امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
قیمت اقلام اساسی ماه مبارک رمضان اعلام شد
با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان قیمت تعدادی اقلام اساسی این ماه اعلام شد. رضا سالمی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه گوشت مرغ و قرمز در ماه مبارک رمضان نداریم، اعلام کرده است: در آستانه ماه مبارک رمضان از نظر تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ کمبودی نداریم و توزیع این اقلام متناسب با تقاضا صورت می گیرد.البته با توجه به شرایط مساعد عرضه و ذخیره سازی، هیچ گونه افزایش قیمتی هم در ماه رمضان نخواهیم داشت.
وی قیمت هر کیلو گوشت گوساله منجمد برای مصرف کننده را 40 هزار تومان و مرغ 12 هزار تومان اعلام کرد.
عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی نیز از افزایش‌ 700 تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفته است: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 7 هزار و 700 تا 7 هزار و 800 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 11 هزار و 500 تومان تا 12 هزار تومان است.
وی افزود: با توجه به گسترش ویروس کرونا، سرانه مصرف مرغ به سبب تعطیلی رستوران ها، لغو سفر و قرنطینه خانگی کاهش چشمگیری داشت که این امر موجب شد مرغ کمتر از نرخ مصوب در بازار عرضه شود. بر همین اساس اگر اقدامات دولت ظرف چند روز آینده به افزایش‌ نرخ مرغ کمک‌کند، مشکلی از حیث عرضه و قیمت در ماه رمضان‌ نخواهیم داشت.
این مقام مسئول نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را 9 هزار و 500 تا 10هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها را 13 هزار و 500 تا 14هزار تومان اعلام کرد.
همچنین علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی هم از ثبات نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفته است: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 100 هزار تا 105 هزار تومان به مغازه دار و با احتساب 10 درصد سود معادل 110 هزار تا 115 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود. ملکی ادامه داد: با توجه به عرضه بره های نو به بازار و تعطیلی بسیاری از مغازه ها ناشی از گسترش ویروس کرونا پیش‌بینی می شود که نوسان خاصی در بازار اتفاق نیفتد.
رییس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام زنده نداریم، بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو دام زنده در میادین تهران 46 هزار تومان بوده که نسبت به هفته قبل تفاوتی نداشته است.
مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار نیز با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت لیموترش و لیموشیرین در بازار اظهار کرد: علی رغم ذخیره 3 هزار تن لیموترش و لیموشیرین در سردخانه ها، اما به سبب سودجویی تعداد معدود دلالان شاهد رشد چشمگیر قیمت در بازار هستیم. وی افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو لیموشیرین در میدان مرکزی 25 تا 27 هزار تومان و لیموترش 27 هزار تومان است که در خرده فروشی ها بالای 30 هزار تومان عرضه می شود، در حالی که قیمت تمام شده آن 5 تا 7 هزار تومان است.
دارایی نژاد از کاهش قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو موز هندی 15 هزار تومان و موز اکوادور 18 هزار تومان است.
رییس اتحادیه بارفروشان میدان‌ مرکزی میوه و تره بار با بیان اینکه قیمت پیاز و سیب زمینی در بازار افت چشمگیری داشته است، گفت: در حال حاضر هر کیلو پیاز با نرخ 3 هزار تا 5 هزار تومان و سیب زمینی 3 هزار تا 4 هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می شود.

عرضه سهام شستا 
پای شستا سرانجام به بورس باز شد و روز چهارشنبه (۲۷ فررودین ماه) شاهد عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (سهامی عام) در بورس اوراق بهادار تهران خواهیم بود.
چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹  تعداد ۸ میلیارد سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به عنوان پانصد وسی و هفتمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، عرضه می شود. این میزان سهم در بخش «هلدینگ چند رشته‌ای صنعتی»، گروه و طبقه «شرکت‌های صنعتی چند رشته‌ای» در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد «شستا» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. محمد رضوانی فر، مدیرعامل شستا اعلام کرد: روز چهارشنبه ۱۰ درصد از سهام شستا با دامنه قیمتی ۸۵۰ تا ۸۶۰ تومان در بورس عرضه می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم ۲ میلیون نفر دارای کد بورسی خریدار این سهام باشند.
بر اساس این گزارش، روز پنجشنبه (۲۱ فروردین ماه) شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با سرمایه ۸۰ هزار میلیارد ریال با نماد "شستا" در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج و اعلام شد  با توجه به موافقت هیئت ‌پذیرش اوراق بهادار در جلسه مورخ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ با پذیرش سهام شرکت سرمایه­‌گذاری تأمین اجتماعی (سهامی عام) در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین‌شده در مصوبه‌ مزبور از سوی آن شرکت، از تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی به‌عنوان پانصد و سی و هفتمین شرکت پذیرفته‌ شده، در ﺑﺨﺶ " هلدینگ چند رشته­‌ای صنعتی"، گروه و ﻃﺒﻘﻪ " شرکت­‌های صنعتی چند رشته‌ای " با کد صنعت «۳۹۹۹» و نماد "شستا، SHASTA” در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج می‌شود.

رکورد افزایش قیمت طلا شکسته شد
قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی با تشدید نگرانیها نسبت به رکود اقتصادی شدید و همچنین تحت تاثیر تزریق بی‌سابقه نقدینگی توسط بانکهای مرکزی جهان، به بالاترین قیمت در بیش از هفت سال گذشته صعود کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز سه شنبه بازار سنگاپور با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۷۲۱ دلار رسید در حالی که در زمان گشایش معاملات تا مرز ۱۷۲۵ دلار صعود کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۱.۱ درصد افزایش، به ۱۷۸۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.
مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد شرکت “سی ام سی مارکتس” در این باره گفت: نگرانیها نسبت به دورنمای اقتصادی از رشد قیمت طلا پشتیبانی کرده است. نقدینگی که از سوی بانک مرکزی آمریکا به بازار تزریق شده و همچنین کاهش نرخهای بهره، طلا را به دارایی جذابی تبدیل کرده است. اما وی هشدار داد که در نبود اخبار جدید ممکن است قیمتها عقب نشینی کنند زیرا معامله گران و سرمایه گذاران بیکار ننشسته و به تغییر قراردادهایشان اقدام می کنند.
بسیاری از کشورها و بانکهای مرکزی برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا به اجرای تدابیر محرک مالی و اقتصادی پرداخته اند. بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته یک بسته محرک مالی به ارزش دو تریلیون و ۳۰۰ میلیون دلار معرفی کرد و  وزیران دارایی اتحادیه اروپا با یک بسته محرک اقتصادی به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو موافقت کرده اند. بر اساس گزارش رویترز، اقدامات محرک مالی بانک مرکزی آمریکا روی ارزش دلار تاثیر می گذارد و ضعیف شدن ارزش دلار، خرید طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می‌کند. از سوی دیگر کاهش نرخ‌های بهره هم هزینه نگهداری طلا را کمتر کرده و به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند می افزاید.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۲.۵ درصد افزایش، به ۲۲۴۳ دلار و ۱۲ سنت صعود کرد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، به ۷۵۵ دلار و ۵۱ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۵ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال