امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: سهام عدالت افراد متوفی به وراث تعلق می‌گیرد.

وراث چگونه سهام عدالت اموات را به نام بزنند؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین فهیمی گفت: از 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت 2 میلیون و 500 هزار نفر فوت شدند که سهام عدالت بیش از 20 هزار نفر به وراث منتقل شد.

وی افزود: وراث می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت سپرده گذاری به صورت آنلاین از طریق میز خدمت، گواهی حصر وراثت را در سامانه بارگزاری کنند و شرکت سپرده گذاری بعد از استعلام مدارک، سهام عدالت را بین وراث تقسیم می‌کند.

فهیمی بیان کرد: در جلسه روز گذشته شورای عالی بورس، مهلت انتخاب روش آزادسازی سهام عدالت تا 15 خرداد تمدید شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امکان لغو تصمیم از روش مستقیم به غیرمستقیم وجود ندارد مشمولان این سهام در انتخاب این روش دقت کافی را داشته باشند.

فهیمی ادامه داد: بیش از 3 هزار نقطه در کشور کار احراز هویت را انجام می‌دهند که علاوه بر بانک، کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان امکان احراز هویت به صورت انلاین نیز فراهم شد و افراد با مراجعه به سایت سجام می‌توانند به صورت انلاین احراز هویت شوند.

وی اظهار داشت: آزادسازی سهام عدالت از روز شنبه دهم خرداد جاری به مفهوم عام و گسترده آن یعنی امکان استیفای حقوق همه جانبه سهامداری همانند سایر سهامداران انجام خواهد شد و مشمولان سهام عدالت قادر خواهند بود تمامی حقوق و منافع مالکانه خود را به عنوان سهامدار اعمال کنند.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال