20 ایده درباره بازاریابی املاک و مستغلات
انتخاب یک پنل حرفه ای و اختصاصی برای انتشار لیست املاک در اینترنت
1.اطمینان حاصل کنید که لیست املاک شما در فضای مناسبی در محیط اینترنت نمایش داده شود، به نحوی که مشتریان و خریداران بالقوه را از دست ندهید.همینطور از آموزش پرسنل خود برای استفاده بهینه از محیط اینترنت مطمئن شوید به شکلی که بتوانند موارد جذب شده از محیط آنلاین را تبدیل به مشتریان آتی شما بنمایند.
2.فایل هایی که در ماههای گذشته معامله نموده اید را به خوبی بررسی نمایید تا بهترین مکان و مستعدترین مناطق را برای تمرکز بازاریابی خود به راحتی بیابید.همیشه به این موضوع دقت کنید مشتریانی که پیش شما می آیند بهترین جامعه آماری شما هستند.از خود بپرسید آیا محله ها و یا مناطق خاصی هستند که باید روی آن تمرکز کنم؟پس از پیدا کردن مکان درست خود را به بزرگترین برند در آن منطقه تبدیل کنید کاری که بزرگترین برندهای املاک جهان انجام داده اند و پله پله یک امپراطوری ساختند.
3.لیست املاک منقضی و یا حذف شده از پنل مدیریت املاک شما یکی از بهترین گزینه ها برای راهنمایی و انتخاب های املاک آینده شماست.همانطور که لیست معامله شده های شما یک تبلیغ و راهنمای خوب دیگر است.چیزهایی که تا به امروز به سادگی از کنار آنها رد می شدید هما رموز موفقیت و انتخاب های طلایی شما بوده اند.به این شکل به سادگی متوجه می شوید کدام املاک با چه موقعیت و متراژ و خصوصیاتی در کدام مناطق پرطرفدارتر و کدام یک کم فروش است.
ایجاد ارتباطات موثر در گسترش کسب و کار املاک و مستغلات
4.باهوش و زیرک باشید.با خدمات دهندگان محلی منطقه هدف خود ارتباط برقرار کنید و آنها را به صرف قهوه و نهار دعوت نمایید زیرا محبوبیت در کار املاک همه چیز است. به سراغ طراحان داخلی، سازندگان مسکن، دفتر خانه ها، و مشاغل نزدیک و سودمند در کار املاک بروید و با آنها ارتباط موثر بر قرار نمایید.برای خود یک شبکه از کارشناسان مسکن، دکوراسیون داخلی و سازندگان مسکن ایجاد نمایید تا روابط تجاری برد-برد را رقم بزنید
5.وقتی املاک خود را در لیست فروش یا اجاره قرار می دهید اطلاعات و تصاویر آنرا کامل نمایید و اگر معامله بزرگی در میان است حتما برای آن یک تور مجازی تهیه نموده و در ملک بانک قرار دهید و حتما نام و شماره نماینده مورد نظر آژانس املاک خود را نیز در آگهی مشخص نمایید.
6.تا به حال به عکاسی حرفه ای از یک آپارتمان یا ویلا فکر کرده اید؟ فکر می کنید هزینه مازاد و سرباری را ایجاد می نماید؟ مطمئنا در معاملات بزرگ نه تنها هزینه عکاسی حرفه ای سربار نیست بلکه یکی از دلایل اصلی فروش شما خواهد بود.اگر تا به امروز تاثیر این موضوع را دست کم گرفته اید حتما با عکاسان حرفه ای در این زمینه ارتباط برقرار نمایید و از مشاوره آنها برای ارائه حرفه ای تر استفاده نمایید، زیرا زمانی که خریداران ملک شما را در انبوهی از آگهی ها مشاهده می نمایند اولین نکته تصاویر مربوط به ملک شماست که نرخ کلیک روی آگهی شما را چند صد برابر می نماید.
7.فهرستی از ارائه دهندگان خدمات محلی مورد اعتماد + شماره تماس آنها ایجاد نمایید(کارمندان وام مسکن، وکلا، دفترخانه ها، طراحان داخلی، سازندگان مسکن، شرکت های خدماتی و نظافتی، باغبان، لوله کش، برق کار و …. .) حالا زمانی که مشتریان شما به هرکدام از این خدمات نیاز دارند شما به عنوان یک مشاور با دست پر در کنار آنها هستید. اگر شما جای مشتری خود باشید آیا سراغ مشاور املاک بعدی خواهید رفت؟همه به دنبال یک مشاور دانا در تمام زمینه ها هستند و پس از یافتن آن تا آخر عمر خود جای دیگری نخواهند رفت.
8.هر چند وقت یک بار به بانک های منطقه خود سری بزنید و علاوه بر ارتباط موثر با کارمندان، اطلاعات خود را نیز به روز نمایید تا به مشتریان خود مشاوره های دقیقی راجع به وام های مسکن و شرایط پرداخت آن بدهید.این موضوعات در کلمات ساده بیان می شوند اما در زمان بازاریابی و فروش املاک شما جادو می کنند.
9.روزانه و هفتگی وارد وبلاگ سایت های صنعت ساختمان، معماری و املاک و خبرگذاری ها شوید و اخبار و روند کسب و کارهای مرتبط با شغل املاک و مستغلات را پیگیری کنید و جالبترین آنها را در شبکه های اجتماعی کسب و کار خود منتشر نمایید تا همیشه بروزترین فرد در شغل خود باشید.(مطالعه و آمورزش روز افزون شعار ما در مسیر پیشرفت خواهد بود)
10.اگر از مجموعه ای مشاوره و کارشناسی در زمینه بازاریابی املاک و مستغلات دریافت می کنید به صورت مستمر با آنها در ارتباط باشید تا جدیدترین متدهای بازار را دراختیار داشته باشید.
استفاده درست از شبکه های اجتماعی
11.همیشه چشمان خود را در بازار رقابتی باز نگه دارید! یک لحظه غفلت می تواند بزرگترین فرصت ها را از شما برباید.موقیت همیشه روی یک لبه نازک قرار دارد و اگر فرصتی برای شما وجود دارد باید آنرا شناسایی نمایید برای این منظور از حضور مداوم در شبکه های اجتماعی به خوبی استفاده کنید.(شروع به یادگیری مفاهیم بازاریابی اینترنتی املاک در بخش های مختلف نمایید.)
12.به جای استفاده از اکانت شخصی خود در شبکه های اجتماعی حتما در هر کدام آنها یک حساب بیزینسی ایجاد نمایید و مطمئن باشید ایجاد پروفایل تجاری به تنهایی هیچ هزینه ای برای شما در بر نخواهد داشت. این امکان در اینستاگرام و فیس بوک به سادگی چند کلیک است.
13.می دانید که اهمیت ویدئو ها روز بروز در موتور های جستجو و همچنین شبکه های اجتماعی بیشتر و بیشتر می شود، پس هر چند وقت یکبار فیلمی کوتاه از لیست املاک خاص، مشتریان راضی، املاک فروخته شده خود و هر چیز مرتبطی که مخاطبان شما را درگیر تماشای آن کند تهیه نمایید و در شبکه های اجتماعی آژانس املاک خود منتشر نمایید.
14.سوالاتی را در شبکه های اجتماعی خود مطرح نمایید تا مخاطبان شما درگیر پاسخ به آنها شوند و اینگونه نام شما بین افراد بیشتری دست به دست می شود و برند شما گسترش هوشمندانه ای پیدا خواهد کرد.
تکمیل اطلاعات در وبسایت های خدمات دهند املاک و مستغلات
15.تصویر پروفایل خود را در ملک بانک به روز نمایید و اگر نشان تجاری(لوگو) شما در این قسمت قرار ندارد همین الان این کار را انجام دهید.زیرا نقص در قسمت نمایه برند شما آسیب زیادی به مجموعه شما زده و ریزش مخاطب فراوانی در بازدیدهای اولیه خواهید داشت.
16.لیست نمایندگان با تعداد بیشتر در آژانس شما برای مخاطب یک معنی می دهد و آن وجود موارد بیشتری برای انتخاب املاک است پس لیست نمایندگان خود را در ملک بانک تکمیل نمایید تا تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان از لیست املاک خود رقم بزنید.
استفاده از ایمیل مارکتینگ راهی که همین الان باید آغاز کنید
17.ایمیل مارکتینگ چیزی که شاید هنوز هم بسیاری از افراد از آن بی خبر باشند.مگر می شود در قرن حاضر از استفاده های ایمیل یعنی همراه قدیمی تمام دوستداران اینترنت بی خبر بود؟ایمیل مارکتینگ بزرگترین ابزار تبلیغاتی برای غول های تکنولوژی حال حاضر جهان نیز هست.پس استفاده از آن را بیاموزید و حتما به کار ببندید تا موفقیت های چشم گیری را به راحتی تجربه نمایید. با حضور گوشی های هوشمند، هم اکنون همه ایمیلی را به صورت تایید شده دورن گوشی خود دارند و با ارسال هر ایمیل برای مخاطبان نوتیفیکیشنی حاوی اطلاعات و عنوان آن روی صفحه گوشی آنها ظاهر می گردد.با دریافت ایمیل از مشتریان خود موراد اکازیون و یا اخبار ویژه خود را به اطلاع آنها برسانید و یا املاک خاص خود درقالب یک ایمیل اختصاصی به صورت انبوه یک بازار هدف خود ارسال نمایید.
18.هویت بصری(لوگو، رنگ سازمانی، فونت) خود را برای بازاریابی دیجیتال و فیزیکی ایجاد نمایید و روی تمام اموال خود چاپ یا هک نمایید و ازین پس تغییر در نگاه مشتریان خود را ببینید.آنها وقتی وارد محیط کسب و کار شما می شوند خیلی راحت تر به شما اطمینان خواهند نمود زیرا یک آژانس املاک سازمان یافته و حرفه ای را مشاهده می کنند که برای کسب و کار خود ارزش قائل است.
19.باهوش عمل کنید.خانه های در اختیار خود را از قبل برای بازدید آماده نمایید و در معاملات بزرگ یک غذای سبک و یا یک عصرانه، چای و یا قهوه در کنار شیرینی و یا کیک آماده نموده و پس از ورود به محل بعد از بازدید و یا گاهی قبل از بازدید در زمان تفکر راجع به گزینه مورد نظر آنها را سرو نمایید و با مشتری خود گرم گرفته و صحبت کنید.احتمالا این پذاریی و احترام به یک فروش پر سود ختم خواهد شد.
20.مواردی را که مشتریان شما می گویند دوست دارند برای خانه جدید خود بگیرند را یادداشت نمایید و یکی از آنها را به عنوان قدردانی از آنها چون شما را به عنوان مشاور خود برگزیده اند هدیه دهید و رابطه خود را پس از انجام معامله با آنها هرگز قطع نکنید.هدایای تبلیغاتی مانند ماژیک های وایت برد، خودکار، برچسب های یاداوری کارهای روزانه و غیره را آماده نمایید و به مشتریان وفادار خود هدیه دهید.