امروز ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

مالیات خانه‌های لوکس ابلاغ شد
آیین نامه دریافت مالیات از خانه‌‌ها و باغ ویلاهای لوکس از سوی مسئولان سازمان مالیاتی برای اجرا به ادارات مالیاتی ابلاغ شد. بر این اساس خانه‌های بالاتر از 10 میلیارد تومان به شرح زیر مشمول این قانون هستند.  نسبت به مازاد یکصد میلیارد ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تا یکصدو پنجاه میلیارد ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال یک در هزار، نسبت به مازاد یکصد و پنجاه میلیارد ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تا دویست و پنجاه میلیارد ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال دو در هزار،  نسبت به مازاد دویست و پنجاه میلیارد ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تا چهارصد میلیارد ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال سه در هزار،  نسبت به مازاد چهارصد میلیارد ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تا ششصد میلیارد ۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال چهار در هزار و نسبت به مازاد ششصد میلیارد ۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به بالا پنج در هزار.

وعده کاهش قیمت بلیت هواپیما از اوایل هفته آینده
محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با توجه به تصمیم اتخاذ شده در شورای عالی هواپیمایی و موضوعاتی نظیر رفع محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت پذیرش پرواز و افزایش ظرفیت پروازها و با توجه به استدلال‌های مطرح شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری، نماینده شرکت‌های هواپیمایی و سایر اعضای شورا، توافق بر این شد که از اول آذر نرخ بلیت هواپیما با میزانی که متعاقبا اعلام خواهد شد، کاهش یابد.

اصلاح قیمت چغندر قند 
در جلسه اخیر شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، قیمت تضمینی محصول چغندر قند در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ طبق نظر اعضای شورا اصلاح و برای چغندرقند بهاره، قیمت ۱,۷۰۰ تومان و برای چغندرقند پاییزه قیمت ۱,۶۴۱ تومان تعیین شد. دبیر انجمن کارخانجات تولیدکنندگان قند و شکر با اشاره به اصلاح قیمت خرید تضمینی چغندر قند گفت: 
پیش بینی می شود اگر سال آینده مشکل آب نداشته باشیم گام بزرگی به سمت خودکفایی برداریم.

عقب‌نشینی  7716 واحدی شاخص بورس 
بورس اوراق بهادار تهران دیروز هم روند رو به ریزش را در پیش گرفت و شاخص کل با کاهش 7716 واحد به رقم یک میلیون و 408 هزار و 582 واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هموزن دیروز با کاهش 929 واحد به رقم 383 هزار و 945 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 628 هزار میلیارد تومان شد.

کاهش 50 درصدی گاز ورودی  به نیروگاه‌ها
سخنگوی صنعت برق گفت: ناترازی ناشی از کمبود سوخت در اوج بار مصرف زمستان سال 1400 در بدترین شرایط 2 الی 3 هزار مگاوات پیش‌بینی می‌شود. مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به وضعیت فعلی ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌های کشور افزود: حدود 70 درصد ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌ها پر است. وی ادامه داد: در چند روز اخیر به دلیل افزایش مصرف برق خانگی میزان گاز تحویلی به واحدهای نیروگاهی به طور میانگین 50 درصد کاهش یافته است.

تاثیر ارز ۴۲۰۰ تومانی در افزایش تورم
مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران می‌گوید بخش مهمی از نرخ تورمی که امروز در اقتصاد ایران دیده می‌شود تحت تاثیر سرعت بسیار بالای رشد نقدینگی کشور است.
وی اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام شده از سوی مرکز آمار نرخ تورم در مهرماه سال ۱۴۰۰ از مرز ۴۵ درصد گذشته است. هرچند این عدد نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد اما کماکان تورم بسیار بالایی است.
رییس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: وقتی که نرخ سرمایه گذاری در اقتصاد پایین باشد مردم به جای آنکه پول خود را وارد تولید کنند به سمت تبدیل آن به دارایی‌های غیرمولد حرکت می‌کنند که همین موضوع به کوچک‌تر شدن اقتصاد ایران منجر می‌شود.
خوانساری با بیان این‌که اقتصاد ایران در کنار تورم ریالی با تورم دلاری نیز مواجه است، اظهار کرد: برآوردهای مرکز آمار نشان می‌دهد که شاخص قیمت کالاهای وارداتی در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل ۴۷ درصد بوده که نشان می‌دهد ما با تورم دلاری نیز مواجه هستیم. اگر تورم جهانی را بین سه تا ۴.۵ درصد در نظر بگیریم از تورم ۱۷ درصدی موجود مابقی مربوط به تورم داخلی ایران است.
وی با تاکید بر لزوم اصلاح برخی سیاست‌های غلط اقتصادی توضیح داد: در شرایطی که دولت لایحه دو فوریتی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده بود این طرح از سوی نمایندگان مجلس پذیرفته نشد اما چیزی که مشخص است لزوم تصمیم‌گیری سریع در این رابطه و کنار گذاشتن ارز ترجیحی است.

ضرورت ایجاد تعاونی برای صنوف و صنایع خودرویی
حسن بشارت‌نیا، کارشناسان صنعت خودرو و فعال این حوزه با بیان اینکه  ۵۴ صنعت در خدمت تولید خودرو و قطعات آن هستند گفت: ما بسیار اتحادیه داریم، ولی شخصیت جمعی ضعیفی داریم که این مساله آسیب های زیادی را به کسب و کار در این حوزه تحمیل کرده است.  وی با تاکید بر ضرورت بروزرسانی کسب و کارها از جمله بخش خودرو گفت: روش‌ها در حال عوض شدن هستند و مردم طور دیگری انتظار خرید دارند. بشارت‌نیا با بیان اینکه با هویت جمعی می توان امیدوار بود تا سرمایه گذاری بلند مدتی داشت گفت: این مساله در گرو نظام صنفی قدرتمند و حضور اصناف در نظام تصمیم سازی است و بر این اساس یکی از پیشنهادها ایجاد تعاونی به دور از رانت و مبتنی بر علم تعاون است. 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال