امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

آخرین آمار ابتلا و فوتی‌های مبتلا به کرونا در ۲۰ خرداد

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا، بهبود یافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور را تا تاریخ ۲۰ خرداد ماه ۹۹ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیما سادات لاری در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص آمار جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _ سه‌شنبه ۲۰ خرداد ماه _ اظهار کرد: در این بازه زمانی بر اساس جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور دو هزار و ۹۵ نفر مبتلای جدید شناسایی شده که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه از بین افراد مبتلا به کووید ۱۹، دو هزار و ۶۳۹ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستانی بستری و در وضعیت بحرانی هستند، افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور تاکنون ۱۳۸ هزار ۴۵۷ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تعداد افرادی که تست کرونا ویروس آن‌ها تاکنون مثبت اعلام شده، از میان یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۶۰۱ مورد آزمایش انجام شده در ۱۳۰ آزمایشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت تشخیص داده شده‌اند.

وی تعداد جانباختگان بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۷۴ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون در کشور بر اثر بیماری کرونا هشت هزار و ۴۲۵ نفر جان باخته‌اند.

لاری گفت: از تعداد مبتلایان شناسایی شده ۹۰۱ مورد در موارد بیمارستانی و یک هزار و ۱۹۴ مورد در مراکز درمانی سرپایی ۱۶ ساعته بوده است.

وی ادامه داد: وضعیت کرونای استان خوزستان قرمز است، استان‌های هرمزگان، کردستان، خراسان رضوی، بوشهر، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارند.

 تنها یک نقطه سبز داریم
وی همچنین درباره آخرین وضعیت مناطق قرمز، زرد، سفید و سبز کرونایی در کشور، گفت: تعریف هر یک از این مناطق بر اساس تعداد موارد مرگ‌ و میر و ابتلای جدید در هفته قبل است. جهانپور با بیان اینکه منطقه سبز به معنای منطقه بی‌خطر است و تقریبا به جز شهرستان و جزیره ابوموسی، هیچ نقطه سبزی در کشور وجود ندارد، بیان کرد: در عین حال بقیه مناطق عمدتا شهرستان‌های سفید هستند که وضعیت سفید به معنای کم خطر بودن و نه بی خطر بودن است که این وضعیت شکننده نیز هست.

 اعلام شهرستان‌های قرمز
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مناطق در اغلب استان‌ها عمدتا در وضعیت سفید قرار دارند، ادامه داد: مناطقی هم در وضعیت زرد قرار دارند که خطر در آنها متوسط
 ارزیابی می‌شود.
 البته در برخی مناطق کشور، به خصوص در استان خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان، بوشهر، جنوب کرمان و جنوب استان سیستان و بلوچستان و تا حدی برخی مناطق در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی شهرستان‌های قرمز را بیشتر می‌بینیم که امیدواریم با روندی که وجود دارد، در هفته‌های آینده تعداد این مناطق کاهش پیدا کرده و این مناطق به سمت وضعیت زرد و مناطق زرد نیز به سمت وضعیت سفید سوق پیدا کنند.

 پایتخت در وضعیت زرد 
جهانپور درباره وضعیت پایتخت نیز گفت: به طور کلی وضعیت استان تهران به این صورت است که هم مناطق سفید و هم‌ مناطق زرد در تهران وجود دارد، اما در کل در تهران با توجه به نوسانی که روند ابتلا دارد، اگر بخواهیم یک ارزیابی کلی استانی داشته باشیم، وضعیت زرد را برایش قلمداد می‌کنیم.
 ثبات نسبی در موارد بستری 
سخنگوی وزارت بهداشت درباره احتمال بروز موج دوم با توجه به روند صعودی ابتلا و مرگ‌و میر، اظهار کرد: در موارد بستری روند صعودی چشمگیری نداریم. البته ممکن است در برخی مناطق کشور اینگونه باشد، اما در برخی مناطق هم کاهش موارد بستری را شاهدیم. بنابراین تقریبا یک ثبات نسبی در  موارد بستری روزانه در بیمارستان‌ها وجود دارد و بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر نوسان داشتیم. 

 کاهش بستری در ICU
وی ادامه داد: همچنین میزان موارد مرگ‌و میرمان  شاید به یک سوم و یک چهارم روزهای اوج بیماری رسیده و موارد بستری در بخش مراقبت ویژه ‌به‌رغم اینکه به نوعی آستانه بستری در بخش مراقبت‌های ویژه پایین‌تر آمده و افراد را سریع‌تر در ICU بستری می‌کنند، اما باز هم موارد به یک دوم تا یک سوم رسیده است.

 غربالگری پرخطرها در ۱۵ استان
جهانپور گفت: به‌هرحال استان‌هایی که تعداد مناطق سفیدشان بیشتر می‌شود، به تدریج به سمت رهگیری و غربالگری موارد و گروه های پرخطر و افراد مسن خواهند رفت که ممکن است تغییراتی را در ظاهر افراد ایجاد کند.
 در حال حاضر ۱۵ استان و به زودی ۲۱ استان به سمت غربالگری گروه های پرخطر خواهند رفت.

پرداخت تسهیلات از شنبه
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فرایند پرداخت تسهیلات کرونا خبر داد. عیسی منصوری گفت: بنگاه‎های اقتصادی متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی که پرونده آن‌ها به بانک معرفی شده است از شنبه آینده تسهیلات می‌گیرند. وی افزود: دو میلیون و ۲۰۰ هزار بنگاه اقتصادی به طور جدی از شیوع بیماری کرونا آسیب دیدند که
۶ میلیون اشتغال را در بر می‌گیرد. 

افزایش موارد بی‌علامت
رییس کمیته اپیدمیولوژی در ستاد مقابله با کرونا، با اشاره به افزایش موارد بی‌علامت گفت: ما با یک اپیدمی فعال و گسترده در سطح کشور اما کم علامت و کم خطر مواجه هستیم. 
علی اکبر حق ‌دوست افزود: در بعضی استان‌ها گردش ویروس سریع است و سرعت انتقال خیلی بالا است. ذات این بیماری انتقال خیلی بالا بوده و این خصوصیت خودش را کماکان حفظ کرده است. 

زمان سنجش سلامت کلاس اولی‌ها
امسال به دلیل شرایط کرونا طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان کلاس اولی از نیمه دوم تیرماه و با درنظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش آغاز و تا آخر شهریورماه برای نوآموزان بدو ورود به دبستان ادامه خواهد داشت و سنجش نوآموزان پیش دبستانی نیز از اول مهرماه انجام می‌شود.همچنین سنجش سلامت جاماندگان سال قبل از نیمه دوم تیر آغاز می‌شود.

غربالگری دانشجویان 
معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت گفت: هر دانشجویی که به دانشگاه می‌آید پرسشنامه ارزیابی سلامت پر می‌کند و بسته بهداشتی به دانشجویان تحویل می‌شود. سیماسادات لاری افزود: دربرخی از دانشگاه‌ها اکسیژن خون دانشجو ارزیابی شده و با تب‌سنج دمای بدن اندازه‌گیری شده است. همچنین اتاق‌هایی برای قرنطینه احتمالی در خوابگاه‌ها در نظر گرفته شده است، همچنین از تیم‌های درمانی و بهداشتی خواسته‌ایم نکات بهداشتی را رعایت کنند.

افزایش اتوبوس‌های تندرو
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح ترافیک از اتوبوس‌های تک کابین بخش خصوصی در خطوط بی‌آر‌تی برای سرویس دهی بهتر و پیشگیری از انتقال کرونا میان مسافران استفاده کرده‌ایم.محمود ترفع همچنین در ادامه بیان کرد: همچنین جهت پیشگیری از ازدحام مسافران اتوبوس و جلوگیری از انتقال احتمالی ویروس کووید ۱۹ از اتوبوس‌های تک کابین شیفت شب هم در خطوط تندرو استفاده می‌کنیم‌. 

پلمپ قهوه‌خانه‌های متخلف 
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت گفت: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی دومین مرحله بازدید از واحدهای صنفی عرضه کننده قلیان در سطح شهر تهران با حضور تیم‌های عملیاتی و کارشناسان معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت انجام شد. سرهنگ نادر مرادی درادامه بیان کرد: در این طرح از ۵۳۱ واحد صنفی بازدید و ۳۳ قهوه خانه متخلف پلمب شد.

ضدعفونی  مستمر مترو 
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: تمهیداتی همچون ضدعفونی قطارها، ایستگاه‌ها و پایانه‌ها هر روز مستمر در چندین نوبت برای مقابله با ویروس کرونا انجام می‌شود. فرنوش نوبخت به نصب برچسب‌های ورود بدون ماسک ممنوع در مترو اشاره کرد و افزود: اجراشدن این طرح تنها  توسط خود مسافران امکان پذیر است و از همه شهروندان می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و دیگران به آن توجه کنند.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال