امروز ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

سخنگوی دولت خبر داد

بررسی «حذف چهار صفر از پول ملی» در مجلس

بررسی «حذف چهار صفر از پول ملی» در مجلس

سخنگوی دولت از بحث دوباره درباره موضوع حذف چهار صفر از پول ملی و تبدیل واحد پولی کشور از «ریال» به «تومان» در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی یکشنبه شب در حساب خود در توئیتر نوشت: «فردا در مجلس، برای اصلاح چهار صفر از پول ملی بحث می‌شود. مردم به تومان صحبت و مراکز رسمی به ریال ثبت می‌کنند. حتی تومان می‌نویسیم و تومن می‌گوییم. حذف چهار صفر یک کار لازم برای ساده کردن روابط مالی است.»

رییس کل بانک مرکزی گفت: با تعیین واحد پولی جدید ایران هر تومان معادل صد قران خواهد بود.

اسکناس - دستمزد - حقوق

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: جایگزینی واحد پولی جدید با توجه به پیش‌بینی‌ها این امر بسته به شرایط و آماده‌سازی از دو تا پنج سال به طول می‌انجامد.

این مقام مسئول گفت: بر این اساس هر تومان جدید برابر با ۱۰ هزار ریال فعلی خواهد بود . به گفته وی سکه ۵ تومانی به جای ۵ هزار تومانی و سکه دو تومانی به جای اسکناس دو هزار تومانی ضرب خواهد شد.

 وی افزود: ما هزینه بالایی برای چاپ و امحای اسکناس پرداخت می‌کنیم. ما هشت میلیارد اسکناس داریم که پنج میلیارد آن زیر ۲۰۰۰ تومان است. در حال حاضر مسکوکات ما از وعده خارج می‌شوند و سالانه یک میلیارد اسکناس امحاء می‌شود که این هرسال ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال