امروز ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

واریز یارانه نقدی بهمن 
یکصد وسی و دومین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. امید حاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها عنوان کرد: برحسب مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی های قبلی صورت گرفته، بیستمین بخش از اقساط تسهیلات قرض الحسنه 10 میلیون ریالی مرحله اول وام کرونا، از یارانه نقدی بهمن ماه سال جاری سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده اند، کسر خواهد شد.

رشد ۳ هزار واحدی شاخص بورس 
شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار تهران آخرین روز کاری خود را در هفته جاری با رشد ۳ هزار و ۴۳ واحدی به اتمام رساند و به رقم یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با رشد ۶۳۰ واحدی به ۳۲۶ هزار و ۲۵۰ واحد رسید.
نمادهای تأثیرگذار در شاخص نماد فارس با رشد ۱۲۹۲ واحد و معدن با رشد ۶۵۱ واحد، فولاد با کاهش ۴۳۹ واحد، خودرو با رشد ۳۰۱ واحد بود. همچنین نمادهای پرتراکنش شامل نمادهای کیماتک، خودرو، فملی، خساپا، شتران، انرژی ۳ و فولاد بودند.همچنین در بازار فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۷۴ واحدی به ۱۸ هزار و ۵۸۱ واحد رسد که نمادهای تجلی، توسن، مدیریت، وجهان، سپیدار و کرمان از مهمترین نمادهای تأثیرگذار در فرابورس بودند.

اخذ مالیات از خرید و فروش ارز 
با افزایش قابل توجه قیمت ارز در ماه‌های پایانی فصل پاییز یکی از اقدامات دولت و بانک مرکزی برای مدیریت این بازار و نوسانات آن، اخذ مالیات از خرید و فروش ارز بود که بررسی‌ها بیانگر این است که در این زمینه تاکنون ۱۰۰۷ مودی شناسایی شده‌اند که هیچگونه پرونده مالیاتی نداشتند.همچنین آخرین اعلام وزیر اقتصاد در این زمینه حاکی از آن است که تا اواخر آذرماه امسال معادل ۱۰۰۰ نفر از سوداگران ارزی شناسایی شدند که برخی از این افراد ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد و یکی از آن‌ها ۹۰۰۰ میلیارد تومان خرید و فروش ارزی داشته است و ۶۰۰ نفر از این افراد اصلا پرونده مالیاتی نداشتند.

افزایش بی رویه قیمت اوراق مسکن
تخفیف ۵۰ درصدی دریافت تسهیلات اوراق مسکن درحالی تمدید شده است که قیمت این اوراق از ۱۴۰ هزار تومان نیز گذر کرده است و اکنون زوج های تهرانی برای دریافت این وام باید بیش از ۶۹ میلیون تومان هزینه کنند، درحالی که این میزان هفته قبل حدود ۵۶ میلیون تومان بود. بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال جاری به ترتیب ۱۴۴ هزار و ۷۰۰، ۱۴۴ هزار و ۱۰۰ و ۱۴۴ هزار و ۳۰۰تومان قیمت دارد.
 هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن تیرماه سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۴۴ هزار تومان، مردادماه ۱۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان و شهریورماه نیز۱۴۳ هزار و۷۰۰تومان  داد و ستد می‌شود. همچنین هرکدام از اوراق مهر و آبان و آذرماه ۱۴۳ هزار و ۶۰۰، ۱۴۴ هزار و ۱۰۰ و ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد. قیمت اوراق دی ماه سال جاری نیز۱۴۴ هزار و ۲۰۰  تومان بوده که این گزارش بر اساس نرخ اوراق در دی ماه نوشته شده است.

امضای ۷ قرارداد توسعه میدان گازی به ارزش 5/4 میلیارد دلار
جواد اوجی، وزیر نفت  از امضای ۷ قرارداد توسعه میدان گازی به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار خبر داد. وی  با بیان اینکه ۶ یا ۷ قرارداد توسعه میدان گازی با شرکت‌های داخلی و خارجی به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار امضا و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است، تصریح کرد: اقدام‌های خوبی برای جمع‌آوری گازهای همراه مشعل که به تولید گاز کشور کمک می‌کند، انجام شده است.اوجی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌کاره و اولویت‌دار سرلوحه کار وزارت نفت قرار گرفته است، اظهار کرد: پروژه‌های تعریف‌شده در منطقه کم برخوردار اولویت وزارت نفت است.وی ارزش‌های طرح‌های گازرسانی و پتروشیمی را که اخیرا  عملیات اجرایی آن آغاز شده است ۴۰ هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: بحث گازرسانی به صنایع جزو اولویت اصلی ماست .

آغاز واگذاری طرح فیبرنوری از هفته آینده
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز واگذاری طرح فیبرنوری از هفته آینده خبر داد و گفت: تا پایان دولت سیزدهم، امکان واگذاری ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری برای استفاده مردم و کسب و کارها را فراهم می‌کنیم تا به واسطه آن اینترنت پرسرعت و با کیفیت در دسترس همه قرار بگیرد.
وی در مراسم افزودن لایه باند فرکانسی ۲۳۰۰ به ۱۸۰۰ سایت ۴G ایرانسل و افتتاح پروژه توسعه سایت سوییچینگ اصفهان این اپراتور، اظهار داشت: اپراتورها برای توسعه اینترنت خود به تامین پهنای باندی نیاز دارند و به دنبال آن هستند تا از این امکان بهترین استفاده را ببرند. استفاده از محدوده فرکانسی باند ۲ هزار و ۳۰۰ نیز گامی در جهت توسعه اینترنت سیار است.وی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهمی که کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی آن از اواخر سال گذشته آغاز شده و اکنون به مرحله اجرا رسیده است، توسعه محدوده فرکانسی اپراتورهای سیار است. در اولین گام استفاده از ظرفیت باند فرکانسی ۲ هزار و ۳۰۰ دنبال شد و شاهد این هستیم که شرکت ایرانسل به عنوان اپراتور، تجهیزات خود را برای استفاده از این باند فرکانسی نصب کرده است.
 
در پی ضرب‌الاجل دادگستری هرمزگان صورت گرفت
ترخیص ۸ هزار تن کنجاله سویا از گمرک شهید رجایی
رییس ‎کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در پی ضرب‌الاجل تعیین‎شده برای ترخیص بیش از ۸ هزار تن کنجاله سویا وارداتی دپوشده در گمرک شهید رجایی بندرعباس، روند ترخیص و بارگیری این محموله بزرگ آغاز شده است.
مجتبی قهرمانی اظهار کرد: در پی بازدید هفته گذشته از گمرک و بندر شهید رجایی بندرعباس و تصمیمات اتخاذشده به‌‎منظور شتاب‎بخشی به روند ترخیص کالاهای اساسی از این بندر، در راستای احقاق حقوق عامه و به‎منظور نظارت بر بازار و تعدیل قیمت‌ها، با صدور دستور ویژه قضایی بیش از ۸ هزار تن کنجاله سویا وارداتی موجود در انبارهای گمرک شهید رجایی بندرعباس، ترخیص و هم‎اکنون به وسیله کامیون‌های سنگین و نیمه‎سنگین در حال بارگیری و ارسال به مناطق مختلف کشور است. به گزارش مرکز رسانه قوه‌قضاییه، وی تصریح کرد: بنابر گزارش کارشناسان و مسئولان مربوطه درصورت ادامه معطلی در روند ترخیص، این محموله بزرگ در معرض انقضا تاریخ مصرف قرار می‌گرفت که این موضوع با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان و همچنین هزینه‌های نگهداری در گمرک منجر به تحمیل خسارت قابل توجهی به بیت المال می‌شد.
رییس‎کل دادگستری استان هرمزگان همچنین ضمن قدردانی از دستگاه‌های متولی که در این رابطه با مسئولان قضایی همکاری لازم را داشته اند، اضافه کرد: خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی به موضوع و در نتیجه همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی و صاحبان کالا و البته با اطلاع‎رسانی به‌موقع موضوع از طریق رسانه‌ها، شاهد هستیم که یک هفته پس از ضرب‎الاجل تعیین‎شده، با ترخیص این محموله بزرگ، از تحمیل خسارات ناشی از تأخیر به‎وجودآمده به بیت‎المال و تجار و واردکنندگان، جلوگیری شد. 
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال