امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
دادستان کل کشور در نامه ای به وزیر بهداشت تاکید کرد
مجازات افساد فی الارض برای اخلالگران در نظام سلامت
دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت ضمن قدردانی از تلاش همه پزشکان و پرستاران و سایر دست‌اندرکاران جبهه مبارزه با ویروس کرونا بر آمادگی دادستانی کل کشور در برخورد با اخلالگران نظام سلامت تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در این نامه اخلال در نظام سلامت مردم را اقدامی مجرمانه در حد مجازات افساد فی‌الارض عنوان کرده و خواستار اعلام موارد احتکار، عدم عرضه مواد شوینده و ماسک و اقلام موردنیاز برای مبارزه با کرونا به دفتر دادستانی کل کشور شد تا با فوریت مورد پیگیری قرار گیرند.
 متن این نامه بدین شرح است:
با سلام
جناب آقای دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
نامه پر از درد و غم جنابعالی را برای شورای عالی امنیت ملی ملاحظه نمودم. ضمن سپاس و تشکر از حضرتعالی و تمامی همکاران تلاشگرتان در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا اعم از پزشکان و پرستاران و کمک پرستاران و سایر دست‌اندرکاران مربوط، به اطلاع می‌رساند اخلال در نظام سلامت مردم و اقدامات مجرمانه در راستای جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد برابر ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی نه‌تنها جرم محسوب می‌شود بلکه مجازاتی در حد مجازات افساد فی‌الارض دارد.
ازاین‌روی، مقتضی است به مسئولان ذی‌ربط در سراسر کشور اعلام فرمایید موارد مربوط اعم از احتکار، عدم عرضه مواد شوینده، ماسک و سایر اقلامی که در جهت پیشگیری یا درمان مبتلایان به کرونا مؤثر هستند را با قید فوریت به دفتر اینجانب ارسال و اعلام دارند تا نسبت به پیگیری آن به‌صورت فوق‌العاده اقدام شود.
اضافه می‌کند، قوه‌قضاییه اقداماتی را در جهت مقابله با جرم مذکور در دست اقدام دارد که به‌زودی مراتب به اطلاع خواهد رسید.
 محمدجعفر منتظری
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال