امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

اخبار کوتاه

افت ۴۶۹۲ واحدی شاخص بورس 
شاخص بورس در جریان معاملات روز گذشته بازار سهام ۴۶۹۲واحد افت کرد. در جریان دادوستدهای روز گذشته بازار سرمایه تعداد 5میلیارد و 55میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 3هزار و 687میلیارد تومان در 706هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 4692واحدی در ارتفاع 472هزار و 119واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر منفی بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری نیز به نام نمادهای شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و گروه مپنا شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت تهران، بورس اوراق بهادار و پتروشیمی پارس با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادل و منفی را پشت سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 1251واحد، کل (هموزن) 509واحد، قیمت (هموزن) 339واحد، آزاد شناور 4471واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 5135و 1824واحد افت کردند.
بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 1905میلیون ورقه به‌ارزش 2002میلیارد تومان در 401هزار نوبت، آیفکس 22واحد افت کرد و در ارتفاع 6121واحد قرار گرفت.

افزایش قیمت گوشت گوسفندی
رییس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش ۱۰ هزارتومانی قیمت این نوع گوشت خبر داد و گفت: خروج دام از مرزهای غربی کشور و بارندگی‌های اخیر دلیل این رشد قیمت بوده است. علی اصغر ملکی از افزایش ۱۰ هزارتومانی قیمت گوشت گوسفندی در بازار خبر داد و گفت: شرایط بازار گوشت طی یکی دو هفته اخیر متلاطم بوده و در حدود ۱۰روز اخیر قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی ۱۰ هزارتومان افزایش یافته است. وی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه خرید مغازه دار از ۸۲ هزارتومان به ۹۲ هزارتومان رسیده که این کالا با اعمال ۱۰ درصد سود به مصرف کنندگان عرضه می‌شود (قیمت برای مصرف کننده با اعمال ۱۰ درصد سود ۱۰۱ هزار و ۲۰۰ تومان است).
ملکی تصریح کرد: بخشی از دام کشور از مرزهای غربی (بانه) به صورت غیرقانونی خارج می‌شود که ما این مساله را رصد و به مسئولان مرتبط به صورت تلفنی یا مکتوب اعلام کرده ایم که آنها نیز قول رسیدگی داده اند. وی ادامه داد: همچنین بارش‌هایی که اتفاق افتاد منجر به اختلال در حمل و نقل و کمبود در بازار شد البته نقش قاچاق در این زمینه پررنگ‌تر است. ملکی درباره اینکه پیش بینی می‌کنید طی روزهای آینده شرایط بازار به چه صورت باشد؟، گفت: در صورتی که مسئولان با قاچاق برخورد جدی تری داشته باشند و این کار متوقف شود حتماً تأثیر آن را در بازار و ایجاد شرایط متعادل‌تر خواهیم دید.

سهمیه سالانه هر خودرو ۲ حلقه لاستیک دولتی
طبق اعلام سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر، مردم می‌توانند به دو روش خرید مستقیم از نمایندگی‌ها یا به صورت آنلاین از شرکت‌های تایرساز، تایر مورد نیاز خود را به نرخ دولتی تهیه کنند. در صورت مشاهده تخلف گران‌فروشی نسبت به نرخ دولتی رسمی نمایندگان فروش مورد تایید انجمن، سهمیه آن نماینده قطع خواهد شد. مصطفی تنها اظهار کرد: هر نماینده‌ مستقیم شرکت‌های تایرساز موظف هستند به قیمت رسمی (قیمت مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) بفروشند. چنانچه گزارشی از تخلف این شرکت‌ها با ارائه مستندات ارائه شود که نماینده‌ای تایر را گران‌تر از قیمت رسمی عرضه کند، برخورد خواهد شد؛ بدین صورت که سهمیه آن شرکت قطع خواهد شد. سهمیه‌ها بدین صورت است که به هر خودرو در نمایندگی‌های مستقیم شرکت‌های تایرساز با ارائه کارت ماشین به نام فرد متقاضی، در سال دو حلقه تایر و برای سیستم‌های آنلاین نیز ارائه چهار حلقه امکان‌پذیر است. سخنگوی انجمن تولید کنندگان تایر ادامه داد: دو شرکت تایرسازی دارای امکان فروش آنلاین هستند و مصرف‌کنندگان می‌توانند به سایت این شرکت‌ها مراجعه‌ کرده و با بارگذاری مدارک مورد نیاز، تایر مورد نیاز خود را خریداری کنند که حتی امکان ارسال به در منزل مشتری نیز وجود دارد. در این روش مردم می‌توانند از دو شرکت تایرسازی بارز و کویر تایر خرید اینترنتی کنند؛ به طوری که هر روز بعد از اذان ظهر فروش اینترنتی تایر بر روی سایت این دو شرکت باز می‌شود و مراجعه‌کنندگان می‌توانند با ارائه مدارک لازم به صورت آنلاین خرید کنند. وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۰ تا ۱۵ درصد تولید شرکت‌ها به فروش آنلاین اختصاص می‌یابد، گفت: اگر فردی موفق به خرید در روز اول نشود، می‌تواند در روزهای بعدی به سایت مراجعه کرده و تایر مورد نیاز خود را با قیمت دولتی خریداری کند.
به گفته سخنگوی انجمن تولید کنندگان تایر، قیمت دولتی تایرها بر اساس نوع و سایز متفاوت است و هر فرد می‌تواند در طول سال یک جفت تایر خریداری کند. به طور مثال اگر در یک روز ۳۰ هزار حلقه لاستیک تولید شود، دو تا ۳۰۰۰ حلقه آن به صورت آنلاین به فروش می‌رسد و سایت بسته شده و مجدد روز بعد فروش آغاز خواهد شد.

راه‌اندازی فروش استقراضی 
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه اندازی فروش استقراضی در چهارم اسفندماه خبر داد و اعلامکرد که این سازمان آمادگی دارد اوراقی منتشر کند که به تضمین بانکی نیاز نداشته باشد و مبتنی بر سهام باشد.
شاپور محمدی با تاکید بر این که اگر در اقتصاد کشور تامین مالی وجود نداشته باشد بهره‌وری هم به تنهایی تاثیرگذار نیست، اظهار کرد: بخش مالی اقتصاد یک کشور تابع بخش واقعی اقتصاد است. اگر بنگاه‌ها سودآور باشند بازار مالی هم سودآور خواهد بود و اگر تامین مالی در بازارهای مالی خوب انجام شود در بخش واقعی رشد اقتصادی خواهیم داشت. وی با بیان این که تامین مالی یکی از کارکردهای اصلی بازار مالی است، افزود: بازار سرمایه در سال‌های اخیر نقش خود را در تامین مالی پررنگ کرده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد حجم اوراق منتشره در بازار سرمایه گفت: حجم این اوراق در سال ۹۴ معادل ۱۴ هزار میلیارد تومان بود که روز گذشته به ۱۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است در واقع حجم اوراق منتشره در بازار سرمایه ۱۰ برابر شده است این در حالی است که هیچ متغییر اقتصادی ۱۰ برابر نشده است. محمدی ادامه داد: این آمار نشان دهنده عزم  و اراده در بازار سرمایه برای توسعه و تنوع بخشی ابزارهای مالی است، البته اگر این میزان را با تسهیلات بانکی مقایسه کنیم هنوز کم است اما نسبت به چهار سال گذشته خود رشد چشمگیری داشته است. وی در ادامه با بیان این که یکی از ابزارهای در تامین مالی استفاده می‌شود اسناد خزانه است، گفت: این اسناد حدود چهار سال است که وارد بازار سرمایه شده است اما در قوانین به خوبی جایابی شده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۳۹ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی منتشر شده است که برای اقتصاد ما عدد کمی نیست. محمدی در مورد ابزارهای مختلف در بازار سرمایه گفت: اکنون صکوک داریم، همچنین اوراق منفعت، اوراق مراحبه، اوراق جعاله، اوراق وکالت، اوراق خرید دین، اوراق سلف موازی و غیره در بازار وجود دارد که مبتنی بر دارایی هستند. همچنین باید گفت بورس انرژی جزو بورس‌های پر رشد کشور بوده است. وی با تاکید بر این که افزایش سرمایه‌ای که در شرکت‌ها داده می‌شود نوعی تامین مالی است، توضیح داد: شرکت‌ها از این طریق هم نقدیندگی را حس می‌کند و هم نقدیندگی خود را افزایش می دهند. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه از راه اندازی فروش استقراضی از چهارم اسفند خبر داد و گفت: انواع صندوق ها به بازار سرمایه آورده شده است ابزارهای مالی اسلامی در ایران بیشتر از همه کشورهای اسلامی است. 
 
افزایش تقاضای شب عید موجب گرانی چارچرخ ها شد
فریدون احمدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید کاهش تولید خودروسازان و افزایش تقاضا به واسطه خرید برای شب عید موجب گرانی خودرو طی هفته‌های اخیر شده است.
وی  درباره گرانی خودرو در بازار طی روزهای اخیر، گفت: از آنجایی که  در حال حاضر تقاضا و عرضه خودرو با یکدیگر برابر نیست، قیمت‌ها غیرمنطقی شده و روند صعودی به خود گرفته است. نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: عرضه خودرو به بازار به دلیل ممنوعیت واردات و کاهش تولید خودروسازان کم شده است از سوی دیگر مردم برای حفظ ارزش پول خود به دنبال خرید خودرو هستند در نتیجه تقاضا افزایش یافته، این دو عامل موجب گرانی خودرو طی هفته‌های اخیر شده است. وی اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز بر قیمت کالاها به ویژه خودرو تأثیر مستقیم دارد و از آنجایی که در روزهای اخیر نرخ دلار افزایش محدودی را تجربه کرده اجناس نیزگران شدند.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سود ناشی از تفاوت قیمت خودرو در بازار و کارخانه به جیب سوداگران می‌رود، اضافه کرد: در اقتصاد قیمت کالاها باید توسط بازار تعیین شود که ممکن است قیمت تمام شده تولید خودرو کمتر از قیمت چهارچرخ‌ها در بازار باشد. احمدی ادامه داد: خودروسازان مسئول انحصاری شدن بازار خودرو نیستند بلکه این وضعیت ناشی از تصمیم دولت است. وی کمبود نقدینگی، انباشت نیروی انسانی و قیمت بالای تمام شده تولید را از جمله مشکلات خودروسازان برشمرد و تصریح کرد: شرایط فعلی نه تنها برای مصرف کننده مطلوب نیست بلکه تولید کننده نیز از آن سودی نمی برد. نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس  گفت: می‌توان با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات از جمله تولید خودروی باکیفیت و با قیمت مناسب را در دستور کار قرار داده و آن را عملیاتی کرد.

نرخ کاذب ارز به بازار سکه رسید 
محمد کشتی آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید قیمت سکه متاثر از نرخ ارز است بنابراین افزایش کاذب قیمت ارز به بازار سکه و طلا منتقل شده است.
وی  با بیان اینکه قیمت سکه و طلا متاثر از نرخ ارز است گفت: از آنجایی که عده‌ای برای دلسرد کردن مردم، هیجان کاذب به بازار ارز وارد کردند و این هیجان موجب افزایش قیمت ارز شده، و به گران شدن کاذب طلا منجر شده است. وی با بیان اینکه بازار طلا و سکه افزایش تقاضای خاصی نداشته است، افزود: قیمت اونس جهانی روز سه شنبه حدود 1589 دلار بود  و اگرچه نسبت به روز سه شنبه حدود 7 دلار گران شده اما این افزایش قیمت نمی‌تواند به تنهایی عامل گرانی کنونی طلا و سکه باشد. 
کشتی آرای با بیان اینکه رشد نرخ ارز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شده است، اظهار کرد: بازار طلا و سکه تحت تاثیر هیچ یک از عوامل منفی -که موجب افزایش قیمت می‌شود- مانند شوک قیمتی، افزایش تقاضا، هیجان و... قرار نگرفته است در واقع هیجان و التهاب کاذب بازار ارز، نرخ سکه و طلا را در بازار ملتهب کرده است. وی با بیان اینکه هیجان و افزایش کاذب قیمت ارز به بازار سکه و طلا منتقل شده بنابراین بخشی از گرانی سکه و طلا کاذب است، اضافه کرد: شاخص قیمت طلا و سکه از حاصلضرب اُنس جهانی در نرخ ارز به دست می آید، بنابراین التهاب بازار ارز به بازار طلا و سکه نیز منتقل می شود. نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: هیجان کاذب موجود در بازار طلا و سکه، موجب رکود شده است.

سهمیه LPG خانوارها در قالب کارت بانکی تخصیص داده می‌شود
حمید قاسمی‌ده‌چشمه، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش گفت: شرکت ملی پخش اساسا استفاده از LPG را به عنوان سوخت خودرویی قبول ندارد و سیاست کنونی وزارت نفت، توزیع خانگی LPG در کنار صادرات مازاد آن است.
و ی درباره چگونگی مصارف LPG در کشور گفت: شرکت ملی پخش اساسا استفاده از LPG را به عنوان سوخت خودرویی قبول ندارد. زیرا نه تنها میزان آن به حدی نیست که بتوانیم در سطح کشور توسعه دهیم بلکه جایگاه مناسبی هم برای توزیع نداریم و سیستم‌­هایی هم که از آن استفاده می‌­شود غیراستاندارد است. وی تصریح کرد: ما جایگزین خوبی به نام CNG برای سوخت خودرویی داریم که هم در سطح کشور موجود است و جایگاه‌های آن به صورت رسمی کار می‌­کنند و هم توسط همه نهادهای کشور قابل نظارت است. از طرفی ما نمی‌­توانیم CNG را به سادگی به نقاط دوردست صادر کنیم ولی LPG سوختی محسوب می‌­شود که قابل صادرات است. همچنین می‌­توانیم روی آن طرح‌­های توسعه­‌ای بزرگ ایجاد کنیم.
قاسمی‌ده‌چشمه همچنین خاطر نشان کرد: قیمت صادرات جهانی LPG و بنزین در برخی فصول نزدیک به هم است. هر دو کالاهای مشابهی هستند. در واقع زمانی می­‌توان از صادرات کالا سود برد که کالای با هزینه کمتر  را در داخل مصرف و کالای گران را تبدیل به ارز کرد.
معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اختلاف قیمت قابل توجه این دو کالا در داخل گفت: اما در داخل کشور قیمت LPG کیلویی 200 تومان و بنزین لیتری 3000 هزار تومان است. زیرا ما LPG را برای رفاه خانواده عرضه می کنیم. هدف این بود که خانواده روستایی و یا کسانی که از نعمت گاز برخوردار نیستند، معادل آن را دریافت کنند.
وی درباره استفاده از LPG برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها بیان کرد: مواد CNG و LPG یکی هستند. یعنی وقتی هر دو در فرایند گاز در موتور خودر ومی‌سوزند، محصول یکسان تولیدمی‌کنند و در نتیجه میزان مشابهی آلودگی از آن حاصل می‌­شود. فقط چون میزان انرژی داخلی LPG بالاتر است، پیمایش بهتری به خودرو می‌­دهد. در مجموع چون قیمت صادراتی بنزین و LPG در بعضی فصول یکسان است و با مقایسه تفاوت قیمتی که در داخل وجود دارد اولویت با مصرف بنزین است.
قاسمی‌ در خصوص تنوع سبد سوخت کشور اظهار داشت: تنوع سبد سوخت برای کشورهایی که وابستگی خاص به یک انرژی دارند، در بلندمدت ضروری محسوب می­‌شود. ولی با توجه به اینکه ایران نیمی از منابع گازی دنیا را در اختیار دارد، ما نباید نگران این موضوع باشیم. در این شرایط باید 50 درصد سوخت مصرفی در خودروها CNG باشد ولی در حال حاضر سهم آن فقط 20 درصد سوخت مصرفی است.

نیازمند املاک اداری ، تجاری ، صنعتی شما جهت رهن و اجاره یا خرید و فروش

در جاده مخصوص کرج ، جاده قدیم کرج ، مرکز شهر و غرب تهران هستیم.               

-------------- ( به مابسپارید ازما بخواهید ) -------------------

املاک صنعتی پایتخت جامع ترین مرکزاطلاعات املاک در کشور

جاده مخصوص کرج (لشگری) ، جاده قدیم کرج (فتح) ، مرکز شهر ، غرب تهران

خرید و فروش ، رهن و اجاره انواع ملک شامل :

انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه

انبارهای مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ، دارویی ، فروشگاههای اینترنتی

انبار ، کالاهای تجاری ، بازرگانی ، انبارهای عمومی و اختصاصی

کارخانجات تولیدی ، غذایی ، دارویی ، صنعتی ، شیمیایی

مطبخ ، کترینگ آشپزخانه صنعتی ، رستوران ، تالار و باغ تالار ، باغ و باغچه

تجاری ، تعمیرگاه مجاز ، نمایندگی ، کارواش ، گاراژ

اداری ، دفترکار ، سالن فیلمبرداری ، کنفرانس ، همایش

انبار روباز ، انبار سنگ ، کاشی ، سرامیک ، مصالح و آهن آلات ، دپوی خودرو

زمینهای کشاورزی و صنعتی ...

www.paytakhtmelk.ir

www.sulesara.ir

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳  ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار

(درصورت تمایل فایل فروش یا اجاره ملکتان تماس حاصل نموده یا مشخصات را به شماره 09122967839 واتساپ یا تلگرام نمایید)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال