امروز ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

ادامه نوسان بازارهای مالی جهان، قیمت طلا را هم پرنوسان نگه داشته است اما تحلیلگران معکوس شدن موقتی روند کاهش قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری را بعید نمی‌دانند.
ادامه نوسان بازارهای مالی جهان، قیمت طلا را هم پرنوسان نگه داشته است اما تحلیلگران معکوس شدن موقتی روند کاهش قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری را بعید نمی‌دانند.

به گزارش ایسنا، شاخص‌های سهام آمریکا در معاملات روز جمعه از محدوده سبز به قرمز درآمدند و طلا نتوانست رشد روزانه خود در بالای مرز ۱۵۰۰ دلار را حفظ کند و آخرین بار هر اونس طلا در بازار معاملات آتی نیویورک پنج دلار و ۳۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۱۴۸۴ دلار و ۶۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته ۲.۱ درصد کاهش داشت. هفته پیش از آن طلا بیش از ۹ درصد کاهش قیمت داشت که بزرگ‌ترین کاهش قیمت هفتگی از سپتامبر سال ۲۰۱۱ بود.

ادامه شیوع ویروس کرونا در آمریکا و اروپا که بسیاری از کسب و کارها را تعطیل کرده و به اقتصاد کشورها آسیب زده، باعث شده است که هفته جاری همچنان ابهامات قابل توجهی بر بازار حاکم باشد.

شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان روز جمعه از مرز ۲۴۵ هزار نفر گذشت و بیش از ۱۰ هزار نفر هم تاکنون  در سراسر جهان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بسیاری از بانک های بزرگ رکود اقتصادی و بسیاری از اقتصاددانان خیل عظیم بیکاری در آمریکا را پیش بینی می‌کنند. گزارش هفتگی متقاضیان دریافت مزایای بیکاری آمریکا که روز پنج شنبه منتشر خواهد شد، مهمترین گزارش اقتصادی مورد توجه بازار در هفته جاری است.

طلا در شرایط دشواری مانند شرایط فعلی  یک دارایی امن به شمار می‌رود اما تحلیلگران هشدار داده‌اند قیمت طلا در کوتاه مدت در بازه محدودی معامله خواهد شد زیرا خرید فیزیکی با اقدام سرمایه‌گذاران حرفه‌ای برای فروش به منظور تهیه نقدینگی جبران می‌شود.

دانیل گالی، استراتژیست کالا در شرکت "تی دی سکیوریتیز" اظهار کرد: مسئله کلیدی این است که آیا کمبود نقدینگی بالاخره ثبات نسبی پیدا خواهد کرد یا خیر. در چند هفته گذشته تقاضای بالایی برای خرید دلار آمریکا وجود داشته که باعث شده است بسیاری از سرمایه گذاران به فروش طلا اقدام کنند.

هنوز معلوم نیست کمبود نقدینگی به پایان رسیده است یا خیر اما پس از اقدامات اخیر بانک مرکزی آمریکا نشانه‌های مثبتی دیده می‌شود. شاخص نوسان VIX روز جمعه اندکی کاهش داشت که ممکن است علامت فروکش کردن تب کمبود نقدینگی باشد.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، بسیاری از تحلیلگران با اشاره به این که تلاش برای تهیه نقدینگی به پایان نرسیده است، درباره روند قیمت طلا در کوتاه مدت نظر خنثی دارند و اظهار می‌کنند هر گونه ابهام مربوط به شیوع بیماری کووید ۱۹ عامل اصلی تاثیرگذار بر بازار طلا در هفته جاری خواهد بود زیرا این اپیدمی مانند بحران مالی سال ۲۰۰۸ ساخته دست بشر نیست.

منبع: اخبار بانک

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال