امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

نتیجه تصویری برای هیچ‌کس حق تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی را ندارد/ این اقدام خیانت به کشور است

اقتصادنیوز : وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای رونق تولید ضمن تکمیل ۴۹۹ طرح نیمه تمام صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد امسال ۲ هزار واحد تولیدی راکد را هم فعال می کنیم. 

به گزارش اقتصادنیوز مهر، رضا رحمانی چهارشنبه شب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور فعالان صنعتی در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: سفر به استانها در دستور کار است تا ضمن شناسایی مشکلات برای رفع آن همت کنیم.

وی افزود: یکی از راهبرد ها برای مقابله با تهاجم اقتصادی حمایت از صنعت و تولید است و امیدواریم این جلسات دستاوردهای خوبی برای صنعتگران و تولیدکنندگان داشته باشد.

وزیر صمت تصریح کرد: امروز باید بپذیریم که در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و سال گذشته دشمنانی که تحریم ها را تشدید کردند دنبال تعطیل کردن صنعت و تولید ما بودند که به هدف نرسیدند.

وی بیان کرد: آمار رسمی بانک مرکزی نشان می دهد در سه ماهه ابتدایی سال قبل رشد گروه صنعتی کشور منفی ۹  بود که امسال به صفر رسیده و بدون تردید در سه ماه دوم این وضعیت مثبت می شود و به لطف الهی و تلاش صنعتگران سال آینده اقتصاد ما مثبت می شود.

رحمانی تصریح کرد: در شرایطی که وضعیت تولید خودرو بحرانی بود و سایپا ۱۰۰۰ دستگاه تولید می کرد امروز توانسته ایم تولید را به صدها هزار دستگاه برسانیم که یک موفقیت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: واقعا از خود بپرسیم چند درصد مشکلات تولید و صنعت کشور قابل حل نیست و ناشی از تحریم است، در حالی که مشکلات بزرگی را حل کرده ایم و چالش های حواله ارزی، فروش نرفتن نفت، مواد اولیه را پشت سر گذاشته ایم نباید از مشکلات کنونی نگران باشیم.

وی بیان کرد: کارخانه فولاد مبارکه مشکل داشت و در یک ماده وابسته به خارج بود و امروز  آن را حل کرده ایم و تا دو سال تامین مواد الکترود آن تضمین شده و بزودی خط مونتاز الکترود را هم افتتاح می کنیم.

رحمانی تصریح کرد: در شرایطی که مازاد تولید صنعتی داریم باید به جای مواد غذایی محصولاتی مانند کاشی و سرامیک را صادر کنیم در حالی که سال قبل ۳۸۰ میلیون متر تولید کاشی و سرامیک داشتیم که میزان مصرف هم ۲۲۰ میلیون مترمربع بود که تا ۶۰ میلیون متو ظرفیت صادرات داشتیم و ۶۰ میلیون مترهم در دست احداث است.

وی بیان کرد: کشور پاکستان ۱۰۰ میلیون متر مربع مصرف کاشی داشته و ۲۰ میلیون تولید دارد و ۸۰ میلیون وارد می کند که ما ۸ میلیون متر مربع را صادر کرده ایم و اگر به پاکستان ۱۰ میلیون متر صادرات داشته بلشیم همین آپادانا سرام می تواند احیا شود.

رحمانی تصریح کرد: تحمل ندارم ایراد بگیرم اگر هر کس وظیفه خود را انجام دهد مشکلات کاهشمی یابد و ما باید در تولید چادر مشکی در داخل خودکفا شویم کهامروز یک سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده تا ۱۵۰ میلیارد تومان برای این کار سرمایه گذاری کند که ما آماده حمایت هستیم.

وی افزود: نقدینگی مهمترین مشکل صنعت است و ما اولویت خود را در ۷ محور تعیین کرده ایم که نهضت ساخت داخل در دستور است و هر کالا که نیاز کشور باشد و قادر به تولید آن باشیم وارداتش را ممنوع می کنیم.

وزیر صمت یادآورشد: در حمایت از تولید داخلی از ۶ هزار تعرفه حدود ۲ هزار مورد ممنوع شده است تا رونق تولید محقق شود.

وی اضافه کرد: ساخت داخل برای من ناموسی است و هر تولیدی که قادر باشیم آن را در داخل تولید کنیم از واردات  آن جلوگیری خواهیم کرد.

رحمانی اضافه کرد: در حال حاضر سیستم اقتصاد ما تا ۸۹ درصد وابسته به بازار بانکی است لذا به بازار سرمایه ورود کردیم و درصددیم  صندوق های توسعه استانی را راه اندازی کنیم تا یک منبع مالی تامین شود.

وی بیان کرد: ۴۹۹ واحد صنعتی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم که باید تکمیل شود و فعال شدن ظرفیت خالی سایر واحدها هم مورد نظر است به شرط آنکه هم تولید داشته و هم محصولش بازار داشته باشد.

رحمانی یادآورشد: امسال ۲ هزار واحد راکد صنعتی را در کشور فعال می کنیم و در نیمه دوم سال بر اساس توافق با بانک مرکزی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به صنعت و کشاورزی و گردشگری داده خواهد شد.

وی گفت: صندوق های توسعه استانها روش جدیدی است که کمک می کنیم در کنار هم عملی کنیم تا کمکی به تولیدکنندگان باشد. ‌

رحمانی اظهارداشت: طرح های نیمه تمام با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و واحدهایی که تولیدات حیاتی دارند مورد حمایت هستند و در اولویت قرار دارند و باید مشکلاتشان به صورت مستمر پیگیری شود.

وی بیان کرد: واحدهای پتروشیمی حق ندارند محصولات خود را گرانتر از صادرات خود بفروشند و باید از تولید داخلی حمایت کند.

وزیر صنعت اظهارداشت: استان قزوین یک منطقه صنعتی است و برای ما اهمیت دارد و در سفرهای استانی از تشریفات پرهیز کرده و دنبال جلسات کاربردی هستم و ضمن بازدید از  واحدهای فعال و تعطیل دیدن می کنیم تا اگر توانستیم کمک ‌کنیم تا احیا شوند.

رحمانی یادآورشد: از قزوین انتظار بیشتری داریم تا در صادرات فعالتر باشد و وضعیت صادرات کنونی قزوین زیبنده استان نیست و امیدواریم با کمک اتاق بازرگانی، خانه صنعت و بخش خصوصی از ظرفیت استان استفاده بیشتری شود.   

 اخبار ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید. 


 اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث اینجا کلیک کنید. 


 اطلاعات عمومی دانستنیها آیا میدانید اینجا کلیک کنید.


 دانستنیهای حقوقی اینجا کلیک کنید. 


 نکات مهم درباره انبار اینجا کلیک کنید. 


 درباره شهرکهای صنعتی اینجا کلیک کنید. 


سرگذشت کارآفرینان موفق صاحبان مشاغل اینجا کلیک کنید. 


 برای ثبت آگهی رایگان و تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 اجاره انبار و املاک صنعتی اداری – تجاری را به مابسپارید 

 تا با معرفی برترین برندها و مشتریان سالها بی دغدغه از مشکلات موجر و مستاجر باشید. 

 درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا  مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال