امروز ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

درج قیمت تولیدکننده منجر به  افزایش شفافیت می‌شود
محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص درج قیمت تولیدکننده به جای مصرف کننده گفت:‌ این طرح منجر به افزایش شفافیت اطلاعات به منظور کمک به کاهش قیمت مصرف‌کننده می‌شود. وی  گفت: در شرایط اقتصادی فعلی که حوزه نظارت بر وضعیت بازار یکی از مأموریت‌های مهم حاکمیت است، به‌ویژه با توجه به وظایفی که وزارت صنعت معدن و تجارت در بخش تنظیم بازار بر عهده دارد انتظار این است که با روش‌های نوین بتواند در این حوزه ورود پیدا کند. پورابراهیمی افزود: یکی از این ظرفیت‌ها این است که شفاف سازی اطلاعات را در حوزه بهای تمام شده، در حوزه بخش تولید، واردات و شبکه توزیع در کشور فراهم کند به نحوی که کلیه اطلاعات مربوط به قیمت کالاهای وارداتی در کشور و قیمت کالاهای تولید شده در داخل کشور توسط کارخانه‌های بزرگ و تولیدکننده در ابعاد مختلف و همچنین شبکه توزیع و مصرف در اختیار مردم قرار گیرد.

بانکها برای وصول مطالبات از ابربدهکاران تلاش کنند
نصرالله پژمانفر، نائب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: متاسفانه کوتاهی و سخت‌گیرهای بانک‌ها در ارائه وام خرد به مردم به شدت طعم شیرین خدمت را به کام مردم تلخ کرده است. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها در ابتدای سال به یک بهانه از ارائه وام خرد به مردم کوتاهی می‌کنند و در انتهای سال به بهانه‌ای دیگر، افزود: از بانک مرکزی انتظار می‌رود که تکالیف بانک‌ها را به درستی به آن‌ها دیکته کند و یکی از ملاک‌های ارزیابی‌شان کم و کیف انجام همین تکالیف باشد. وی با بیان اینکه کمیسیون اصل 90 به شکایت‌های مردمی در این رابطه ورود می‌کند، ادامه داد: علاوه‌بر کمیسیون اصل ۹۰، باید دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور نیز به تخلفات بانک‌ها ورود کنند. نائب رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده‌های متعددی از تخلف بانک‌ها در کمیسیون اصل 90 وجود دارد، افزود: به عنوان مثال برخی بانک‌ها وظایف خود را در وصول مطالبات بانکی از افراد به موقع انجام نداده و به نوعی در برخورد با این افراد -که عموما ابربدهکاران بانکی هستند- مماشات کرده‌اند و در حالی برخی بانک‌ها با  ابربدهکاران مماشات می‌کنند که سخت‌گیری‌های بسیاری در حق وام‌گیرنده‌های خرد می‌شود و بانک‌ها طلب خود را از آن‌ها به هر طریقی و بدون ارائه فرصت، وصول می‌کنند.

 

گوشت قرمز و برنج ایرانی مشمول قیمت گذاری شدند
رییس سازمان حمایت گفت: گوشت قرمز و برنج ایرانی مشمول قیمت تثبیتی شده و ستاد تنظیم بازار ما را مکلف به قیمت گذاری کرده است که در همین راستا خواستار دریافت مستندات قیمتی از وزارت جهاد شدیم.عباس تابش گفت: در حال حاضر قیمت برنج در کف بازار کیلویی ۷۵ هزار تومان است. البته شاید کالای به خصوصی در یک شبکه توزیع به خصوصی ۹۰ هزار تومان شده باشد نه تأیید می‌کنم نه تکذیب می‌کنم اما در حال حاضر ما قیمت منطقی را نمی‌دانیم و منتظر مستندات وزارت جهاد هستیم.وی در مورد پروسه خرید و قیمت‌گذاری میوه شب عید هم گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در سنوات گذشته پای ثابت میوه شب عید و قیمت گذاری آن بوده است؛ اما امسال سازمان حمایت در این پروسه که به چه قیمتی خریداری شده و از کجا خریداری شده است؛ نیست.همچنین  در جلسه دیروز ستاد تنظیم بازار قرار شد به دستور رئیس جمهور، قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم تا پایان ماه مبارک رمضان هیچ تغییری نداشته باشد.

پرداخت وام ساخت نهضت مسکن در چهار مرحله
تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن که سقف آن ۴۵۰ میلیون تومان است و به تازگی پرداخت آن شروع شده در چهار مرحله به متقاضیان پرداخت می‌شود که ۱۰ درصد در مرحله پی‌کنی، ۴۰ درصد در مرحله اسکلت و سقف، ۲۵ درصد در مرحله سفت کاری و ۲۵ درصد در مرحله نازک کاری خواهد بود.

وضعیت سود سهام عدالت متوفیان 
طبق گفته مسئولان درحالی قرار است سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ تا پایان سال جاری پرداخت شود که وراث مشمولینی که فوت شده اند همچنان باید تا راه اندازی سامانه الکترونیکی برای تقسیم و واریز سود سهام عدالت فرد متوفی منتظر بمانند.بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام  منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت حدود ۵۵۰ هزار تومان است اما پرداخت این مبلغ منوط به مبالغی که شرکت های سرمایه پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز می کنند، خواهد بود. بر این اساس اگر شرکت های سرمایه پذیر سود سهام خود را در زمان مقرر به حساب سمات واریز کنند، پرداخت سود در یک مرحله انجام می شود اما در غیر اینصورت، واریز سود بیش از یک مرحله به طول می انجامد.

شنبه  آخرین مهلت ثبت کارتخوان‌ها
دارندگان کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی تا پایان ماه جاری فرصت دارند که کارتخوان‌های خود را در سازمان مالیاتی ثبت کنند که تاکنون بیش از ۵ میلیون دستگاه کارتخوان تعیین تکلیف و دو میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه نیز از سوی بانک مرکزی غیرفعال شده‌اند.

اختصاص ۵۰هزار میلیارد تومان برای طرح جدید رتبه بندی معلمان
وزیر آموزش و پرورش گفت: در طرح جدید نظام رتبه بندی معلمان برای سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ در مجموع حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص خواهد یافت. یوسف نوری تأکید کرد: مدارس باید در مسیر حضور در زیست بوم کارآفرینی گام بردارند و هنرستان‌ها نیز باید به سمت تولید حرکت کنند.

گلایه از میزان بودجه پیش‌بینی شده حمل و نقل 
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بودجه پیش‌بینی شده حمل و نقل تنها در حد تعمیر و نگهداشت مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی است، گفت: تقریباً هیچ توسعه‌ای را با این بودجه نمی‌توان انجام داد. سید جعفر تشکری هاشمی تصریح کرد: پیش از این پیشنهاد خرید خدمات از سوی شهرداری را داشتیم، اما همین موضوع نیز بازگشت سرمایه دارد و باید پیش‌بینی‌های لازم برای بازگشت سرمایه سرمایه‌گذار نیز صورت گیرد.

کاهش کمبودهای دارویی 
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه مردم نگران کمبود دارو نباشند، اظهار کرد: کمبودهای دارویی کاهش یافته است.محمد هاشمی شو دارو برای تامین دارو در سال آینده است و در صورت تامین منابع ارزی، مشکلی برای این حوزه به وجود نمی‌آید؛ چراکه در شرایط ایده آل هم همواره کمبود دارویی به دلایل مختلف وجود خواهد داشت.

پرداخت ماهانه غرامت مرخصی زایمان
مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا واریز ماهانه یا یک جای غرامت مرخصی زایمان اختیاری است یا به یک رویه واحد برای همه بیمه شدگان تبدیل شده است؟ اظهار کرد: بیمه شدگان مشمول ما، حق انتخاب دارند. ولی عموما به سمت دریافت ماهانه رفته و استقبال کرده‌اند.مهدی شکوری درباره برقراری ماهانه غرامت مرخصی زایمان توضیح داد و در این باره اظهار کرد: از شهریورماه سال جاری که دستورالعمل پرداخت ماهانه دستمزد مرخصی زایمان صادر شده است، غرامت‌ها را به طور مرتب و ماهانه پرداخت می کنیم و رشد خوبی هم داشته است.

اخطار قطع برق شگرد مجرمان سایبری
پلیس فتا تهران نسبت به ترفند جدید کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان و برداشت غیر مجاز از حساب‌های آنها هشدار داد. در این زمینه عنوان شده که مجرمان سایبری اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی هشدار قطع برق به همراه لینک جعلی دریافت اپلیکیشن برق من می‌کنند که با ورود کاربر به لینک مذکور و با وارد کردن اطلاعات و دریافت اپلیکیشن جعلی، اطلاعات بانکی و هویتی آن‌ها به سرقت می‌رود و ممکن است به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز نیز هدایت شوند.

پیشنهاد تخصیص اعتبار برای رفع تنش آبی کشور 
رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پیشنهادات و بررسی‌های لازم برای دریافت و تخصیص بودجه مناسب جهت رفع تنش آبی و پرداخت خسارات وارده به کشاورزان متاثر از خشکسالی کشور صورت گرفته است.اسماعیل نجار اظهار کرد: با توجه به کاهش چشمگیر نزولات جوی در ۶ ماهه اول سالجاری نسبت به میانگین دوره‌های مشابه گذشته و در راستای مدیریت خشکسالی با اولویت تامین فوری و بهینه آب شرب شهری در تمام نقاط کشور، این سازمان با همکاری وزارت نیرو پیشنهاد مبلغ ۳۲میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه ای به هیات وزیران ارائه داد که در اول خردادماه اخیر تصویب شد و در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت.

فراخوان مشمولان اعزامی اسفندماه
سازمان وظیفه عمومی انتظامی اعلام کرد: تمامی مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ اسفندماه سال ۱۴۰۰ باید در محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه اعلام شده، حضور یابند. براساس این اطلاعیه تمامی مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ اسفندماه امسال دریافت کرده اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.این دسته از مشمولان باید یکم اسفندماه در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال