امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

سخنگوی وزارت بهداشت به تشریح آمار مرتبط با ابتلا به ویروس کووید-۱۹ و فوت بر اثر آن و نیز استان‌های دارای وضعیت قرمز پرداخت.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه ۲۵ خرداد) درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۶۴ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۴۸ هزار و ۶۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۷۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: استان‌های آذربایجان غربی، هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال