امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹

نبی پور گفت: متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۹ هزار تومان بوده که نسبت به قبل از عید ۵۰۰ تومان افزایش داشته است.

نوسان قیمت تخم مرغ در بازار؛ تولید روزانه تخم مرغ به ۳ هزار تن رسید

به گزارش افکارنیوز،

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهراناز افزایش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۸ تا ۹ هزار تومان معادل شانه‌ای ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار تومان بوده که نسبت به ایام قبل از عید نرخ هر کیلو تخم مرغ ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان رشد داشته است.

اخبار اقتصادی- او ازدیاد تقاضا به واسطه کنسل شدن سفر‌ها و برقراری صادرات را از جمله دلایل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا، قیمت تخم مرغ تا پایان تعطیلات تغییری نخواهد داشت.

نبی پور با انتقاد از گرانی تخم مرغ در خرده فروشی‌ها بیان کرد: علی رغم آنکه بار‌ها اعلام کرده‌ایم که اتحادیه حاضر است هر کیلو تخم مرغ را با نرخ ۷ هزار و ۷۴۰ تومان توزیع کند، اما تقاضایی وجود ندارد به طوری که با وجود ارسال ماشین به میادین مجدد بار عودت داده شد.

مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، بیان کرد: با توجه به عدم حذف گله‌های پیر بالای ۹۰ هفته، روزانه بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ تا ۳ هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود که با احتساب مصرف داخل، ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

او با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی به شدت افزایش یافته است، بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو ذرت با نرخ ۲ هزار و ۲۵۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۷۵۰ تومان به مرغدار عرضه می‌شود که با این وجود مرغداران بعید است که بتوانند به امر تولید ادامه دهند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در پایان تصریح کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات تمامی نهاده‌ها جز ذرت و کنجاله سویا حذف شده است که این امر بر افزایش قیمت تمام شده تولید تأثیر بسزایی دارد به گونه‌ای که در صورت ثبات قیمت مصوب، مرغداران قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

منبع: افکار نیوز

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال