امروز ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

بهترین سرمایه‌گذاری در بورس اینترنتی فارکس

یکی از بهترین بازارها برای سرمایه‌گذاری، بورس است که در اکثر کشورهای دنیا نیز وجود دارد.

image-20210913034913-2.jpeg

تاریخچه بورس در جهان به قرن هفتم میلادی بر می‌گردد که در آمستردام هلند برای اولین‌بار یک شرکتی به نام هند شرقی سهامش عرضه شد. در ایران نیز تاریخچه سرمایه‌گذاری در بورس به سال 1315 هجری شمسی برمی‌گردد که توسط فردی بلژیکی مطرح شد ولی به‌خاطر شرایط جنگ جهانی دوم بیش از 25 سال به تأخیر افتاد.

اما امروزه بستری فراهم شده است تا معامله گران بتوانند علاوه بر ثبت سفارش به‌صورت آفلاین و یا تلفنی، به‌صورت آنلاین یا سرمایه‌ گذاری در بورس اینترنتی نیز به معامله سهام شرکت‌ها یا واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اوراق و... بپردازند.

بازار بورس آمریکا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای بورس است که شرکت‌های بزرگی چون گوگل، آمازون، اپل و... با سرمایه هنگفت در آن فعالیت می‌کنند. هر شرکت بزرگی آرزو دارد که بتواند به بازار بورس آمریکا وارد شود و سهامش در این بازار مورد معامله قرار گیرد.

بورس آمریکا بازاری پویا است بنابراین فردی که تصمیم به سرمایه‌گذاری در بازار بورس آمریکا یا به‌اصطلاح فارکس می‌گیرد، خود را در مغرض بازارهای جهانی قرار می‌دهد.

اما در ایران به دلیل مشکلات تحریم، سرمایه‌گذاری در بازار بورس آمریکا با مشکلاتی همراه است. از طرفی آمریکا اجازه سرمایه‌گذاری در بورس جهانی را به ایران نمی‌دهد. از طرفی دیگر، ایران نیز برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس آمریکا محدودیت اعمال کرده است.

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بورس آمریکا را دارند، می‌توانند از طریق بروکرهایی که با ملیت ایرانی مخالفتی ندارند، کار کنند و اقدام به افتتاح حساب نمایند.

بزرگ‌ترین بازار مالی در دنیا

بزرگ‌ترین بازار مالی در دنیا، بازار فارکس یا به‌اختصار Forex است که پتانسیل درآمدزایی فوق‌العاده‌ای دارد زیرا حجم تراکنش‌های روزانه در این بازار بسیار بالا است و از نرخ مبادلات ارز در این بازار به‌عنوان مرجعی برای نرخ معاملات بین‌المللی در تمام اقتصادها استفاده می‌شود.

در فارکس علاوه بر سهام شرکت‌های بزرگ، امکان معامله جفت ارزها نیز فراهم است.

زمان معاملات در فارکس به طور متوسط 9 ساعت در روز است و عمده فعالیت معامله گران در بازارهای نیویورک، لندن، فرانکفورت و آمریکا انجام می‌شود. ساعت معاملاتی آن نیز به‌صورت شبانه‌روز و باتوجه ‌به موقعیت جغرافیایی امکان‌پذیر است.

اصطلاحاتی که در بازار فارکس مورد استفاده قرار می‌گیرند به نسبت اصطلاحات بازار بورس ایران پیچیده‌تر هستند بنابراین هر سرمایه‌گذاری واجب است پس از اطمینان از آموزش کامل اصطلاحات فارکس وارد این بازار شود تا احتمال ضرر خود را کاهش دهد.

بهترین سرمایه‌گذاری در بورس اینترنتی فارکس

برخی از اصطلاحات رایج در این بازار:

  • بروکر

همان‌طور که در ایران معاملات از طریق پلت فرم‌های معاملاتی کارگزاری‌های بورسی انجام می‌گیرد، برای معاملات در فارکس نیز معاملات بین خریداران و فروشندگان از طریق بروکر صورت می‌گیرد که کارایی آن همانند پلت فرم معاملاتی در بورس ایران است.

  • Bid / Ask price

قیمت پیشنهادی بهایی است که معامله‌گر مایل به فروش یک جفت ارز است. قیمت درخواست قیمتی است که یک معامله‌گر یک جفت ارز را خریداری می‌کند.

در بازار فارکس به قیمت فروش BID می‌گویند و برای خرید باید قیمت ASK را بپردازیم.

  • اسپرد (Spread)

از دیگر اصطلاحات فارکس، اسپرد است که به زبان ساده به تفاوت قیمت خریدوفروش که توسط معامله‌گر پرداخت می‌شود، اسپرد گفته می‌شود. در واقع همان کارمزد معاملات در بورس و تفاوت بین Bid و  Ask است؛ بنابراین هرچه میزان اسپرد کم تر باشد، بهتر است.

  • Leverage

اهرم، در اصل، پول قرض گرفته شده از داخل یک حساب معاملاتی است. اهرم به معامله‌گر اجازه می‌دهد موقعیتی را با حجم قرارداد بالا با هزینه کمتر باز کند. در وقع اهرم اعتباری است به منظور افزایش قدرت معامله‌گر از جانب کارگزار به معامله‌گر پرداخت می‌شود.

  • PIP

PIP مخفف Percentage In Point است. کوچک‌ترین حرکتی است که در نرخ ارز بر روی یک جفت ارز منعکس می‌شود. PIP چهارمین اعشار در قیمت پیشنهادی برای یک جفت ارز است و به‌عنوان کوچک‌ترین معیار تغییر قیمت و اندازه‌گیری ارزش استفاده می‌شود. یک پیپ معادل 1/100 سنت (cent) است.

  • مارجین (Margin)

بعد از آنکه در یک بروکر افتتاح حساب می‌کنید، باید حداقل مبلغی را به‌عنوان سپرده احتیاطی واریز نمایید. میزان سپرده احتیاطی یا مارجین در بروکرهای مختلف متفاوت است. همچنین به هنگام معامله جدید، درصدی از تراز حساب شما تحت عنوان سپرده احتیاطی ذخیره می‌شود.

خلاصه

سرمایه‌گذاری در بورس چه در بازارهای داخل و چه در بازار بورس آمریکا ابتدا نیاز به یادگیری و آموزش دارد. فارکس از بازارهای مالی معتبر در دنیا است که سودهای جذابی دارد. معاملات فارکس می‌تواند مانند یک حیوان باشد که برای رام کردن آن  باید از ابزارها و آموزش مناسب استفاده کرد و پس از آموزش کامل اصطلاحات فارکس نسبت به افتتاح حساب اقدام کنید.

به‌عنوان معامله‌گر حرفه‌ای که هدف سوددهی بیشتر دارد، همیشه باید مطالعه کنیم، بیاموزیم و از دانش خود استفاده کنیم تا تبدیل به یک معامله‌گر خوب شویم.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال