امروز ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

رییس سازمان ملی استاندارد ایران:

صدور نشان «دانش نماد» برای محصولات دانش بنیان ابلاغ شد

مهدی اسلام پناه با اشاره به استانداردسازی محصولات دانش بنیان، خاطرنشان‌کرد: دستورالعمل های صدور نشان دانش نماد برای محصولات دانش بنیان و نانو نماد برای محصولات فناوری ناو و ارگانیک برای نخستین بار تدوین و ابلاغ شد.

صدور نشان «دانش نماد» برای محصولات دانش بنیان ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مهدی اسلام پناه در همایش یکصدمین سال تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه برای نخستین بار در تاریخ صنعت خودروسازی کشور، پنج خودروی بی کیفیت، غیرروز آمد و دارای عیوب پر تکرار از چرخه تولید خارج شد گفت:رفع تعلیق ۹ استاندارد از مجموع ۸۵ استاندارد خودرو که در دولت قبل تعلیقف شده بود، با تصویب شورای عالی استاندارد انجام شد.

اسلام‌پناه با بیان اینکه با آغاز دولت سیزدهم تحول سازمان ملی استاندارد ایران آغاز شد، تصریح کرد: در دوره تحولی ارزش های محور خود را با ارزش های دولت سیزدهم همسو کردیم و کلید واژه فعالیت های خود را استاندارد مردمی قرار دادیم.

وی افزود: استاندارد مردمی یعنی نقش آفرینی نظام استاندارد در عرصه های مختلف زندگی مردم، به‌طوری‌که به وکالت از آنان در جهت احقاق حق زندگی با کیفیت برای مردم حرکت کنیم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان‌کرد: در حدود ۲۲ ماه از عمر دولت سیزدهم با اقدامات تخصصی و فنی سعی کردیم تا جایگاه نظام استاندارد کشور را در سطح بین المللی و منطقه ای ارتقا دهیم و با پرهیز از هر گونه انفعال، رویکردی آینده نگر و پیش فعال داشته باشیم.

وی ادامه‌داد: بر این اساس، رتبه سازمان ملی استاندارد ایران در سازمان جهانی استاندارد در بین ۱۶۸ کشور چهار رتبه صعود کرد، همچنین با نقش آفرینی در تدوین استانداردها در سطح بین المللی و منطقه ای از طریق عضویت سازمان ملی استاندارد ایران در ۶۰۰ کمیته فنی متناظر، منجر به مشارکت موثر در تدوین ۸۰ استاندارد بین المللی شد.

اسلام پناه با اشاره به رشد ۵۰ درصدی انعقاد تفاهم‌نامه‌های فنی و تخصصی و برنامه‌های اجرایی و عملیاتی زیربنایی در تجارت خارجی به ۶۰ کشور، گفت: برای نخستین بار تفاهم نامه های استاندارد و تجارت محصولات حلال با کشورهای مسلمان و حتی غیر مسلمان دارای سهم بازار از جمله روسیه، مالزی، اندونزی، ترکیه، تایلند و ازبکستان منعقد شد.

به گفته رییس سازمان ملی استاندارد ایران، برای نخستین بار مدل بومی به نام مدل کیفیت جهان اسلام طراحی و تصویب شد.

وی با اشاره به استانداردسازی محصولات دانش بنیان، خاطرنشان‌کرد: دستورالعمل های صدور نشان دانش نماد برای محصولات دانش بنیان و نانو نماد برای محصولات فناوری ناو و ارگانیک برای نخستین بار تدوین و ابلاغ شد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال