امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

تشییع کشاورز

به گزارش همشهری آنلاین، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، حجت الاسلام دعایی، امین تارخ و منوچهر شاهسواری، فریبا کوثری، اشکان درویشی، خسرو احمدی، اسماعیل شنگله، آناهیتا نعمتی و ... در این مراسم حضور داشتند.

کامران ملکی که اجرای مراسم را بر عهده داشت،گفت: امروز برای وداع با هنرمندی آمدیم که هیچ وقت گلایه ای نداشت و با آغوش باز از همه استقبال می کرد. او فراجناحی عمل می کرد و سه نسل از حضور ایشان بهره بردند و نسل های دیگر هم با او زندگی خواهند کرد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت به خانواده کشاورز، جامعه هنری و مردم ایران گفت: او بر دو بال حرکت کرد هنرمند پیشکسوت نامی ایران و انسانی ویژه و خاص و متعالی در بخش هنر با مسیری که طی کرد به این نقطه رسید عشق او به هنر آنگونه بود که رشته های پولساز و جاری را کنار گذاشت و به هنر آمد و دانش ترکیبی خاص داشت.

وی افزود: به شدت به مطالعه تا روزهای آخر علاقه مند بود و زمانی که به منزلشان رفتیم این انس با کتاب را از او دیدیم. در کنار همه این دانش ها همانگونه که خودش به هنرجویان توصیه می کرد دانش اجتماعی و شناخت کافی از جامعه داشت. در کنار دانش، اخلاق حرفه ای و مردم‌داری و ... داشت تا جایی که جامعه ایران او را از یاد نمی برد.

وزیر ارشاد ادامه داد: ویژگی بعدی اینکه او انسان بود و در دل و راهش امید و نگاه به آینده موج می زد. او را یکپارچه از انرژی جوانی می توان دید.

وی گفت: دو ویژگی خاص او در بعد انسانیت این بود که در میان مردم بود و این ارزش بسیاری دارد و ویژگی بعد اینکه با ایران بود و تا پایان راه عشق کشور را داشت و با این عشق جان خود را تسلیم کرد. یاد شهیدان عزیز و هنرمندان را گرامی می داریم و امیدوارم راهشان پر رهرو باد.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال