امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

بازار ارز در سومین روز هفته با افزایش قیمت دلار و یورو مواجه شده است. فعالان بازار از یک سو با رشد نرخ دلار در کانال هجده هزار تومانی در بازار آزاد و از سویی دیگر با افزایش نرخ در صرافی‌های بانکی روبرو شده اند.

 
 
قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۲۶ خرداد ۹۹/ افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی بانکی
بازار ارز در سومین روز هفته با افزایش قیمت دلار و یورو مواجه شده است. فعالان بازار از یک سو با رشد نرخ دلار در کانال هجده هزار تومانی در بازار آزاد و از سویی دیگر با افزایش نرخ در صرافی‌های بانکی روبرو شده اند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (دوشنبه بیست و ششم خردادماه ۹۹) بازار ارز، شاهد رشد قیمت‌ها هستیم. روندی که پس وقفه‌ای کوتاه در اولین روز هفته، از بعدازظهر روز گذشته آغاز شده و در حال حاضر نرخ دلار در بازار آزاد به رکورد جدیدی رسیده است.
بر اساس جدیدترین اطالاعات دریافتی از بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۷۶۲۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و به قیمت ۱۷۸۸۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود  که نسبت به روز قبل، ۱۳۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، در حال حاضر به نرخ ۱۹۵۲۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل با رشد ۱۳۰ تومانی نسبت به روز یکشنبه، به قیمت ۱۹۸۸۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.
از بازار آزاد ارز چه خبر؟
آخرین قیمت‌ها از معاملات ارزی در حاشیه بازار تهران و معاملات پشت خطی، حکایت از رشد نرخ دلار در کانال ۱۸ هزار تومانی دارد. این در حالی است که در آخرین روز هفته قبل، شاهد ورود شاخص ارزی به کانال ۱۸ هزار تومانی بودیم، اما از روز شنبه و تا میانه روز گذشته، قیمت دلار با فاصله‌ای اندک از مرز ۱۸ هزار تومانی معامله می‌شد، اما حالا نرخ دلار در بازار آزاد به رقم ۱۸۲۸۰ تومان رسیده است که نشان از رشد معنادار بهای دلار در بازار امروز دارد. هر یوو نیز به رقم ۲۰۳۰۰ تومان و هر پوند انگلیس نیز به نرخ ۲۲۳۰۰ تومان رسیده است. همچنین هر درهم امارات به عنوان ارز اثرگذار بر شاخص ارزی تهران، در حال حاضر، ۵۰۹۰ تومان قیمت گذاری شده است.

نرخ رسمی ۴۷ ارز در بانک مرکزی
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۶ ارز از جمله یورو و پوند کاهش و قیمت ۸ ارز افزایش یافت؛ همچنین نرخ دلار و ۱۲ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «دوشنبه بیستم و ششم خرداد ۹۹» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۱۲۳ ریال کاهش به قیمت ۵۲ هزار و ۵۶۷ ریال و هر یورو با ۳ ریال کاهش به قیمت ۴۷ هزار و ۲۷۵ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۱۲۴ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۹۴ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۳۳۶ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۴۲ ریال، روپیه هند ۵۵۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۳۷۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۴۳۶ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۱۸۷ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۲۰ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۰ هزار و ۸۲۲ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۹۶۶ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۴۴۳ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۱۵۹ ریال، روبل روسیه ۶۰۲ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۴۹۱ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۶۷۰ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۱۲۶ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۷۱ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۵۵ ریال، کیات میانمار ۳۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۳۹۰ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۹۱ ریال، دینار لیبی  ۲۹ هزار و ۹۷۲ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۲۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۵ هزار و ۶۱۵ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۸۳۴ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۷۰۶ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۴۰۳ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۸۱۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۷۲ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۱ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۶۸۵ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۳ هزار و ۵۳۲ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۸۲  ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار  ۹۶۶ ریال ارزش‌گذاری شد.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال