امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

انبار عمومی چیست؟

نتیجه تصویری برای انبار عمومی چیست؟

انبار عمومی موسسه ایست بازرگانی که به منظور قبول امانت و نگهداری مواد اولیه و محصولات صنعتی و کشاورزی و کالاهای صاحبان صنایع و کشاورزان و بازرگانان با موافقت و نظارت بر انبارهای عمومی و با رعایت مقررات قانون و آئین نامه های مربوط تاسیس و بر طبق مقررات قوانین ایران به ثبت رسیده باشد.

انبار عمومی 

انبار عمومی میتواند خدمات انبارداری، بارگیری، تخلیه و کنترل موجودی را در کنار خدمات دیگر به صورت حرفه ای و تخصصی به مشتریان ارائه دهد.  مشتریان انبارهای عمومی عمدتا شرکتهای پخش و صاحبان کالا از جمله تولید داخل و اجناس وارداتی هستند که با برون سپاری نگهداری کالایشان بر روی مدیریت فروش، بازاریابی و قسمتهای مهمتر کسب و کارشان تمرکز میکنند.

این مقاله توضیحاتی را به صاحبان کالا در مورد نحوه بررسی و انتخاب انبار عمومی مناسب برای همکاری و امانتداری کالایشان ارائه میدهد.

چه نکاتی را در انتخاب انبار عمومی در نظر داشته باشیم؟

۱. جواز کسب معتبر

مجوز یا پروانه بهره برداری مدرکی است که در هر شاخه ای از کسب و کار به واحدهای صنفی تعلق می گیرد.  نظام اعطای مجوز به واحدهای صنفی امری رایج در تمامی کشورهای جهان می باشد، با این حال تفاوتهای قابل ملاحظهای در تعداد فرآیندها و زمان اعطای مجوز در بین کشورهای مختلف جهان وجود دارد.  در کشور ما ایران نیز برای اخذ مجوز نهادهای مختلفی وجود دارند که از جمله آنها می توان به نهاد ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، اتحادیه ها و اصناف مختلف و… اشاره کرد.

در استان تهران اکثرا پروانه های کسب انبار توسط اتحادیه انبارهای شهر ری صادر میشود.  فرآیند دریافت جواز کسب به طور خلاصه شامل مراحل زیر میباشد:

  • ارائه گواهی سوء سابقه و عدم اعتیاد

  • اخذ مجوز از شهرداری (عوارض سالانه)

  • مجوز از وزارت دارایی (مالیات کسب)

  • تایید صلاحیت شخصی و مکانی از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی

بدیهی است که داشتن پروانه کسب انبارداری نشانه سابقه، تجربه و نظارت مستقیم اتحادیه انبارها بر فعالیتهای انبار است.  انباری که بدون مجوز در حال فعالیت است ممکن است امکانات مناسب اتفاء حریق نداشته باشد و هر لحظه پلمب شود.  ثبت بار در گمرک به مقصد هر انبار در ایران مستلزم داشتن پروانه کسب معتبر و تبعا ثبت در سامانه انبارها میباشد.  جواز کسب از طریق سامانه استعلام شناسه صنفی وب سایت دبیرخانه هیت عالی نظارت مرکز امور اصناف و بازرگانان قابل جستجو و اعتبار سنجی میباشد.

۲. ایمنی

ایمنی و امنیت کالای شما در انبار از مهمترین نکات میباشد که میبایست در انتخاب انبار عمومی مورد بررسی قرار گیرد.  با اینکه ممکن است اجناس شما بیمه شده باشد، شما بهترین شرایط نگهداری را برای اجناستان میخواهید.  سرقت و حوادثی مثل آتش سوزی و سیل موجب صدمه به کالای شما و خلل در فروش و یا خدمات مجموعه شما خواهد.  اگر کالای شما وارداتی یا جایگزین کردن آن زمانبر باشد این خسارت وارده میتواند تا ماهها در مجموعه شما خلل وارد کند.  جبران خسارت از طریق بیمه نیز زمانبر است و دردسرهای خاص خودش را دارد.

لذا انباری که انتخاب میکنید باید امکانات اتفاء حریق کامل از جمله کپسول پودر و گاز، چاه آب با پروانه بهره برداری از اداره آب و منبع آب هوایی، پمپ آب آتش نشانی،  شلنگ آتش نشانی و غیره باشد.  این امکانات باید به صورت دوره ای مورد بررسی قرار گیرد تا هنگام حادثه کارآیی لازم را داشته باشند.   پرسنل انبار نیز بایستی به صورت دوره ای تعلیم دیده و در بازدید دوره ای تجهیزات سهیم باشند.

جهت مقابله با سرقت انبار بایستی موارد زیر را رعایت نماید:

  • به دوربین مدار بسته به تعداد کافی برای کنترل کلیه نقاط حساس و آسیب پذیر مجهز باشد.

  • نگهبانهای آموزش دیده داشته باشد که در زمان گشت شبانه نظارت کامل بر محیط انبار داشته باشند.

  • اغلب انبارها وسعت زیادی دارند که نگهبانها به تنهایی نمیتوانند کنترل کنند و سگ نگهبانی ضروری میباشد.

  • دیوار بلند دور انبار را محصور کرده و سیم خاردار داشته باشد تا عبور از روی دیوار را دشوار نماید.

  • هر روز بعد از اتمام ساعات کاری کلیه دربهای توسط پرسنل امین پلمب شود.

  • کنترل ورود خروج افراد و جلوگیری از ورود افراد غیر مسوول به ملک انبار.

  • نظارت دقیق بر ورود و خروج بار در ساعات کاری و عدم خروج بار در خارج  از ساعات کاری.

۳. دسترسی آسان 

محل استقرار انبار بایستی نزدیک به جاده های شهری و برون شهری باشد تا امکان حمل به داخل شهر و تردد ماشینهای سنگین برای توزیع کالا به شهرستانها آسان و مرقون به صرفه باشد.

برای مثال انبار ستایش درکهریزک بعد از بهشت زهرا بَر جاده قدیم قم واقع شده است.  بدلیل مجاورت به جاده قدیم قم  تهران، نزدیکی به اتوبان خلیج فارس، اتوبان آزادگان، بزرگراه تهران  ساوه و سایر جاده های برون شهری از موقعیت شایانی برخوردار میباشد.  انبار ستایش همچنین نزدیک ایستگاه متروی کهریزک (۱۲۰۰ متر)، نیروی انتظامی (۷۰۰ متر) و آتش نشانی و اداره پست (۶۰۰ متر) قرار دارد

۴. ثبات مالی و مدیریتی انبار

در هر شراکت تجاری شما بایستی ثبات مالی و مدیریتی طرف مقابل را بسنجید.  همین سنجش نیز برای انبار مورد نظرتان باید اعمال شود، چون اموال خود را برای مدت زمان بلند به امانت نزد انبار خواهید سپرد.  مسلما بسته شدن انبار و یا تغییر مدیریت انبار در کوتاه مدت میتواند در فروش و خدمات شما به مشتریانتان اختلال به وجود آورد.  هزینه بارگیری، حمل و تخلیه بار در انبار دیگر نیر خسارت مالی سنگینی وارد خواهد کرد.

بزرگترین تضمین برای ثبات مالی و مدیریتی انبار، مالکیت ملکی انبار و کلیه امکانات انبار از جمله لیفتراک، کانتینر و غیره از جانب مدیریت انبار میباشد.  انباری که اجاره ای باشد سود کمتری دارد و باید توان افزایش مالیات، عوارض شهرداری، هزینه تمدید جواز و اجاره سالیانه توسط مالک را داشته باشد.  گاهی عدم توافق متصدی انبار و مالک باعث جابجایی متصدی و تغییر مدیریت میشود که برای صاحب کالا دردسر ساز خواهد بود.

۵. تجهیزات و خدمات کامل

انبار عمومی بسته به تجهیزات و امکاناتش میتواند کلیه خدمات تخلیه، انبارداری، بارگیری و حتی حمل درون شهری و برون شهری را برای شما انجام دهد.  کلیه این خدمات بدون حضور فیزیکی شما باارسال حواله به انبار امکانپذیر خواهد بود.  انبار مجهر به سیستم ورود خروج کامپیوتری میتواند گزارش کامل موجودی بر اساس کد کالا به همراه کاردکس را ارائه بدهد.  بر عهده گرفتن کلیه این امور توسط انبار عمومی میتواند هزینه نگهداری کالایتان را کاهش و اجازه تمرکز بیشتر شما را برای امور مهمتر مهیا نماید.  مزیت دیگر استفاده از یک انبار مجهز این است که هزینه هایی مانند پرسنل انبار، نگهبانی، محیط انبار، لیفتراک و غیره بین کلیه مشتریان انبار تقسیم شده و باعث میشود که هر مشتری هزینه کمتری پرداخت نماید.

۶. لجیستیک معکوس (مدیریت بازگشتیها)

لجستیک معکوس تمام فعالیت های زنجیره تأمین را شامل می شود که به صورت معکوس اتفاق می افتد. مهم ترین اصل در لجستیک معکوس این است که بسیاری از مواد که اصطلاحاً غیر قابل استفاده یا فاقد کاربرد برای مصرف کننده هستند، دارای ارزش بوده و با اندکی اصلاح و مرمت می توانند مجدداً وارد زنجیره تأمین شوند.  برای مثال یک یخچال اسقاطی قابل فروش نیست ولی شاید قابل تعمیر برای فروش مجدد و یا قطعات آن برای تعمیرات قابل استفاده باشد.

صرفه جویی در هزینه باعث شده لجستیک معکوس به یکی از فرایندهای مهم در زنجیره تامین تبدیل شود.  این موضوع در ایجاد ارزش اقتصادی واقعی کالاها و خدمات به همراه پشتیبانی از ملاحظات زیست محیطی نقش موثری دارد.  این تمرکز اکنون در کلیه بازارها از جمله بخشهای صنعتی و فناوری پیشرفته، تجاری و محصولات مصرفی رو به افزایش است.  از این رو انبارهای عمومی که بتواند در مدیریت اجناس برگشتی شما نقش مثبت ایفا کنند میتوانند در سوددهی مجموعه شما تاثیر مستقیم داشته باشند.  مدیریت بازگشتیها نیاز به تجربه، انعطاف و همکاری انبار در این زمینه دارد.  در این امر سرعت و کارآمدی پرسنل بسیار مهم است که بتوانند اجناس بازگشتی را بررسی کرده اجناس سالم از اسقاطی را جدا نماید.


مزیتهای انبار عمومی

همانطور که از صورت کلمه پیداست، انبار جایی است که مواد اولیه و یا محصول نهایی به طور موقت در آن نگه داری می­شوند. بنابراین آسیب پذیری این مکان بالا در نتیجه امنیت در آن بسیار حائز اهمیت است. بزرگترین مشکلی که در انبارها با آن مواجه هستیم “دزدی” است. وقتی حجمی از محصولات انبارها به سرقت برسد، مدیر باید ضرر بسیار سنگینی را متحمل شود. گاهی رقبا به صورت عمدی به انبار شرکت­های رقیب آسیب می­رسانند تا هم ضرر مالی به آن شرکت وارد کنند و هم به اسم و رسم آن­ها خدشه وارد کنند. مشکل دیگری که با آن مواجهیم دزدی کارگران انبار است. اگر مجموعه را زمین فوتبال در نظر بگیریم، این مسئله می­شود “گل به خودی” که دردناک ترین حالت گل خوردن محسوب می­شود. به همین خاطر نظارت و کنترل میزان بارگیری و ارسال بار و محموله بسیار حساس و ضروری خواهد بود. با بهره گیری از سیستم­های نظارتی می­توان به پیشگیری از این مسائل کمک کرد.

مزیت­هایی که استفاده از دوربین مدرابسته در این پروژه­ها دارد:

  • امنیت انبار و حیاط به دلیل تصویربرداری و ضبط دائمی ویدئو افزایش می­یابد.
  • وجود دوربین مداربسته در هر محلی موجب می­شود که اگر کسی هم قصد تعرض دارد با دیدن دوربین از کارش منصرف شود.
  • در صورت بروز جرمی (از هر نوعی؛ دزدی، دعوا و غیره) ویدئو های ضبط شده می­توانند به عنوان مدرک به گروه تجسس کمک شایانی کند.
  • مدیران با تدبیر می­توانند با بررسی ویدئو ها نحوه­ی عملکرد کارکنان در بخش های مختلف نواقص و کاستی ها را دریابند و آن­ها را در مسیر پیشرفت و توسعه­ی کسب و کار خود به کاربندند.
  • استفاده از دوربین مدار بسته باعث به کار گیری نیروی انسانی کمتر و در نتیجه صرف هزینه­های کمتری در بخش حراست و حفاظت می­شود.

مزیت­ها و خدماتی که محصولات نظارتی رستر Raster با DVR و NVR همگام سازی شده و به روز می­توانند در این زمینه ارائه دهند:

  • کنترل از راه دور از طریق Android, iOS یا هر سیستم عامل دیگر
  • ضبط ویدئو با قابلیت تشخیص و شناسایی حرکات
  • انجام ضبط ویدئو به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی
  • پوشش ناحیه­ی خصوصی
  • ارائه جزئیات در صورت حذف بخشی از ویدئو
  • تشخیص نفوذ
  • قابلیت ضبط پیش از آلارم
  • ضبط دسترسی غیرمجاز
  • قابلیت ضبط مداوم ۶ ماه تا ۲ سال به صورت متوالی ( این میزان با توجه به هارد و محل ذخیره سازی دردستگاه های مختلف متفاوت است.)
  • قابلیت اتصال به دستگاه­ها و محصولات سایر شرکت های تولیدکننده
  • ظرفیت زوم اوپتکال دیجیتال
  • آلارم تشخیص حرکت
  • قابلیت تشخیص حرکات صندوق دار(شخص متصدی صندوق)
  • قابلیت شمارش افراد
  • قابلیت تشخیص چهره
  • قابلیت تشخیص حرکات و رفتار
  • قابلیت پلاک خوانی
  • قابلیت تشخیص جابه جایی اشیا
  • ضبط روی رید (Raid) تا ۱۵

کنترل از راه دور در سیستم­های نظارتی:

جدیدترین پیشرفتی که محصولات رستر Raster در زمینه نظارتی داشته­اند، تجهیز به قابلیت کنترل از راه دور و نظارت از طریق تلفن همراه است که با اتصال به اینترنت صورت می­گیرد. فرایند انجام کار این تکنولوژی بسیار پیچیده است، اما با کمک DVR های شرکت رسترRaster برای ما آسان شده است. این DVR ها قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، در این صورت عملکرد ارسال تمام ویدئوهای ضبط شده از طریق اینترنت به صورت زنده به عملکردهای سیستم افزوده می­شود. در نتیجه هر دستگاهی (از قبیل رایانه، لپ تاپ، تلفن همراه، تبلت وغیره) که نرم افزار مورد نیاز و کد مخصوص را داشته باشد می­تواند این اطلاعات و ویدئوها را دریافت کند و به صورت همزمان ببیند. در این صورت لازم است که دستگاه با نرم افزار مخصوصی که از شرکت تولید کننده به کاربر داده می­شود نصب گردد تا بتواند به درستی و همزمان ویدئو ها را دریافت کند. این نرم افزار تقریبا تمامی سیستم­های عامل مثل  Windows, Android, iOS, Linux, and Blackberry را پشتیبانی می­کند.

مزیت های کنترل از راه دور محصولات رستر Raster :

  • قابل استفاده از طریق تمامی دستگاه­های رایانه، لپ تاپ، تلفن همراه، تبلت وغیره
  • پشتیبانی سیستم عامل­های Windows, Android, iOS, Linux, and Blackberry
  • قابلیت نصب و راه اندازی آسان نرم افزار
  • پخش ویدئو به طور همزمان(زنده) در کنترل از راه دور
  • ذخیره سازی و قابلیت پخش مجدد ویدئوهای پیشین از طریق تلفن همراه
  • قابلیت دریافت ویدئو در هرنقطه از جهان در صورت دسترسی به اینترنت معتبر و مناسب
  • وجود برنامه(application) هایی با عملکرد و دسترسی آسان برای کاربر
  • پشتیبانی از ویدئو با کیفیت بالا و قابلیت­های زوم
  • پخش ویدئو به صورت یکنواخت و بدون وجود انقطاع و پارازیت
  • قابلیت اتصال به تعداد نامحدود کانال CCTV
  • کنترل و نظارت از راه دور آسان برای کاربران CCTV

لیست کالاهای وارداتی در گمرک تهران غرب

پارچه – خودرو – تجهیزات پزشکی – سیگار و محصولات دخانی – تلفن همراه و لوازم جانبی – کالاهای متعلق به سفارتخانه ها ماشین آلات راهسازی مستعمل – چینی آلات – لوازم آرایشی و بهداشتی – لوازم خانگی بزرگ – اسباب بازی – چسب – لاستیک شیرآلات بهداشتی – ماشین آلات راهسازی – کارنه دو پاساژ – بذرو نهال

شماره تماس گمرک غرب : 66186058


اطلاعاتی درباره گمرک غرب تهران

لیست گمرکات تهران گمرک نام کد شهر سمت تلفن نمابر کشیک کد شهر
گمرک غرب تهران گمرک غرب رسول صفریان ۰۲۱ مدیرکل ۶۶۱۸۶۰۵۸ ۶۶۱۸۶۰۶۱   ۰۲۱
گمرک غرب تهران غرب تهران نسرین طاهرزاده   معاون امور گمرکی        
گمرک غرب تهران گمرک غرب تهران عباس مهدوی ۰۲۱ معاون اداری و مالی ۶۶۱۸۰۱۰۷ ۶۶۱۸۵۸۴۹   ۰۲۱
گمرک غرب تهران گمرک غرب تهران علی رعنایی ۰۲۱ رییس حراست ۶۶۱۸۴۵۲۹ ۶۶۱۸۶۰۶۴   ۰۲۱


اطلاعات گمرک غرب تهران

آدرس: گمرک جمهوری اسلامی دارای دو ساختمان در تهران می باشد، که اطلاعات و کروکی هر یک در زیر ارائه شده است.
کد پستی: ۱۵۹۴۷۳۳۱۱۹
تلفن: ۸۲۹۹۱
ساختمان شماره ۱ – ۳۰-۸۸۵۰۱۴۲۵
پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
ساعات کاری: ساعت ۸:۰۰ الی ۱۶:۰۰
شنبه تا چهارشنبه
 
آدرس : ساختمان شماره ۱ -تهران – خیابان ولی عصر (عج) – بالاتر از میدان ولیعصر(عج) – نبش کوچه ناصر
موقعیت جغرافیایی :
 

map2 آدرس گمرک غرب تهران

آدرس : ساختمان شماره ۲ – خیابان شهید بهشتی – بین خیابان میرعماد و خیابان پاکستان – روبروی مصلی تهران
موقعیت جغرافیایی :
 

Cmap1 آدرس گمرک غرب تهران


اطلاعات تماس  گمرک شهریار تهران

آدرس:( تهران) بزرگراه فتح ( جاده قدیم کرج) شهرک خلیج فارس، بلوار خلیج فارس ، انتهای خیابان بهشتی 

اصلی 021-66250636-7
امور مالی 021-66256119
شماره اقتصادی : 411415531436
شناسه ملی 14000268224
کد پستی گمرک 1379656411

برای اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث و قیمتهای لحظه ای ارز ، دلار ، طلا و سکه اینجا کلیک کنید.


املاک صنعتی پایتخت

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل: 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت

 رهن و اجاره یا خرید و فروش در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.             

    (  به مابسپارید ازما بخواهید  )  

 ( درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید ) 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال