امروز ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

بورس پلکانی صعود کرد
بازار سرمایه دیروز پس از نوسان‌های فراوان توانست روند صعودی به خود بگیرد. بر این اساس شاخص کل بورس با ۲۳۷۹ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۳۳۵ هزار واحد ایستاد.شاخص کل با معیار هم وزن روندی نزولی داشت و با ۳۶۸ واحد کاهش در رقم ۳۳۸ هزار و ۷۲۷ واحد ایستاد. معامله گران این بازار ۳۲۸ هزار معامله به ارزش ۳۹ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال انجام دادند. معدنی و صنعتی گلگهر، پالایش نفت تهران، معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند.در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس ۲۸ واحد کاهش یافت و رقم ۱۸ هزار و ۱۵۲ واحد را ثبت کرد.

قیمت شیرینی شب عید 
رییس اتحادیه قنادان قیمت شیرینی شب عید را اعلام کرد. علی بهره‌مند با بیان اینکه شیرینی‌های پر مصرف دارای نرخ مصوب هستند، گفت: بر این اساس قیمت شیرینی تر هر کیلو ۷۸ هزار تومان، زبان و پاپیونی ۶۵ هزار تومان، دانمارکی ۶۵ هزار تومان و کیک یزدی نیز ۴۹ هزار تومان است.وی اضافه کرد: نرخ شیرینی‌های مخصوص شب عید بر اساس مواد بکار رفته، رقابتی و متفاوت است. این قیمت‌ها بر اساس آنالیز قیمتی تعیین شده و تحت نظر اتحادیه قنادان است.

جزییات خرید متری مسکن اعلام شد
مدیرعامل انبوه ساز بورسی نحوه استفاده از ظرفیت ابزار اوراق سلف برای خرید متری مسکن را اعلام کرد. یاسر امامی گفت: استفاده از ابزارهای بازار سرمایه مانند اوراق صکوک و اوراق سلف را در دستور کار داریم که برای جمع آوری سرمایه‌های خرد مردم استفاده می‌شود و مردم می‌توانند از منافع بازار سرمایه برای پول‌های خرد خود منتفع شوند. امامی افزود: هفته گذشته در جلسه کمیته فقهی بازار سرمایه با عرضه اوراق سلف موافق شد. امیدواریم شرایط بازار سرمایه به گونه‌ای رقم بخورد که این ابزار سریع‌تر در اختیار مردم قرار گیرد چون در حال حاضر بسیاری از مردم توان خرید خانه‌های ۱ تا ۲ میلیارد تومانی را هم ندارند و از سوی دیگر به پیش فروش کنندگان هم نمی‌توانند اعتماد کنند. وی  با بیان اینکه این شرکت ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی را ذیل طرح نهضت ملی مسکن در دست ساخت دارد گفت: هزینه تمام شده ساخت و ساز واحدهایی که مانند طرح اقدام ملی مسکن و یا نهضت ملی مسکن با دولت قرارداد داریم معادل همان قیمتی که دولت به ما اعلام کرده تکمیل و به مردم واگذار خواهد شد. امامی افزود: نصبیات شامل کابینت، کمد و پکیج در این واحدها نیست و شیرآلات هم محدود کار گذاشته می‌شود.
​​​​​​​همچنین با توجه به اینکه برخی مصالح مانند کاشی و سرامیک، طیف کیفیتی گسترده‌ای دارد ما کالاهایی که در رده کیفیتی متوسط هستند استفاده می‌کنیم. مدیرعامل انبوه ساز وابسته به بانک مسکن بخش دیگری از فعالیت‌های این شرکت را تولید واحدهای مسکونی مخصوص اقشار میان درآمد عنوان و اظهار کرد: کسانی که توانایی خرید کالاهای تا دو میلیارد تومان را دارند می‌توانند از طرح‌های ساخت و ساز ما استفاده کنند. وی یادآور شد: همچنین بخش دیگری از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن را به صورت مشارکتی در دست ساخت داریم که شامل پروژه هزار و ۲۰۰ واحدی اندیشه، ۶۰۰ واحدی شهرکرد، ۶۰۰ واحدی شیراز و ۷۰۰ واحدی اراک است که بخشی از هزینه‌ها از سوی خریداری تأمین می‌شود.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال