امروز ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
افزایش ۴۴ درصدی تعداد چک‌های برگشتی در کشور
حدود یک میلیون و ۳۶ هزار فقره چک به ارزش حدود ١٧٧ هـزار میلیارد ریال در اسفندماه ١٣٩٨ در کل کشور برگشت داده شد که نسبت به بهمن‌ماه از نظر تعداد ۴۴.۲ درصد و از نظر ارزش ۵۱.۹ درصد افزایش داشته است. 
براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، بالغ بر ٩ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ١٤٩٤ هزار میلیارد ریال در اسفندماه ٩٨ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلـغ به ترتیب ۱۱.۲ درصـد و ۲۲.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٧٩٠ هزار میلیارد ریال مبادله شد.
در اسفندماه ١٣٩٨ حدود ٨ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ١٣١٨ هزار میلیارد ریال در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۸.۲ درصد و ۱۹.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب ۸۹.۱ درصد و ۸۸.۲ درصد وصول شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول شده در بهمن ماه ١٣٩٨ به‌ترتیب معادل ۹۱.۶ درصد و ۹۰.۵ درصد و در اسفندماه ١٣٩٧ به ترتیب برابر ۹۱.۲ درصد و ۹۰.۶ درصـد بوده است. حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٧٠٥ هـزار میلیارد ریال در اسفندماه ١٣٩٨ در استان تهران وصول شد که از نظر تعداد ۸۹.۶ درصد و از نظر ارزش ۸۹.۲ درصد از کل چک‌های مبادله‌ای وصول شده است.
حدود یک میلیون و ۳۶ هزار فقره چک به ارزشی حدود ١٧٧ هـزار میلیارد ریال در اسفندماه ١٣٩٨ در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلـغ به ترتیب ۴۴.۲ درصد و ۵۱.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.
از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب ۱۰.۹ درصد و ۱۱.۸ درصد برگشت داده شده است.
درصد تعداد و مبلغ چک‌های برگشت داده شده در بهمن ماه ١٣٩٨ به ترتیب معادل ۸.۴ درصد و ۹.۵ درصد و در اسفندماه سال ١٣٩٧ به ترتیب برابر ۸.۸ درصد و ۴.۹ درصد بوده است. 
بازدهی ۷۱ درصدی شاخص بورس از ابتدای امسال
شاخص بورس از ابتدای امسال تاکنون در مدت ۲۵ روز معاملاتی، با ثبت بیش از ۳۶۵ هزار واحد رشد، بازدهی ۷۱.۲۰ درصدی را در این مدت نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است.
در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در سال جاری در مدت ۲۵ روز معاملاتی، تعداد ۱۷۳ میلیارد و ۲۶۸ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۶۸۹ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال در ۲۸ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۵۲ دفعه مورد در بورس اوراق بهادار معامله قرار گرفته است.

شرایط پرداخت بیمه بیکاری کرونا
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به اینکه مشاغل کم خطر تا پایان فروردین بیمه بیکاری دریافت می کنند گفت:امیدواریم در هفته آینده مبلغ بیمه بیکاری از سوی ستاد مقابله با کرونا نهایی شود.
مسعود بابایی، درباره جزئیات بیمه بیکاری گفت: آن دسته از افرادی که از کار بیکار می‌شوند از روز شروع بیکاری 30 روز زمان دارند تا در سامانه تعریف شده وزارت کار ثبت نام کنند.
بابایی اظهار داشت: در مرحله اول از میان متقاضیان دریافت بیمه بیکاری که تا 15 فروردین ماه ثبت نام‌کرده بودند لیست حدود 275 هزار مشمول را به تامین اجتماعی ارسال کردیم و 181 هزار نفر از این تعداد مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند. 
وی افزود: لیست افرادی که تا 15 فروردین ماه ثبت نام کرده ومشمول دریافت بودند، در اختیار استان ها قرار گرفت و آنها نیز به ادارات تامین اجتماعی ارسال کردند. این ادارات باید تفکیک رسته های 10گانه را که مشمول دریافت بینه بیکاری کرونا هستند را انجام دهد.  بابایی با اشاره به اینکه فعلا سامانه فعال است کفت: افرادی که از 15 فروردین تا 31 فروردین ماه ثبت نام کردند فایل اطلاعاتی آنها در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت تا پالایش اطلاعات از لحاظ نوع بیمه پردازی شود و سپس استانها اطلاعات را به اداره کل تامین اجتماعی ارسال کنند.
وی درباره زمان مشمول شدن متقاضیان بیمه بیکاری گفت: مشاغل پرخطر تا پایان اردیبهشت بیمه بیکاری دریافت می کنند و مشاغل کم خطر که به دستور رییس جمهوری باید فعالیت خود را آغاز کنند فعلا تصمیم براین است که تا پایان فروردین ماه بیمه بیکاری دریافت کنند. اگرچه موارد قانونی  را به سازمان برنامه و  بودجه اعلام کردیم اما شروع پرداخت، مبلغ پرداخت و مدت پرداخت هنوز اعلام نشده است.

احتمال افزایش۳۰ درصدی قیمت گوشی
انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی طی بیانیه‌ای از افزایش قیمت تلفن همراه در روزهای اخیر خبر داد و اعلام کرد که اگر توقف‌های متعدد و زمان‌بر در ثبت سفارش و تخصیص ارز به شیوه حاضر ادامه پیدا کند، با معضل بزرگ کمبود جهانی کالا و افزایش بی‌سابقه بیش از ۳۰ درصدی قیمت‌ها مواجه خواهیم شد.
در این بیانیه گفته شده که ادامه تعطیلی مراکز آموزشی و به طبع آن تمرکز بر آموزش آنلاین و البته معرفی برنامه کاربردی شاد برای استفاده آموزشی دانش آموزان، تقاضای موبایل را در بازار افزایش داده است. در مجموع عواملی همچون کمبود جهانی کالا به دلیل کرونا، بالا رفتن نرخ ارز، بسته شدن مرزها و محدودیت های ترانزیتی برای واردات کالا و معرفی اپلیکیشن شاد منجر به ایجاد عدم اطمینان بازار برای تامین محصولات در آینده شده که در نهایت تمام این عوامل تعادل بین عرضه و تقاضا را بر هم زده است.

فروش لیموترش و لیموشیرین بالاتر از ٢٠ هزارتومان ممنوع است
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: فروش لیموترش و لیموشیرین در میدان مرکزی میوه و تره بار به قیمت بالاتر از ١٥ هزارتومان و در خرده فروشی‌ها بالاتر از ١٨ تا ٢٠هزار تومان ممنوع است.
اسدالله کارگر با بیان اینکه لیموترش آبگیری جنوب در حال عرضه به بازار است اما هنوز عرضه آن انبوه نیست، گفت: طی ١٠ تا ١٥ روز آینده عرضه این محصول انبوه می‌شود و قیمت لیموترش در بازار کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه فصل لیموترش سنگی نیز رو به پایان است، افزود: فروش لیموترش و لیموشیرین در میدان مرکزی میوه و تره بار به قیمت بالاتر از ١٥ هزارتومان و در مراکز خرده فروشی به قیمت بالاتر از ١٨ تا ٢٠ هزارتومان ممنوع است و اگر فروشندگان این محصولات را به نرخ‌های بالاتر بفروشند تخلف انجام داده‌اند و تعزیرات با آنان برخورد می‌کند.


ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال