصوص اینکه قیمت بلیت پرواز برخی مقصدها مانند تهران به مقصد رم تقریبا یک میلیون و ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار تومان و تهران به مشهد یک میلیون ۱۰۰ یا یک میلیون و ۲۰۰ هزاز تومان بود، نظر شما چیست گفت: اینکه حتما صحت ندارد و تخلف آشکار است اکر کسی بلیت مشهد را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته باشد قیمتها قیمتهای عرضه شده در سایت انجمن شرکتها و سازمان هواپیمایی کشوری است و به هیچ وجه احدی اجازه ندارد بیشتر از آن سقف بلیت عرضه کند و یک نکته ای داریم که حالا بعضی سایتها هستند معتبر هم نیستند می آیند یک شرایطی را عرضه می کنند که شامل ترانسفر از منزل به فرودگاه انجام چکین و بردن تا هتل و یک بسته ارائه میکنند ممکن است پرواز فرسکلاس باشد و چیزی نیست که از آن نتیجه گرفت که این قیمت بلیت تهران مشهد این شده است و من تایید نمیکنم و اگر مصداق روشنی دارد مراجعه کند قطع یقین هم ما و هم تعزیرات حکومتی با آن برخورد خواهیم کرد.
وی درباره اینکه برخی ها در ۲۸ صفر و تعطیلات نورزوی بلیت یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومانی خریدهاند گفت: به من بگویید هر کسی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برای ۲۸ سفر خریده به ما بگوید کدام ایرلاین و کدام شماره پرواز بوده ما برخورد میکنیم و سازمان هواپیمایی کشوری مرتب اطلاعیه میدهد و مردم هم توجه کنند. ما آزادسازی قیمتها را طبق قانون برای هواپیمایی کشوری انجام دادیم. نکته حائز اهمیت این است آزادسازی قیمتها براساس قانون این بوده که رقابت ایجاد کنیم و بتوانیم که بخش حملونقل هوایی را اقتصادی کنیم. مزیت رقابتی شرکتها بتوانند بدست بیاورند و در جته اینکه رشد و توسعه آنها شتابان تر اتفاق بیفتد و صنعت هواپیمایی درجا نزند. این اتخاذ شده و پیاده شده است لحظات آخر یک پروازی به یک مقصدی ممکن است بلیتش ۳۰۰ هزار تومان باشد.
وی گفت: مثلا ۶۰ هزار تومان در فرودگاه بفروشند و لحظه آخری هست و تعداد کم نیست در نازلترین قیمت میفروشند و اکثر مسافران را سوار کنند و ببرند و اتفاقی است که مرتب میافتد و لحظه آخر در زمانی که پیک است یک قیمتی در سقف هم عرضه شود ولی ممکن است این یکی یا دو مورد بیشتر نباشد.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پس بنابراین آن سقف و کف حداقلی و حداکثری است که شورای عالی کشوری براساس محاسباتی که روح قانون را از دست ندهد، ایجاد رده که مردم به آنها اجحافی صورت نگیرد. نکته مهم این است که اساس این موضوع عرضه و تقاضا است و کسانی که قیمت بالا دامن میزنند به ویژه رسانهها، قیمتهای پایین که عرضه میکنند آن ها را هم بگویند که ببینند چه اتفاقی افتاده است. قبلا قیمتها فیکس بود .اگر خالی بود لحظه آخر هم می خریدید با همان قیمتی بود که مصوب بود و دولتی اعلام شده بود الان عرضه میکنند، واپسین لحظات با نازلترین قیمت عازم می شوند و به مقصد خود میروند.
املاک صنعتی مخصوص جامع ترین مرکزاطلاعات املاک درکشور
جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) ، مرکز شهر ، غرب تهران
خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل :
انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری
انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی ، انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی
کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی
مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه
تجاری ، مغازه ، پاساژ ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ
اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش
انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو
زمینهای کشاورزی و صنعتی …
۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار
نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما :
جهت رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.
(درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید)