امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
برگزاری نماز جمعه از ابتدای تیرماه در مناطق زرد
طبق آخرین آمارهای ارائه شده درخصوص اپیدمی بیماری کووید19 در کشور، 15 استان فاقد فوتی بوده و 6 استان هم فقط یک مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جدید داشته‌اند، این درحالی است که بسیاری از فعالیت‌ها از سر گرفته شده است، با این وجود ولی متولیان امر همچنان تاکید دارند که باید مراقبت‌ها حداقل تا پایان سال در این زمینه ادامه داشته باشد.
 پایان مشخصی برای کرونا نداریم
رییس جمهور با تاکید بر اینکه کسب و کارها و اقتصاد کشورهمزمان با روند مبارزه با ویروس کرونا، باید فعال باشند و راه دومی نداریم، گفت: سقف و خط قرمز ما در مبارزه با بیماری کووید 19، توان کشور برای حفظ سلامت و امور درمانی است و اپیدیمی باید همیشه زیر این خط قرمز و توان بخش سلامت کشور باشد.حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه دوره اپیدمی کرونا طولانی خواهد بود، اظهار کرد: نمی‌دانیم پایان آن چه تاریخی است و در چنین فضایی باید دستورالعمل های بهداشتی با دقت مراعات شوند.

 تداوم ارائه بسته‌های حمایتی
وی در ادامه به تداوم ارائه بسته‌های حمایتی به اقشار نیازمند تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: تامین نیازمندی های بخش بهداشت و درمان برای مبارزه با کرونا، ارائه خدمات ضروری به جامعه، تامین کالاهای ضروری و اساسی و ارائه بسته های حمایتی به اقشار نیازمند، چهار وظیفه مهم دولت است که در روند انجام همه این وظایف، وضعیت به خوبی پیش می‌رود. رییس جمهور با تاکید و تشریح مصوبات جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در این جلسه مصوب شد تا علاوه بر مناطق سفید از ابتدای تیر ماه در تمامی مناطق زرد نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توافق با ستاد اقامه نماز جمعه برگزار شود.

 بازگشایی مهدهای کودک 
حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: همچنین مصوب شد مهدهای کودک، کلاس‌های قرآن و آموزشگاه‌ها مانند آموزشگاه زبان نیز از 24 خرداد با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها فعالیت خود را آغاز کند.

 شروع فعالیت تورهای مسافرتی 
به‌گفته وی طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تورهای مسافرتی داخلی هم از 24 خرداد می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند، اما در زمینه انجام تورهای خارجی باید بررسی‌های لازم انجام شده و چارچوب‌ها در این راستا مشخص شود.
رییس جمهور با بیان اینکه سینماها و کنسرت‌ها هم به شرط حضور 50 درصد ظرفیت سالن‌ها و رعایت کامل پروتکل‌ها می‌توانند از ابتدای تیرماه فعالیت خود را آغاز کنند، گفت: مراسمات در فضای باز آرامستان‌ها هم می‌تواند با توافق بخش‌های ذیربط بر چگونگی برگزاری و چارچوب‌ها آغاز شود.

 خودداری از برپایی عروسی و عزا 
حجت الاسلام روحانی در ادامه اظهار کرد: مردم باید در زمینه برگزاری اجتماعات مانند عروسی، عزا و تجمع‌های طایفه‌ای و قبیله‌ای تا مدت زیادی رعایت کرده و از برگزاری این مراسم‌ها خودداری کنند. وی با اشاره به گزارش وزیر بهداشت مبنی بر افزایش شیوع و ابتلای بیماری در منطقه‌ای به خاطر برگزاری یک مراسم عروسی گفت: همه باید رعایت کنند چرا که افزایش شیوع بیماری در یک منطقه، خسارت‌های اقتصادی و فرهنگی به دنبال خواهد داشت.

جدیدترین علایم کرونا 
عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا درباره علایم جدید ویروس کرونا گفت: در ابتدا علائم بیماری فقط تب ، سرفه و درگیری‌های ریه بود، اما اکنون می‌بینیم که بیماری هر ارگانى از بدن را مى‌تواند به‌طور ناگهانى درگیر کند. مینو محرز افزود: درحال حاضر مراجعانی با علایم گوارشی، پوستی، چشایى و بویایى و... داریم. چون مکانیسم این ویروس عروقى است، می‌تواند علایمی نظیر سردرد، سکته‌هاى قلبى، مغزى را داشته باشیم.

توصیه جدی به متروسواران
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه هنوز برخی از مسافران مترو موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، اظهار کرد: مسافران تا حد امکان در ساعات پیک با مترو سفر نکنند. فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه بهترین کار برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مدیریت در زمان سفر است، از شهروندان و مسافران خواست برای اجرای هرچه بهتر طرح فاصله گذاری اجتماعی در شبکه مترو همکاری کنند.

استفاده از ماسک در مدارس
مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: کارکنان حوزه‌های امتحانی موظف شده‌اند، حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و به دانش‌آموزان نیز توصیه شده است با ماسک حضور پیدا کنند. محمد محسن‌بیگی افزود: شعب امتحانی نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده است، همچنین چینش صندلی‌ها به شکلی است که فاصله 1.8 تا دو متر بین دانش‌آموزان رعایت شود، روزانه هم فقط یک امتحان برگزار می‌شود.

آخرین وضعیت غربالگری معتادان
مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور درباره آخرین آمار جمع آوری و غربالگری معتادان متجاهر درخصوص بیماری کووید19 گفت: تاکنون در ۴۱ مرحله ۶۷۰۰ نفر در ۱۱ استان کشور جمع‌آوری و ساماندهی شده و به مراکز معرفی شده‌اند. فرید براتی سده با اشاره به اینکه از ۴۵۰۰ نفر از این معتادان تست کرونا دریافت شده است، تصریح کرد: ۵۴ نفر از معتادان جمع‌آوری شده، به کرونا مبتلا بوده‌اند.

هشدار به مسافران
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با بیان این‌که در یکی از بیمارستان‌های ارجاعی تهران ۶۰درصد افراد بستری‌شده سابقه مسافرت به استان‌های دیگر را داشتند، گفت: این موضوع نشان می‌دهد بخشی از موج جدیدی که ممکن است در تهران رخ دهد به‌دلیل سفرها است. علیرضا زالی در تهران میزان مراجعان به بخش‌های درمانی رو به افزایش است و میزان مراجعین سرپایی دربازه زمانی 24 ساعته 7.9 درصد رشد داشته است.
.
همچنان در موج اول هستیم
رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: موجی که در حال حاضر در حوزه همه‌گیری کووید۱۹ در کشور وجود دارد، موج اول بیماری است و هنوز این موج را پشت سر نگذاشتیم که بخواهد موج دومی اتفاق بیفتد. حسین عرفانی در ادامه بیان کرد: البته با توجه به پهناوری کشور، این‌که هر کدام از نواحی و استان‌ها در کدام قسمت موج اول قرار گرفته‌اند، تفاوت‌هایی را شاهد هستیم.

2269 بیمار جدید
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 269 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 527 مورد بستری شدند.

 جان باختن 75 مبتلا
کیانوش  جهانپور افزود: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 169 هزار و 425 نفر رسید. در 24 ساعت، 75 بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به هشت هزار و 209 نفر رسید.

 بهبودی132 هزار بیماران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 132 هزار و 38 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند البته  2578 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
 هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت هشدار
به گفته جهانپور، وضعیت خوزستان همچنان قرمز است و استانهای هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارند.

 ۱۵ استان بدون فوتی
سخنگوی وزارت بهداشت متذکر شد: در 24 ساعت، 15 استان فاقد فوتی و 6 استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید19 داشته‌اند.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال