امروز ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

دادستان عمومی و انقلاب کرج از افزایش تعداد قربانیان مصرف مشروبات الکلی به ۲۰ نفر در استان البرز خبر داد.

به گزارش صبحانه،دادستان عمومی و انقلاب کرج از افزایش تعداد قربانیان مصرف مشروبات الکلی به ۲۰ نفر در استان البرز خبر داد.

حسن مددی با اعلام خبر افزایش تعداد قربانیان مصرف مشروبات الکلی تقلبی بیان کرد: طبق آخرین آمار ارائه شده تعداد قربانیان به ۲۰ نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری البرز، وی افزود: طبق گزارش مراجع انتظامی و تحقیقات از خانواده قربانیان و افراد بستری در بیمارستان، مشخص شده آنها بر اثر فریب افراد سودجو در فضای مجازی مبنی بر پیشگیری از بیماری کرونا اقدام به مصرف مشروبات الکلی تقلبی کرده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب کرج با هشدار نسبت به عواقب جانی مصرف مشروبات الکلی تقلبی گفت: برخی افراد با استفاده از الکل متانول صنعتی اقدام به تولید و توزیع مشروبات الکلی نموده‌اند که در نتیجه استعمال توسط افراد فریب خورده، منتهی به فوت و مسمومیت شدید تعدادی از شهروندان شده است.

وی اضافه کرد: دستور برخورد قاطع با توزیع کنندگان مشروبات الکلی تقلبی صادر گردیده و ضمن شناسایی برخی از عوامل تولید و توزیع، چندین نفر در این باره بازداشت و مقادیر قابل توجهی مشروبات الکلی کشف و توقیف شده است.

شمار مسمومان الکل در فارس به ۵۳۰ نفر رسید
 
رئیس اورژانس فارس اعلام کرد که تا ظهر یکشنبه سوم فروردین شمار کسانیکه براثر مصرف الکل دچار مسمومیت شده‌اند به ۵۳۰ نفر رسید.

محمدجواد مرادیان، گفت: متاسفانه مسمومیت با الکل طی روزهای گذشته تاکنون روندی افزایشی داشته و این روند همچنان ادامه دارد.

او ضمن ابراز تاسف از بی توجهی برخی شهروندان استان فارس به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی، تاکید کرد که مصرف الکل هیچ تاثیری بر ابتلا به کووید ۱۹ نخواهد داشت.

مرادیان همچنین خاطرنشان کرد که از ۵۳۰ نفری که بر اثر مصرف الکل دچار مسمومیت شده‌اند، متاسفانه ۶۷ نفر جان باخته‌اند.

این مقام مسئول گفت: میانگین سنی افراد مسموم شده براثر مصرف الکل ۲۰ تا ۴۰ سال است و هم‌اینک تعدادی از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس، تاکید کرد که مصرف الکل ۷۰ درصد تنها برای ضدعفونی سطوح مناسب بوده و مصرف خوراکی این ماده سمی، بسیار خطرناک است و به مسمومیت، معلولیت و حتی مرگ می‌انجامد.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال