امروز ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

رده:شرکت‌های نوشیدنی ایران

  • شرکت آب‌های معدنی دماوند
  • شرکت بهنوش ایران
  • شرکت کالبر
  • گلاب زهرا

 

شرکت آب‌های معدنی دماوند

شرکت آب‌های معدنی دماوند
نوع سهامی خاص
بنا نهاده ۱۳۵۲
دفتر مرکزی تهران
محصولات آب بسته‌بندی نوشابه تاپسیا
وبگاه http://damavandwaters.com/fa

شرکت آب‌های معدنی دماوند در زمینهٔ تولید آب بسته‌ بندی‌شده و تولید نوشابهٔ گازدار در ایران فعالیت می‌کند

تاریخچه

سال ۱۳۵۲ شرکت پریه فرانسه پس از بررسی چشمه‌های معدنی در ایران، سفره زیرزمینی چشمه اعلا را با توجه به خصوصیات آب آن تأیید و برای اولین بار در ایران اقدام به احداث کارخانه بسته‌بندی آب نمود. سال ۱۳۵۶ آب معدنی دماوند به مرحلهٔ تولید رسید.

شرکت آب معدنی دماوند در سال ۱۳۸۶ با هدف تولید بیشتر، به خرید و نصب خط تولید جدید ساخت کرونس آلمان اقدام کرد. این خط تولید خودکار با ظرفیت ۳۶هزار بطری در ساعت راه‌اندازی شد.

 سال ۱۳۷۷ شرکت آب‌های معدنی دماوند همکاری با ویشی را آغاز کرد. سال ۱۳۸۶ ویشی تمام سهام خود را به شرکت دنون فرانسه واگذار کرد. سال ۱۳۸۶ شرکت آب‌های معدنی دماوند اقدام به خرید و نصب خط تولید جدید با ظرفیت تولید ۳۶۰۰۰ بطری در ساعت نمود.

شرکت آب‌های معدنی دماوند هم‌اکنون چهل درصد از بازار مصرف آب بسته‌بندی را در اختیار دارد. این شرکت دارای استاندارد ملی ایران و استاندارد بین‌المللی ایزو سیستم مدیریت محیط زیست، سیستم مدیریت کیفیت، سیستم مدیریت ایمنی غذایی است.

آزمایشگاه‌ها

بررسی کیفیت آب دماوند توسط دستگاه‌های مجهز کنترل کیفی بررسی می‌شوند. به این ترتیب که روزانه ۵۰ مرحله آزمایش کیفی روی تمامی محصولات انجام می‌شود.

فیلتراسیون

محصولات دماوند به کمک سیستم فیلتراسیون پیشرفته و پس از عبور از شش مرحله مختلف، تولید می‌شود.

گواهی‌نامه‌ها

شرکت دماوند تا کنون موفق شده‌است گواهی نامه از سوی سازمان ملی استاندارد، گواهی تأیید سلامت از سوی سازمان غذا و دارو، سیستم مدیریت کیفیت 2008:ISO9001، سیستم مدیریت ایمنی غذائی 2005:ISO 22000، سیستم حفاظت از محیط‌زیست 2004:ISO 14001 و همچننی گواهینامه سلامت و ایمنی موادغذایی HACCP دریافت نماید.

محصولات

  • آب آشامیدنی دماوند در 5 نوع بسته‌بندی مختلف روانه بازار می‌شود: بطری خانواده ( یک و نیم لیتری)، بطری ورزشی ( 820 میلی‌لیتری)، بطری هر روز ( نیم‌لیتری)، بطری بچه‌ها ( 350 میلی‌لیتر) و بطری جیبی (296 میلی‌لیتر)
  • آب گازدار دماوند در دو اندازه ۱/۲۵۰ لیتری و ۳۳۰ میلی لیتری (از ابتدای ۱۳۹۱ تولید نمی‌شود)
  • نوشابهٔ گازدار تاپسیا پرتقالی، تاپسیا تروپیکال، تاپسیا لیمویی، تاپسیا کولا - در دو اندازه ۱/۲۵۰ لیتری و ۳۰۰ میلی لیتر (ازابتدای ۱۳۹۱ تولید نمی‌شود)

جنجال آلودگی آب بسته‌بندی

در سال ۱۳۸۸ و سال ۱۳۹۴ وزارت بهداشت اعلام کرد آب بسته‌بندی شرکت آب‌های معدنی دماوند ناسالم است:

در سال ۱۳۸۸ به گزارش روزنامه اعتماد، محمولهٔ صادر شدهٔ آب معدنی برای نیروهای ناتو مستقر در افغانستان به‌علت غیربهداشتی و سرطان‌زا بودن و آلودگی به سرب و آرسنیک و نیترات برگشت داده شد. همچنین در این رابطه گزارشی هم از سوی وزارت بهداشت تهیه شده بود که غیربهداشتی بودن این آب و عوارض آن را تأیید می‌کرد اما بعد از گذشت دو هفته تغییراتی در این گزارش داده شد. در طول چند سال اخیر این موضوع به دلایلی مخفی نگه داشته شد.

صورتجلسهٔ داخلی یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت نفت مبنی بر تأیید نشدن آب معدنی دماوند و یازده آب معدنی دیگر در خبرگزاری‌هایی مانند عصر ایران منتشر شد.

شرکت آب‌های معدنی دماوند مدعی شد صادرات گسترده‌ای را به اقصی نقاط جهان ازجمله کشورهای همسایه داشته و از بدو آغاز به این فعالیت تا کنون هیچ محموله‌ای از این شرکت از مقاصد صادراتی عودت داده نشده و هیچ‌گونه مدرکی دال بر این مدعی در نهادهای ذی‌ربط وجود ندارد. این شرکت مدعی شد که تمامی تولیداتش دارای نشان ملی استاندارد است و سه گواهینامهٔ جهانی ایزو کیفیت و محیط زیست و سلامت را در اختیار دارد.

استاندار تهران گفت برخی شرکت‌ها با این‌گونه شایعه‌پراکنی‌ها به‌دنبال عرضه و فروش بیشترِ آب‌های معدنی بسته‌بندی خود هستند.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در این زمینه اظهار داشت: از همهٔ نمونه‌های موردبحث، آزمایش گرفته شد و سلامت آب‌های معدنی معلوم شد.

وزارت بهداشت ایران در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ به دلیل آلودگی میکروبی و توزیع آب معدنی با تاریخ تولید قدیمی دستور توقف تولید و پلمپ شرکت را صادر نمود. و به دلیل عدم توجه و تولید بدون مجوز حکم قضایی صادر و شرکت تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

در ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد شرکت آب‌های معدنی دماوند به دلیل عدم توجه به رفع آلودگی میکروبی و توقف تولید با حکم قضایی مورد پیگرد قانونی است. علی‌رغم اینکه شرکت تخلفش را پذیرفته بود و بایستی تولید و توزیع تا رفع نقایص متوقف می‌شد، متأسفانه علاوه بر عدم توجه به دستور پلمپ و عدم فعالیت، شرکت آب معدنی دماوند به تخلف خود ادامه داد و اقدام به توزیع محصولات غیر سالم خود در بازار کرد. به گفتهٔ او، تخلف دیگر این شرکت علاوه بر عدم توجه به دستور پلمپ و جلوگیری از تولید و توزیع مجدد محصول در بازار، توزیع آب معدنی‌ها با تاریخ تولید قدیمی و قبل از دستور پلمپ در بازار بوده که هم‌اکنون با توجه به دو تخلف مهم صورت گرفته دستگاه‌ها قضایی نیز حکم صادر کرده و شرکت تحت پیگرد قانونی قرار دارد.

آلودگی اعلام‌شده

بر اساس اظهارات سازمان غذا و دارو در آزمایش‌هایی که در شهریورماه بر روی آب‌های تولیدی این شرکت انجام‌شده مشخص‌شده که آب‌های این شرکت به باکتری سودوموناس آلوده است.

با اعلام وجود باکتری سودوموناس در آب‌های معدنی، فروهر، رئیس انجمن «تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی» دربارهٔ وجود این میکروب در آب آشامیدنی «دماوند» گفت، حتی اگر فرض کنیم که سودوموناس در آب آشامیدنی این کارخانه وجود داشته، وجود این میکروب به‌هیچ‌وجه بر اساس استانداردهای جهانی آب آشامیدنی، عامل بازدارنده خط تولید نیست و تنها جزو شاخص‌های مدیریت کیفیتی به‌شمار می‌رود و درعین‌حال بر اساس استانداردهای codex، FDA و WHO، میکروب سودوموناس شاخص آلودگی میکروبی آب‌های آشامیدنی نبوده و موردی نیست که به‌خاطرآن خط تولید را متوقف کنند.

مسئولان سازمان استاندارد نیز اصرار بر این داشته‌اند که آب‌معدنی دماوند با آزمایش‌های مکرر، مشکلی نداشته و استاندارد است اما مسئولان غذا و دارو پس از نشست خبریِ مدیرعامل فرانسوی آب‌معدنی دماوند و به دنبال آن به اصحاب رسانه اعلام کردند که این آب‌معدنی به فاضلاب انسانی آلوده بوده‌است، رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت پروانه تولید آب‌معدنی دماوند تعلیق شده و این شرکت ملزم به طی فرایندهای میکروب‌زدایی گردید.

پایان جنجال

سوءتفاهم‌ها در مورد آب بسته‌بندی «دماوند» برطرف شد و «دماوند» مجوز تولید را پس گرفت.

رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در توضیحی در رابطه باعرضه مجدد آب بسته‌بندی «دماوند» گفت:

پروانه آب‌معدنی «دماوند» دیگر تعلیق شده‌است و امکان تولید نخواهد داشت؛ ولی مشکل آب آشامیدنی «دماوند» حل‌شده است و انشا الله به‌زودی امکان تولید خواهد یافت.

در این رابطه رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران که ریاست سازمان غذا و دارو را نیز در دست دارد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، ضمن انتقاد از مداخله سازمان استاندارد گفت:

متولی سلامت فراورده‌های خوراکی و آشامیدنی، سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است.

رسول دیناروند اظهار داشت:

استاندارد بودن یک فراورده برای سالم بودن آن کفایت نمی‌کند.

پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به اختلاف ایجادشده با وزارت بهداشت دربارهٔ کیفیت آب آشامیدنی دماوند اعلام داشت:

من نمی‌خواهم وارد درگیری شوم و تاکنون نیز هماهنگی‌هایی با وزارت بهداشت در این مورد داشته‌ایم اما به‌طورکلی وزارت بهداشت مسئول تغذیه بهداشتی مردم و سازمان استاندارد مسئول استانداردهای مرتبط با این مواد است.

پس از بررسی‌های اخبار مرتبط با آلودگی این محصول، از سوی مسئولان دماوند بروشورهایی به عنوان «روزشمار رسانه‌ای ماجرای دماوند» در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، با آغاز این روزشمار نخستین فردی که اعلام مشکل و تحریم آب معدنی دماوتد را نموده، اکبر نعمت اللهی مدیر روابط عمومی وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن می‌باشد، حقی سخنگوی شرکت دماوند در پاسخ به خبرنگاران تأکید کرد، شروع جو رسانه‌ای علیه دماوند با تلگرام این مدیرکل روابط عمومی وزارتخانه نفت بوده‌است.

رئیس سازمان غذا و دارو، دیناروند درحالی‌که چندی پیش از آب‌معدنی دماوند به‌عنوان یک نمونه دارای آلودگی میکربی نام‌برده بود و دلیل این امر را اصرار بر تخلف دانسته بود، در آخرین اظهارات خود خبر از اصلاح و بازگشت دماوند به بازار داد.

وی در این رابطه متذکر شد، «در طول سال‌های اخیر سازمان استاندارد که در واقع وظیفه‌اش تدوین و تصویب استانداردهای ملی کشور است و ما نیز خودمان به‌عنوان سازمان غذا و دارو عضو استاندارد هستیم، به‌تدریج وظایف نظارتی هم برعهده‌گرفته‌است؛ یعنی گفته من بر استانداردهایی که وضع می‌کنم، نظارت هم می‌کنم.» رئیس سازمان غذا و دارو بر لزوم اصلاح قانون در موضوع نظارت‌ها تأکید کرد و افزود: «بالاخره باید قانون اصلاح شود چون دستگاه دیگری نمی‌تواند جایگزین نظارت دستگاه ناظر اصلی شود، گرچه در دولت جدید تفاهم‌نامه‌هایی با استاندارد داشتیم که این موازی کاری به حداقل برسد ولی من احساسم این است که قانون باید تکلیف را مشخص کند.»

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد اینکه آیا دماوند می‌تواند از این سازمان شکایت کند معتقد است که چون بازرسی بر اساس حکم قضایی صورت گرفته و تمام مراحل قانونی بوده‌است شرکت دماوند نمی‌تواند شکایتی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب دماوند، دربارهٔ اینکه چرا باوجود اخطار سازمان غذا و دارو، پس از آن از توزیع محصولات آب دماوند جلوگیری نشد، اذعان داشت، تمام محصولاتی که از سلامت آن‌ها اطمینان کامل داشتیم را در بازار توزیع کردیم. مشاور رسانه‌ای شرکت دماوند نیز یادآور شد، این شرکت به سؤالاتی که مربوط به آلوده بودن یا نبودن آب آشامیدنی دماوند است پاسخ می‌دهد. مدیرعامل شرکت آب دماوند با اشاره به اینکه آزمایش‌های آب آشامیدنی شرکت دماوند در آزمایشگاه‌های مستقل و مورد تأیید سازمان غذا و دارو و همچنین در آزمایشگاه‌های اروپایی انجام‌شده‌است، اظهار داشت، نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد آب آشامیدنی دماوند عاری از آلودگی میکروبی است.

پس‌ازآنکه مجدد مدیرعامل شرکت دماوند تأکید نمود که آب آشامیدنی دماوند هیچ‌گونه آلودگی نداشته و ندارد. رسول دیناروند نسبت به سخنان مدیرعامل شرکت دماوند واکنش نشان داد و تأکید کرد، آلودگی آب آشامیدنی دماوند اثبات‌شده و اسناد آن در این سازمان موجود است. وی اظهار داشت شرکت دماوند، با شرایطی، اجازه یافتند که به‌کار خود ادامه دهند و برای این موارد تعهد هم، دادند.

وزیر بهداشت نیز در پاسخ به اظهارات مسئولان آب‌معدنی دماوند، تأکید کرد تاکنون آنچه که توسط سازمان غذا و دارو انجام‌شده، درست و منطقی بوده‌است.

 

 

شرکت بهنوش ایران

شرکت بهنوش ایران
دفتر مرکزی کیلومتر ۷ جاده مخصوص کرج[۱]
محدودهٔ فعالیت ایران ایران
مدیر عامل کاووس سلیمی[۲]
رئیس هیئت مدیره نعمت‌الله حیدری[۲]
محصولات دلستر، ماءالشعیر
شرکت‌های وابسته شرکت شهد کوهرنگ، شرکت دوغ آبعلی
وبگاه http://www.behnoushiran.com/index.php/fa/

شرکت بهنوش ایران اولین تولیدکننده ماءالشعیر در ایران است که در سال ۱۳۴۶ کار خود را با نام ایران مالتا (مالتای ایران) آغاز کرد. این شرکت پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، تولید نوشیدنی‌های الکلی را متوقف و اقدام به تولید نوشیدنی‌های غیر الکلی با نام تجاری بهنوش ایران کرد.

دفتر اصلی این شرکت در جاده مخصوص کرج واقع شده است و کارخانه‌های تولیدی آن نیز علاوه بر کرج، در گچساران، اراک و شیروان مشغول به تولید هستند.

سهام این شرکت هم اکنون با نام (غبهنوش) در بازار بورس اوراق بهادار تهران عرضه می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت کالبر


کالبر
نوع سهامی عام
نماد معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران: غالبر
صنعت صنایع غذایی
بنا نهاده ۱۳۷۳
دفتر مرکزی ایران اراک، ایران
محدودهٔ فعالیت جهانی
محصولات پنیر، ماست، خامه، دوغ، شیر، شیرخشک و آبمیوه
وبگاه www.kalber-dairy.com

کالبر یک شرکت تولید لبنیات، موادغذایی و آشامیدنی است که در اراک مستقر می‌باشدو در سال ۱۳۷۳ تأسیس شده‌است. این شرکت تحت نماد "غالبر" عضو بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد.

در سال ۱۳۷۶ عملیات اجرایی طرح تولید پنیر اولترافیلتراسیون (UF) را شروع کرد و در سال ۱۳۷۹ اولین پروژه به بهره‌برداری رسید سپس در طی سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳ خطوط تولید انواع ماست، دوغ، شیر پاستوریزه، شیرهای طعم‌دار، خامه و انواع آبمیوه به بهره‌برداری رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گلاب زهرا

گلاب زهرا
نوع شرکت سهامی خاص
بنا نهاده ۱۳۵۶
دفتر مرکزی کرمان
مدیر عامل علی مصطفوی
محصولات گلاب
روغن گل
سایر عرقیات
وبگاه http://www.zahrarosewaterco.com

گلاب زهرا نام شرکت تولیدکننده و صادرکننده گلاب و روغن گل است که در سال ۱۳۵۶ خورشیدی در کرمان تأسیس شد. همایون صنعتی زاده و همسرش شهین‌دخت سرلتی (صنعتی) موسسان این شرکت بودند. این شرکت از نظر بازرگانی وابسته به بنیاد فرهنگی و تربیتی صنعتی است.

پیشینه

در سال ۱۳۵۲ پدر همایون صنعتی‌زاده درگذشت و او وارث و مسوول اداره پرورشگاهی شد که پدرش تأسیس کرده‌بود. چند هزار هکتار زمین تقریباً خشک در روستای لاله‌زار در حدود ۲۰۰ کیلومتری جنوب کرمان جزو املاک پرورشگاه بود. مردم منطقه در آن دوران عموما تریاک می‌کاشتند. او متوجه شد که عطر گیاهانی مانند نعناع که در این منطقه روییده‌اند، به‌طور قابل توجهی قوی‌تر از مناطق دیگر است. پس به این فکر افتاد که به جای تریاک، گیاهان معطر پرورش دهد و گلاب که در ایران مصرف همگانی داشت، مورد توجه او قرار گرفت. او یکصد بوته گیاه گل محمدی از کاشان تهیه کرد و کاشت. آزمایش‌های بعدی او نشان داد که متوسط اسانس گلبرگ‌های گیاهان او به‌طور متوسط پنجاه درصد بیشتر از کاشان است. او در حالی که کشاورزان محلی نسبت به کشت گیاهان جدید در آن منطقه بدبین بودند، به توسعه مزرعه‌اش ادامه داد و توانست نیازهای بازارهای محلی را تأمین کند.

او یک کارگاه گلاب‌گیری در لاله‌زار بنا کرد که توسط همسرش، شهین‌دخت سرلتی مدیریت می‌شد. سرلتی گلاب را در بشکه به کرمان می‌فرستاد و صنعتی‌زاده در کرمان آن‌ها را شیشه می‌کرد و با برند گلاب زهرا روانه بازار تهران می‌کرد.

تأسیس این کارگاه سنتی و شروع فعالیت گلاب زهرا به سال ۱۳۵۶ خورشیدی باز می‌گردد.

او سه سال بعد از انقلاب ایران، بازداشت و به مدت پنج سال زندانی شد. در این مدت، کشاورزان منطقه مانع آبیاری مزارع او شدند. اما گیاهان گل محمدی از بین نرفتند و این باعث شد که در بین کشاورزان محلی، تمایل به کشت گل محمدی ایجاد شود. زمانی که صنعتی‌زاده از زندان آزاد شد، دهها مزرعه گل محمدی دیگر در آن منطقه ایجاد شده‌بود.

این کارگاه سنتی در سال ۱۳۷۴ با نصب و بهره برداری از چهار دیگ تقطیر به صورت صنعتی و مکانیزه در آمد و در سال ۱۳۹۱ با افتتاح فاز دوم کارخانه، برای نخستین بار در کشور ایران استخراج فینیل اتیل الکل امکان‌پذیر شد.

 همچنین فاز سوم این کارخانه در سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسید.

 

تولیدات شرکت گلاب زهرا عمدتا گلاب و روغن گل است. این کارخانه برای تولید این محصولات موفق به دریافت گواهینامه ارگانیک از باشگاه خاک انگلیس (Soil Association) شده‌است.

این شرکت، همچنین تولیدکننده انواع عرقیات و گل و غنچه محمدی است. 

محصولات این شرکت علاوه بر مصرف داخل، به اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود. کارخانه‌های تولید عطر و ادکلن از جمله مشتریان این شرکتند.


شرکت گلستان

گلستان
نوع سهامی خاص
بنا نهاده سید محمد گرامی یزدی، تهران (۱۳۳۲)
دفتر مرکزی تهران
محصولات چای، برنج، پسته، زعفران
کارکنان بیش از 2000 نفر
وبگاه سایت رسمی گلستان

شرکت گلستان یک شرکت تولید و بسته‌بندی محصولات غذایی در ایران با سرمایه‌گذاری گروه تجاری گلستان GBG ( گروه تجاری گرامی ) است. این شرکت در سال ۱۳۳۲ با هدف بسته‌بندی و توزیع چای تأسیس شد و از آنجایی که گلستان اولین شرکت بسته‌بندی و توزیع چای در ایران است، مؤسس شرکت گلستان را می‌توان پدر بازاریابی و توزیع چای در ایران دانست.

شرکت گلستان در زمره اولین تولید کنندگان چای کیسه‌ای و بسته‌بندی‌کننده پسته و برنج در ایران است.

بیش از ۲ هزار نفر پرسنل  در ۳ منطقه و ۱۶ ناحیه و ۶۰ شعبه در سراسر کشور بیش از ۷۰۰۰۰ مرکز فروش را تحت پوشش قرار می‌دهند.

در حال حاضر ۵۴ درصد نیروی انسانی در استان تهران و ۴۶ درصد نیروی انسانی شاغل نیز در سایر استان‌های کشوردر تولید محصولات گلستان فعالیت دارند ضمن آنکه ۴۰ درصد نیروی انسانی در سازمان فروش و ۳۴ نفر نیز در بخش مدیریت کیفیت اشتغال دارد.

پراکندگی شعب فروش و توزیع در کل کشور به گونه ایست که ۷۰۰ ویزیتور ۱۰۰ هزار مشتری رادر سراسرکشور سرویس می‌دهند.

 

با توجه به اینکه مشارکت‌های اجتماعی در فعالیت‌های خیرخواهانه همواره از برنامه‌های شرکت گلستان بوده‌است، طی قراردادی در زمستان ۸۶ شرکت گلستان به جمع حامیان یونیسف در پروژه رشد و تکامل همه جانبه کودکان خردسال پیوست.

با حمایت گلستان ۲۵ روستا مهد در مناطق محروم سه استان سیستان و بلوچستان هرمزگان و آذربایجان غربی، توسط یونیسف و وزارت بهداشت تأسیس و تجهیز می‌گردد.

 

 

 

 


شرکت پاک

پاک
نوع محصولات لبنیاتی
بنا نهاده ۱۳۳۸
دفتر مرکزی کارخانه لبنی و بستنی سازی: تهران -کیلومتر ۳ جاده قدیم کرج-میدان شیر پاستوریزه
مدیر عامل کارخانه لبنی و بستنی سازی: مهندس سجادی
محصولات محصولات لبنی
کارکنان ۱۴۳۲ نفر (۱۳۸۶ شمسی)
شرکت‌های وابسته پاک پی شهرکرد، شیر و لبنیات پاستوریزه پاک آرا سنندج، شرکت فراورده‌های لبنی پاکسار ساری ،دامداری سپهان
شرکت پاک یک شرکت تولید کنندهٔ محصولات لبنی در تهران است.

این شرکت در سال ۱۳۳۸ با مجوز از وزارت صنایع و معادن تحت لیسانس شرکت فورموست-مک کسن آمریکا با نام تجاری پاک تأسیس شد. این شرکت در سال ۱۳۴۹ کارخانهٔ بستنی‌سازی کانادا همچنین در سال ۱۳۵۱ کارخانهٔ تولید بستنی الدوراو در سال ۱۳۵۳ گاوداری سپهان را خریداری نمود. در سال ۱۳۵۴ به سهامی عام تبدیل شد و در سال ۱۳۵۵ در بورس تهران پذیرفته شد. در سال ۱۳۵۸ با کارخانهٔ فورموست آمریکا قطع رابطه کرد. در سال ۱۳۷۶ شرکت شیر و لبنیات پاستوریزهٔ سنندج و در همان سال در کارخانهٔ پاک سامان تاجیکستان سرمایه گذاری کرد. در سال ۱۳۷۷ مجتمع شیر و گوشت مازندران را خریداری کرد. 

جریمه 40 میلیون دلاری

این شرکت به حکم ریچارد لئون، قاضی دادگاهی در واشینگتن دی سی، به پرداخت ۲۹.۳ میلیون دلار به شرکت آمریکایی مک‌کِسِن و پرداخت ۱۱.۲ میلیون دلار دیگر به دلیل هزینه دادگاه و سایر هزینه‌ها محکوم شد. ان مک‌کسن می‌گوید ، پس از انقلاب ۱۳۵۷ شمسی در ایران سهام این شرکت آمریکایی توسط دولت ایران مصادره شد و سود این سهام به مک‌کسن پرداخت نشده‌است.

شرکت‌های تابع

  • پاک پی شهرکرد
  • شیر و لبنیات پاستوریزهٔ پاک آرا سنندج
  • شرکت فراورده‌های لبنیپاکسارساری
  • پاک سامان تاجیکستان
  • دامداری سپهان
  • خرید کارخانه تولید بستنی کانادا فراست (سال 1349)
  • خرید کارخانه تولید بستنی الدورادو (سال 1351)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
تبرک
نوع تولید کنندهٔ مواد غذایی و بهداشتی
بنا نهاده ۱۳۷۶ هجری شمسی
محصولات

رب گوجه فرنگی،سس گوجه فرنگی، چای، سس مایونز، دستمال کاغذی، مربا، کشک، کنسرو، سس تک نفره، کمپوت، برنج، آبمیوه پاکتی، آبمیوه قوطی، سویا، تن ماهی[۱]

نتیجه تصویری برای رب تبرک

وبگاه www.tabarok.ir

شرکت تبرک 

یک شرکت تولید کنندهٔ محصولات غذایی است. این مجموعه‌ای صنعتی که در سال ۱۳۷۶ با ظرفیت جذب روزانه ۱۲۰ تن گوجه فرنگی در شهرک صنعتی چار طاقی مشهد مشهدآغاز به کار کرد و در حال ادارهٔ شرکت شهداب ناب خراسان، شرکا اهداءد کیلومتر ۵ جادهٔ چناران- قوچان تابتدای جادهٔ اخلمد، واحد دامداری دراخشان اخلمد، روغن‌کشی در جادهٔ فریمان و تصفیهٔ پنبه در تربت حیدریه است 

محصولات

  • رب گوجه فرنگی
  • سس گوجه فرنگی
  • چای
  • سس مایونز
  • دستمال کاغذی
  • مربا
  • کشک
  • کمپوت
  • کنسرو
  • تن ماهی
  • برنج
  • سس تک نفره
  • آبمیوه پاکتی
  • آبمیوه قوطی

      سویا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت داداش برادر (آیدین)


 
 
شرکت داداش برادر
نوع سهامی خاص
بنا نهاده ۱۳۴۱ هجری شمسی
مدیر عامل رسول بیوک
نتیجه تصویری برای شرکت داداش برادر (آیدین)  

شرکت داداش برادر (آیدین) یکی از شرکت‌های فعال در صنعت شیرینی و شکلات می‌باشد. این شرکت در حال حاضر ۶۸ نوع محصول تولید می‌نماید.

تاریخچه

فعالیت این شرکت از سال ۱۳۲۴ هجری شمسی با تولید آبنبات و تافی کره‌ای مخصوص به نام ریس آغاز گردید و در سال ۱۳۴۱ شرکت داداش برادر را تحت شماره ۳۵۷ در اداره ثبت شرکت‌های تبریز به ثبت رسانید و با بهره‌گیری از ماشین آلات و دستگاه‌های اتوماتیک و نگرش اصولی نسبت به نیاز بازار و مشتریان، سعی در افزایش تنوع و تولید محصولات خود نمود.شکلات‌های این شرکت محبوبیت بسیاری در نزد مردم ایران دارد. البته این شرکت در سال ۱۳۸۸ توسط شرکت داداش برادر(شونیز)منفک شد و آقای رسول بیات هم‌اکنون صاحب این شرکت میباشد.

محصولات

  1. شکلات
  2. پاستیل
  3. تافی
  4. آب نبات
  5. بیسکویت
  6. کیک
  7. کارامل 

 

 

 

 

 

شرکت داداش برادر (شونیز)
نوع سهامی خاص
بنا نهاده ۱۳۸۸ هجری شمسی
مدیرعامل 

پرویز بیوک

نتیجه تصویری برای برند شونیز

 

   

شرکت داداش برادر (شونیز) یکی از شرکت‌های فعال در صنعت شیرینی و شکلات می‌باشد که با بیش از ۴۰ سال سابقه در زمینه تولید شیرینی و شکلات در پی تقکیک مدیریت از شرکت داداش برادر (آیدین) منفک شده و در سال ۱۳۸۸ برند شونیز را به ثبت رسانید.

این شرکت در حال حاضر بیش از ۶۰ نوع محصول تولید می‌نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت دامداران

دامداران
نوع تولیدکننده محصولات غذایی
بنا نهاده ۱۳۶۱
دفتر مرکزی تهران-منطقه ۳-بلوار آفریقا (جردن)-تقاطع خیابان دستگردی-پلاک ۹۳-طبقهٔ ۵-واحد ۱۱
مدیر عامل نور الدین نور بخش جعفری دهکردی
رئیس هیئت مدیره شمس الدین نور بخش جعفری دهکردی
محصولات انواع شیر، ماست، پنیر، کشک، دوغ، عسل، کره، خامه، نوشیدنی چای سبز، نوشیدنی آلوئه ورا
وبگاه www.damdaran.ir

شرکت دامداران یک شرکت تولیدکننده محصولات غذایی است. این شرکت همچنین ۳۵۰۰ راس گاو برای تأمین شیر خود در اختیار دارد.

این شرکت در سال ۱۳۶۱ هجری به صورت یک واحد صنفی شروع به کار کرد. در ابتدا ماست تولیدی خود را در ظروف یکبار مصرف عرضه می‌کرد. در آبان ماه ۱۳۷۳ کارخانه کوچکی تحت عنوان شرکت فرآورده‌های لبنی تین (دامداران) تأسیس گردید.

 

  • گواهینامه ۹۰۰۱ ISO
  • گواهینامه حلال
  • پروانهٔ کاربرد علامت استاندارد اجباری دوغ
  • پروانهٔ کاربرد علامت استاندارد اجباری خامه صبحانه
  • پروانهٔ کاربرد علامت استاندارد اجباری شیر پاستوریزه و طعم دار
  • پروانهٔ کاربرد علامت استاندارد اجباری ماست کم چرب و طعم دار
  • انواع شیر
  • انواع ماست
  • انواع پنیر
  • انواع کشک
  • انواع دوغ
  • عسل
  • انواع کره
  • انواع خامه
  • انواع نوشیدنی چای سبز
  • انواع نوشیدنی آلوئه ورا

 

برند دامداران در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد.

 

 

 

 

 

 

 

شرکت زرماکارون
 
 
زرماکارون
نوع محصولات غذایی
بنا نهاده ۱۳۸۴
بنیانگذاران سلطانی مرتضی سلطانی
دفتر مرکزی تهران-ملاصدرا-شیخ بهایی شمالی-پلاک ۴۳-ساختمان صبا-واحد ۱۴
مدیر عامل مرتضی سلطانی
محصولات انواع ماکارونی رشته‌ای فرمی و انواع لازانیا
وبگاه www.zarmacaron.ir

شرکت زرماکارون یک شرکت تولید کنندهٔ مواد غذایی بر پایهٔ آرد است

این کارخانه در سال ۱۳۷۲ شرکت آرد زر را تأسیس نمود و در سال ۱۳۷۷ عملیات احداث پایان و آغاز به کار کرد. این شرکت در سال ۱۳۸۰ خط تولید اولین آرد سمولینا را تأسیس کرد و در همان سال شرکت زرماکارون را تأسیس نمود. در سال ۱۳۸۴ عملیات احداث کارخانه به پایان رسید و در پایان سال 1384 وارد بازار شد در سال ۱۳۸۸ شروع به گسترش کارخانهٔ آرد و ماکارونی کرد و در سال ۱۳۸۹ عملیات توسعه به پایان رسید توان ذخیره‌سازی شرکت افزایش یافت. در همان سال شرکت مرکز آموزش علمی و کاربردی زر را تأسیس کرد و ۵ اختراع در تولید ماکارونی پاستا ثبت کرد و پروانهٔ تأسیس مجتمع کارخانجات فرآوری عمیق غلات در ۱۴ رشته از وزارت صنایع به ظرفیت ۴ میلیون تن را بدست آورد

عنوان‌ها و گواهینامه‌ها
  • کسب عنوان عنوان اولین و تنها صادرکنندهٔ نمونهٔ ملی در صنعت ماکارونی درایران برای سه بار
  • کسب بالاترین کورد ذخیره‌سازی غلات و تولید آرد به صورت یکجا در کشور
  • افزایش ظرفیت تولید زرماکارون به میزان ۱۰ برابر زمان تأسیس (۱۳۸۵)
  • ثبت ۵ اختراع جدید در تولید ماکارونی و پاستا 
  • کسب پنج نشان استاندارد ملی 
محصولات
  • انواع ماکارونی رشته‌ای فرمی و انواع لازانیا
  • انواع رشته آش
  • پودر کیک (با طعم‌های مختلف)
  • ماکارونی فرمی جامبو (برای اولین بار در ایران)
  • اسپاگتی سبزیجات (برای اولین بار در ایران)
  • سس پاستا

 

 

 

 

 

شرکت زرین غزال

دایتی
نوع شرکت سهامی خاص
بنا نهاده ۱۳۸۴-۱۳۸۷
بنیانگذاران رضا ابراهیمی
وبگاه وب‌گاه شرکت زرین غزال

گروه صنعتی زرین غزال با زیربنای ۴۸ هزار متر مربع و در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در شهرک صنعتی شیراز در سال ۸۴ به بهره‌برداری رسید که یکی از مهم‌ترین محصولات آن‌ها تولید بستنی با نام تجاری دایتی و لبنیات با نام تجاری آپادا می‌باشد. این شرکت تولید بستنی را از سال ۱۳۸۴ و تولید لبنیات را از سال ۱۳۸۷ آغاز نمود.


 

ظرفیت‌ها

بر اساس آمار سال ۱۳۸۹ بیش از ۸ هزار نفر در این مجموعه مشغول به‌کار بوده‌اند. گروه صنعتی زرین غزال بیش از ۶۰ نوع بستنی تولید می‌کند و روزانه ۵۰۰ تن ظرفیت فرآوری شیر دارد.

سهم بازار و تبلیغات

در سال ۱۳۸۹ حدود ۴۰ درصد بازار بستنی و لبنیات ایران به دایتی تعلق داشت و در زمینه صادرات بستنی به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز بازار بسیار خوبی داشت و دوغ تولیدی این شرکت به کشورهای کویت و بحرین صادر می‌شود.

طبق تحقیقات انجام شده تبلیغات شرکت دایتی توانسته‌است در هریک از چهار عامل اصلی الگوی آیدا (AIDA (marketing (جلب توجه، علاقه، تمایل و عمل خرید) اثربخش بوده‌است و بنابراین تحقیق آگهی‌های بازرگانی شرکت زرین غزال (دایتی)، بر روی رفتار مصرف کنندگان تأثیر گذاشته‌است.

زیر مجموعه‌ها

شرکت‌های زیر مجموعه این گروه صنعتی عبارتند از

  • بستنی دایتی
  • لبنیات آپادا
  • فرزیس (گاوداری زرین غزال)
  • دایتیران (حمل و نقل زرین غزال)
  • پارسیرنگ (مرغذاری)

استانداردها و نشان‌ها

این شرکت دارای نشانهای کیفیت از جمله نشان استاندارد ملی ایران، نشان مدیریت کیفیت (ایزو۹۰۰۱-۲۰۰۸)، (ایزو ۲۲۰۰۰)، (ایزو ۱۷۰۲۵)، نشان HACCP، نشان حلال، گواهی تأیید صلاحیت آزمایشگاه همکار و همچنین لوح تقدیر کارآفرین نمونه کشور و لوح زرین مدیریت بازاریابی صنایع غذایی ایران، کسب عنوان واحد نمونه کیفی در سطح ملی در سال ۱۳۸۶ از سوی اداره نظارت و تحقیقات صنعتی ایران و عنوان واحد نمونه صنایع لبنی استان در سال ۱۳۸۷ از طرف اداره نظارت بر مواد غذایی استان فارس را می‌باشد.

 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال