امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
تدابیر و تمهیدات ضدکرونایی در افق کوروش از لحظه شیوع این ویروس در کشور آغاز شد و تا پایان بحران کرونا ادامه دارد.

تدابیر و تمهیدات ضدکرونایی در شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی شرکت فروشگاه های زنجیره‌ای افق کوروش، این شرکت با شیوع ویروس کرونا در کشور و انتشار اخبار رسمی از افزایش مبتلایان به آن، با تشکیل ستاد مدیریت بحران و مقابله با کرونا، اقدامات حفاظتی و بهداشتی ویژه‌ای را به منظور حفظ سلامت مشتریان و همکاران در فروشگاه‌ها، انبار و ستادهای مناطق افق کوروش آغاز کرد. 

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در نخستین قدم، امکانی را فراهم کرد تا همکارانی که پیش‌زمینه بیماری قلبی، عروقی و تنفسی دارند، به صورت غیرحضوری فعالیت‌های خود را از منزل دنبال کنند. همچنین به دستور ستاد مقابله با کرونای افق کوروش، پرسنل ستادی شرکت این امکان را پیدا کردند که به صورت شیفتی و دورکاری امور مربوطه شرکت را به سرانجام برسانند.

ازسوی دیگر، لغو توزیع غذای سازمانی، ممانعت از ورود افراد متفرقه به شرکت، ثبت حضور و غیاب با تشخیص چشمی و برگزاری جلسات از طریق ویدئو کنفرانس از دیگر تمهیدات ستاد مقابله با کرونا در شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورورش بوده‌است.

همچنین با ابلاغ دستوراتی سطح عمومی بهداشت در فروشگاه‌ها به چندبرابر قبل افزایش پیدا کرد. طبق دستورات جدید، تمامی کارکنان فروشگاهی موظف به استفاده از ماسک و دستکش لاتکس بوده و به طور مستمر هر دو ساعت و با پخش هشدارهای بهداشتی رادیو افق کوروش، موظف شدند که دست‌هایشان را شستشو دهند. از سوی دیگر کارکنان سطح فروشگاه زنجیره ای افق کوروش به منظور حفظ بهداشت مشتریان و محیط فروشگاه، با توزیع دستکش‌های یکبار مصرف به مشتریان مانع از ورود آلودگی به سطح فروشگاه شدند.

در عین حال، تمامی تجهیزات مورد استفاده در فروشگاه، از چرخ‌ دستی‌های ترولی گرفته تا درب یخچال‌ها دستگیره فریزرها، صندوق و ... به طور کامل چندین بار در روز ضدعفونی می‌شوند.

تمامی این اقدامات در انبارها هم در حال انجام است. در حال حاضر انبارهای افق کوروش به طور منظم در حال ضدعفونی هستند و کارکنان موظف به استفاده از دستکش و ماسک شده‌اند.

از سوی دیگر، پیش از آغاز کار، تب تمامی کارکنان به وسیله تب سنج با رعایت کامل موارد بهداشتی اندازه گیری می‌شود و همچنین برای تمامی همکاران ژل ضدعفونی دست و قرص زینک و ویتامین دی اهدا شد.

همچنین نظارت بر این دستورات توسط تیم‌های بازرسی حضوری و غیرحضوری و مشاهده دوربین‌های مدار بسته در فروشگاه‌ها، به انجام می‌رسد.

کاهش ساعات کاری فروشگاه‌ها از دیگر اقدامات ضدکرونایی این شرکت بود و همچنین از تمامی همکاران شرکت آزمایش خون ( CBC.CRP و ویتامین دی )  گرفته شد.

در تازه‌ترین اقدام شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، دریافت وجه نقد و اجناس مرجوعی از سوی مشتریان را به طور کامل ممنوع اعلام کرد.

گفتنی است؛ شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تلاش می‌کند تا به نوبه خود نقش موثری در مقابله با ویروس کرونا داشته باشد و تا پایان این مقابله، در کنار مردم ایران خواهد بود.

منبع: ایسنا

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال