امروز ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
 
 افزایش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه
قیمت طلا و سکه در بازار دیروز (دوشنبه) تحت تاثیر افزایش قیمت ارز و طلای جهانی افزایش قیمت‌ داشت و سکه بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی به 11 میلیون و 200 هزار تومان رسید.  سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش قیمت ۳۵۰ هزار تومانی به ارزش ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته شد.
همچنین نیم سکه به بهای پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی نیز به ارزش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.
علاوه براین در بازار طلا نیز قیمت‌ها نسبت به روز کاری گذشته افزایش داشتند و روز گذشته یک گرم طلای خام ۱۸عیار به ارزش یک میلیون و ۹۰ هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز ارزش چهار میلیون و ۷۲۵ هزار تومان داشت. بهای اونس جهانی نیز دیروز مجددا روند افزایشی به خود گرفت و به قیمت یک هزار و ۹۶۵ دلار معامله شد.

شرایط مرزهای عراق  بعد از عاشورا
طبق اعلام مسوولان گمرک، فعالیت مرزهایی از عراق که به دلیل ایام تاسوعا و عاشورا متوقف شده بود، مجددا از سر گرفته شده است.
سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران در رابطه با وضعیت مبادلات در مرزهای عراق با توجه به ایام تاسوعا وعاشورا به ایسنا گفت که گرچه در این ایام فعالیت در برخی مرزهای عراق متوقف  شده بود، اما مجددا روز گذشته از سر گرفته شده است.
طبق توضیح وی، فعالیت مرز مهران بعد از تعطیلی یکشنبه از روز دوشنبه در روال عادی قرار دارد و از چندی پیش از دو به چهار روز در هفته افزایش یافته و روزانه ۲۵۰ کامیون کالا به عراق حمل میشود، اما با توجه به این که میزان باری که کامیون های عراقی جابجا می کنند از استاندارد ما برای هر کامیون بیشتر است می‌توان گفت که روزانه حدود ۳۲۰ تا ۳۳۰ کامیون کالا از ایران از مرز مهران وارد عراق می‌شود که در هفته با معیار عراق حدود هزار کامیون و معیار ما به حدود ۱۵۰۰ کامیون می رسد.
در مرز خسروی نیز فعالیت به غیر از جمعه و روزهای تعطیل رسمی  همه روزه انجام می‌شود، سقف جابجایی ۵۰۰ کامیون است که البته در این رابطه نیز با توجه به بالاتر بودن حجم بارگیری عراقی‌ها میزان جابجایی کالا از ۵۰۰ کامیون بیشتر خواهد بود.
اما مرز سومار در هفته دو روز فعالیت می‌کند که تا ۵۰۰ کامیون از آن محل جابجا می‌شود اما مرز چذابه همچنان بسته است. در رابطه با اقلیم کردستان عراق نیز تمامی مرزها فعال هستند و در زمینه ترانزیت و صادرات محدودیتی ندارند.
طبق توضیح سخنگوی گمرک ایران در مرز ترکیه نیز در روز گذشته  در مرز بازرگان حدود ۱۵۶ کامیون خروجی و ۲۱۳ کامیون ورودی داشته‌ایم. در عین حال که ۲۰ کامیون به صورت ترانزیت خروج و ۱۶۳ کامیون ترانزیت وارد شده‌اند.
همچنین در مرز بازرگان و سرو پذیرش مسافر صورت می‌گیرد، البته مسافرانی که اقامت یا تابعیت طرف مقابل داشته و یا دارای روادید خاص از جمله دانشجویی، درمان و یا دیپلمات در آن کشور باشند.
در مرز افغانستان نیز سه مرز اصلی ماهیرود، دوغارن و میلک فعال است که از تمامی آنها پذیرش مسافر نیز صورت می‌گیرد.
در  عین حال که  در مرز ماهیرود زیر ساخت‌ها از جمله آب شرب، برق و زیر ساخت‌های جاده‌ای وضعیت متناسب تری پیدا کرده و در صورت افزایش نیرو و انتقال پرسنل به این مرز ساعت کاری گمرک ایرن در آن از ۱۲ ساعت فراتر خواهد رفت.
در سایر مرزها نیز نخجوان، ارمنستان و آذربایجان باز است، در ترکمنستان از مرز ریلی اینچه برون و سرخس تبادل کالا صورت گرفته ولی از لحاظ جاده‌ای بسته است. در رابطه با مرزهای دریایی در شمال و جنوب مشکلی وجود ندارد و تبادل کالا  صورت می‌گیرد.

شرایط جدید رجیستری  تلفن همراه
گمرک ایران شرایط جدید اظهار مسافری تلفن همراه (رجیستری) را اعلام کرد. پیرو صورت جلسه شماره ۴۸ کمیته راهبری طرح رجیستری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شماره نامه ۱۰۰/۲۹۶۰۱ مورخ ۱۹ مرداد ماه، اظهار مسافری تلفن همراه (رجیستری) منوط به درج شماره سیم کارتی است که حداقل ۲۰ روز از زمان فعالسازی آن اعم از (صدور اولیه، IMSWAPS، انتقال مالکیت و …) گذشته باشد که در تاریخ نهم مرداد ماه نیز در زیر سامانه دوراظهاری مسافری (رجیستری تلفن همراه) اعمال شده است. در صورت بروز مشکل افراد می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۵ تماس حاصل کنند.

واریز یارانه بنزین
دهمین مرحله از کمک‌های معیشتی از محل مابه‌التفاوت اصلاح قیمت بنزین ساعت ۲۴ دوشنبه شب به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.
از آبان‌ماه ۱۳۹۸ بود که با اصلاح قیمت بنزین و منابعی که از محل افزایش قیمت این سوخت ایجاد شد، دولت هر ماه مبلغی را به صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار مشمول واریز می‌کند.
مبلغ پرداختی بابت کمک معیشتی برخلاف رقم یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی ثابت نیست و براساس تعداد اعضای خانوار متغیر است؛ به طوری که مبلغ پرداختی برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.
یارانه معیشتی دهم هر ماه در ساعت ۲۴ به حساب یارانه نقدی خانوارهایی واریز می‌شود که از بین یارانه‌بگیران گزینش شدند. پیش‌بینی شده بود در این طرح حدود ۶۰ میلیون نفر (۱۹ میلیون خانوار) از بین جمعیت ۷۸ میلیون نفری یارانه‌بگیران مشمول دریافت این مبلغ باشند که در مراحل ابتدایی به کمتر از ۱۷.۵ میلیون نفر خانوار پرداخت و به مرور با اعلام درخواست و بررسی وضعیت تا حدودی بر تعداد آنها افزوده شد.
در طرح کمک معیشتی در ماه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت می‌شود که این رقم در سال به ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
این در حالی است که در کنار آن یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به ازای هر نفر همچنان پابرجاست و در سال هزینه نزدیک به ۴۲ هزار میلیاردی به همراه دارد که در این حالت رقم نقدی که دولت بابت یارانه از این دو محل پرداخت می‌کند در سال بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان است که این رقم با بودجه عمرانی کل کشور در یک سال برابری می‌کند.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال