امروز ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

کلاهبردار سایت دیوار دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مرد کلاهبرداری که تحت تعقیب سایر مراجع قضائی استان‌ها بود خبر داد و گفت: متهم، با شناسایی خریداران سایت دیوار و خرید با کارت بانکی آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد.

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: اوایل امسال مرد جوانی به پلیس مراجعه کرد و مدعی شد از او کلاهبرداری شده است.

وی عنوان کرد: این فرد اظهار کرد مردی با مراجعه به مغازه‌ام تعدادی لوازم صوتی انتخاب و به قصد خرید، پیش‌فاکتور تهیه و با گرفتن شماره کارتم و واریز وجه اجناس مورد نظر را تحویل گرفته و از مغازه خارج شد. بعد از مدتی حساب بانکی ام مسدود شد و با پیگیری‌های انجام‌شده مشخص شد که انسداد حساب بانکی ام با دستور قضائی از یکی از شهرستان‌های جنوب کشور بوده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: با شکایت مرد مغازه‌دار، عوامل تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه هشتم پلیس آگاهی، تحقیقات را آغاز کردند و در ادامه تحقیقات مشخص شد عامل این کلاهبرداری تلفنی با درج آگهی‌های متفاوت در سایت‌های فروش کالا با انجام اقدامات متقلبانه، افراد را اغفال م‌کرد و با دادن وعده‌های واهی در ارتباط با فروش اموال با ارزش زیر قیمت کارشناسی، وجوه قابل توجهی از شکات دریافت می‌کرد و سپس با کارت‌های بانکی به نام افراد غیر به فروشگاه‌ها، طلافروشی‌ها و ... می‌رفت و بدون اینکه ردی از خود به جای بگذارد، با وجوه به دست آمده کالا و اجناس قابل فروش را خریداری می‌کرد.

کارآگاه گودرزی تصریح کرد: کارآگاهان در بررسی‌های خود موفق به شناسایی خودروی متهم شدند و با استعلام پلاک خودرو، هویت مرد کلاهبردار به نام افشین را به دست آوردند.

وی ادامه داد: با به دست آمدن هویت متهم جوان، کارآگاهان پایگاه هشتم موفق به شناسایی او شدند و مرد جوان را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: متهم به کلاهبرداری‌های سریالی تحت عنوان اهدای جوائز برنامه‌های صدا و سیما، رادیو معارف، درج آگهی در سایت‌های فروش کالا اعتراف کرد و تحقیقات در رابطه با کشف دیگر جرایم احتمالی وی ادامه دارد.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال