جلسه تصمیم‌گیری برای قیمت‌گذاری نهایی خودروها برگزار و بالاخره پس از گذشت دو هفته از اصلاح قیمت‌های کارخانه‌ای و تعیین فرمول ۱۰ درصد بالاتر از قیمت کف کارخانه برای عرضه خودرو در بازار آزاد، قیمت‌های جدید خودروهای داخلی اعلام شد. این قیمت‌ها مبنای  آغاز فروش فوق‌العاده محصولات خودروسازان در عید فطر خواهد بود. 

 بسیاری از فعالان بازار معتقدند این اقدام در تعدیل قیمت‌ها در بازار خودرو نقشی به سزا خواهد داشت. موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران از کاهش قابل توجه قیمت ها از اولی ساعات روز ، در گفتگو با خبرانلاین خبر داد. 

 طبق اعلام دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت جدید ۱۱ محصول ایران خودرو و سایپا که از فردا پیش ثبت نام آنها آغاز خواهد شد، به شرح زیر است:

قیمت سایپا

 قیمت این ۱۱ محصول در نظر گرفته شده برای فروش فوق العاده دو خودروساز در نظر گرفته شده است، اعلام شده است و قیمت سایر خودروها متعاقبا اعلام می شود.


آدرس سایت ثبت نام پیش فروش خودرو

برای عضویت و ثبت نام اینجا کلیک کنید.


خریداران عجله نکنند 

 در این قالب ایران خودرو و سایپا، ۲۵ هزار خودرو را عرضه می‌کنند و پیش ثبت نام از ساعت ۲۴ امشب آغاز می شود و یک هفته ادامه دارد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه افراد حائز شرایط با مراجعه به سامانه دو شرکت اعلام شده می‌توانند برای انجام پیش ثبت نام، رمز عبور دریافت کنند، گفت: رمز عبور کد ملی افراد در نظر گرفته شده است.

صادقی نیارکی گفت: در صورتی که عرضه و تقاضا در این دوره برابر باشد عرضه با روال معمول انجام می‌شود، اما در غیر این صورت به روش‌های دیگری مثل قرعه کشی برای عرضه خودرو متوسل می‌شویم.

محدودیت‌های لغو گارانتی خودروها

صادقی نیارکی اضافه کرد: اگر دریافت کنندگان خودرو به مدت سه ماه برای گارانتی مراجعه نکنند یا ۱۰۰۰ کیلومتر تردد نداشته باشند،گارانتی خودرو لغو و مشمول خدمات پس از فروش نخواهند شد.

وی تصریح کرد: اطلاعات ثبت‌نامی به خصوص اطلاعاتی که بصورت خود اظهاری است( داشتن گواهینامه و عدم داشتن پلاک فعال) با دسترسی به سامانه ها چک خواهد شد و در صورت عدم تایید درستی آنها، فرد ثبت‌نام کننده تا سه سال حق شرکت در هیچ پیش ثبت‌نامی برای دریافت خودرو را نخواهد داشت و ثبتنام فرد نیز در هر مرحله ای باشد ملغی می شود.

صادقی نیارکی افزود: حدود ۳۰۰ هزار دستگاه در ۴ مرحله دیگر هم پیش ثبت نام خواهیم کرد، مردم عجله نکنند.


روش های دیگر فروش خودرو از نیمه دوم خرداد به بعد خواهد بود

وی ادامه داد: از نیمه دوم خرداد به بعد روش‌های دیگری را برای فروش محصولات شرکت‌های خودروساز داخل اعلام خواهیم کرد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر اینکه در همه این روش‌ها شناسایی مصرف کننده واقعی اولویت دارد، در تشریح ویژگی‌های این افراد و ۱۰ محور ابلاغ شده جهش تولید به خودروسازان گفت: مکانیزمی که طراحی کردیم برای ورود مصرف کننده واقعی است داشتن گواهینامه، سن بالای ۱۸سال و عدم دریافت خودرو از خودروسازان طی ۳۶ماه گذشته از جمله محدودیتهای اعمال شده در این مکانیزم است و هر شخص با یک کد ملی فقط یکبار می تواند به ثبت‌نام مبادرت ورزد.

صادقی نیارکی ادامه داد: در این مرحله ثبت‌نام کنندگان نباید حتی پلاک فعال هم داشته باشند یعنی فاقد خودرو باشند.

وی گفت:کارت بانکی، کدملی وگواهینامه ثبت‌نام کننده باید با همدیگر همخوانی داشته و به یک نام باشند و شماره اعلامی شبا باید به نام ثبت‌نام کننده باشد تاپس از انجام مراحل و احراز شرایط ثبت‌نامی پول احیانا به آن عودت داده شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت بیان کرد: سند خودرویی که در این مرحله فروخته می شود بمدت یکسال در رهن باقی می ماند و ثبت نام کننده نمیتواند آن را بفروشد و قابل صلح هم نیست.

معاون امور صنایع وزارت صمت:

معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد: پیش ثبت نام ۲۵ هزار خودرو ساخت داخل، از ساعت ۲۴ امشب آغاز می شود و یک هفته ادامه دارد.

پیش ثبت نام خودرو از ساعت ۲۴ امشب آغاز می‌شود/ روش‌های دیگر فروش خودرو از نیمه دوم خرداد به بعد خواهد بود 
 
به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی با بیان اینکه برای تحقق شعار " واقعی کردن تقاضا، عدالت در توزیع" در این دوره محدودیت‌هایی درنظر گرفته ایم گفت: در چند مرحله فروش خودرو خواهیم داشت و این مرحله فروش فوق العاده محسوب می‌شود.

پیش ثبت نام خودرو از ساعت ۲۴ امشب 1399/03/03 آغاز میشود

وی افزود: در این دوره دو شرکت ایران خودرو و سایپا، ۲۵ هزار خودرو را عرضه می‌کنند و پیش ثبت نام از ساعت ۲۴ امشب آغاز می شود و یک هفته ادامه دارد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه افراد حائز شرایط با مراجعه به سامانه دو شرکت اعلام شده می‌توانند برای انجام پیش ثبت نام، رمز عبور دریافت کنند، گفت: رمز عبور کد ملی افراد در نظر گرفته شده است.
صادقی نیارکی گفت: در صورتی که عرضه و تقاضا در این دوره برابر باشد عرضه با روال معمول انجام می‌شود، اما در غیر این صورت به روش‌های دیگری مثل قرعه کشی برای عرضه خودرو متوسل می‌شویم.

 شرایط پیش فروش خودرو

فروش خودرو عید فطر 99

طبق بخشنامه فوق، در طرح فروش ویژه عید، مشتریان ایران خودرو، امکان ثبت نام برای مدل های زیر را دارند:

  1. رانا
  2. پژو 206 تیپ 2
  3. پژو پارس ال ایکس
  4. پژو 405 اس ال ایکس

ایران خودرو قرار است در مدت زمان فروش ویژه عید فطر که به مدت یک هفته برگزار می شود، حدود 15 هزار دستگاه از انواع محصولاتش را با شرایط زیر، به فروش برساند:

1- بعد از پایان یک هفته، «خریداران نهایی» بصورت قرعه کشی و با کنترل نهادهای نظارتی، مشخص می شوند.

2- پس از 72 ساعت از پایان دوره ثبت نام، خریداران نهایی مشخص شده و از طریق پیامک به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

3- خریداران نهایی تا 48 ساعت برای تکمیل وجه و پرداخت آن از طریق سایت فروش ایران خودرو، مهلت دارند. همچنین وجوه پرداختی متقاضیانی که در لیست «خریداران نهایی» نیستند نیز طی مدت زمان یک هفته، برگردانده می شود.

4- تحویل خودروها حداکثر 3 ماه پس از زمان تکمیل وجه است.

5- سند خودروها به مدت یکسال، در رهن ایران خودرو باقی می ماند.

6- هیچگونه سود مشارکتی (برای حذف واسطه گران) به وجوه پرداختی خریداران، تعلق نمی گیرد.

7- اگر خریداران تا 3 ماه پس از تحویل خودرو، به نمایندگی مراجعه نکنند، گارانتی خودروی آنها باطل خواهد شد.

8- محدویت های عمومی برای ثبت نام کنندگان در فروش ایران خودرو همچنان برقرار است. این محدودیت ها عبارتند از:

  1. حداقل سن متقاضی، 18 سال باشد
  2. متقاضی در 36 ماه گذشته، از ایران خودرو و سایپا، خودرویی خریداری نکرده باشد.
  3. متقاضی باید گواهینامه رانندگی داشته باشد.
  4. به هر کد ملی، فقط یک دستگاه خودرو تعلق می گیرد.

9- برای ورود به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو، داشتن «نام کاربری» و «رمز عبور» الزامی است.

زمان ثبت نام خودرو ایران خودرو و سایپا

جدول قیمت های جدید سایپا و ایران خودرو - شورای رقابت

نام محصول قیمت خودرو
سایپا ۱۳۱ ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
تیبا ۴۶ میلیون تومان
تیبا دو ۵۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
پژو ۴۰۵ بنزینی ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
سمند ال ایکس ۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
ساینا ۵۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۶ تیب دو ۶۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۷۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
پژو پارس ۶۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
 
این مطلب برایم مفید است