امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

دستورالعمل عدم افزایش قیمت کالا و خدمات ابلاغ شد
رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در ابلاغیه‌ای دستورالعمل عدم افزایش قیمت کالا و خدمات را تا اطلاع ثانوی ابلاغ کرد.
عباس تابش  معاون وزیر در ابلاغیه‌ای به منظور تحقق دستور مقام عالی وزارت مبنی بر اینکه در راستای اصلاح نرخ بنزین، هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد ، دستورالعملی برای اجرا به همه انجمن‌ها، اتحادیه ها، شرکت‌های تولیدی لاستیک و شرکت‌های پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ابلاغ کرد .
در این ابلاغیه آمده است؛ در راستای ابلاغ مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مبنی بر اصلاح نرخ بنزین و نیز در راستای هم افزایی و استفاده از پتانسیل‌های آن انجمن، اتحادیه، شرکت درجلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی و به تبع آن اجحاف در حق مصرف کنندگان ضروری است ضمن رصد و پایش مستمر بازار موضوع در اسرع وقت به کلیه واحدهای تحت پوشش اطلاع رسانی شود.
براساس این گزارش ؛ با توجه به اهتمام ویژه تمام دستگاه‌ها و سازمانهای مربوطه در برخورد با تخلفات و درصورت هرگونه افزایش قیمت در شرایط کنونی و یا هرگونه اقدامی که موجب اخلال دربازار گردد اقدامات لازم از سوی سازمان حمایت و سازمان‌های صنعت ، معدن و تجارت استان معمول و حسب هماهنگی‌های بعمل آمده ، با دستگاههای متخلف در حداقل زمان ممکن رسیدگی خواهد شد.
همچنین سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هشدار داد کالای ثبت نشده در سامانه جامع انبارها، احتکار محسوب و با متخلفان برخورد می‌شود. در راستای عمل به تکالیف قانونی منبعث از بند (ث) ماده (6) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین نامه اجرایی مواد 5 و 6 قانون یاد شده ، ثبت مشخصات انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا، مالک انبار و کالا، میزان و نوع کالای ورودی و خروجی به آن‌ها در قالب سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا الزامی است.
پیرو ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های مکرر قبلی به لحاظ شرایط فعلی متاثر از اصلاح قیمت بنزین و احتمال سوءاستفاده برخی عوامل سودجو در این برهه زمانی، مجدداً نسبت به ضرورت ثبت اطلاعات انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در قالب سامانه جامع انبار‌ها و سامانه اعلام موجودی تاکید می‌شود.
بدیهی است عواقب برخورد قانونی با موارد مغایر احراز شده طی بازرسی‌های مستمر عوامل بازرسی در سطح کشور متوجه صاحبان کالا و انبارداران خواهد بود. این اطلاعیه به منزله ابلاغیه رسمی تلقی می شود و اجرای آن برای همه واحد‌های اقتصادی ذینفع الزامی است.
در پایان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را از طریق مراجعه حضوری و یا انعکاس به شماره تلفن 124 سازمان حمایت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و یا اپلیکیشن آپ اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری و رسیدگی شود.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال