مدیرعامل سایپا از توقف خط تولید دو مدل خودرو پراید خبر داد و گفت: «با تولید آخرین پراید ۱۱۱ از محصولات خانواده X۱۰۰ در چهارم اردیبهشت ماه جاری، تولید دو مدل ۱۳۲ و ۱۱۱ از مجموع سه مدل خودروهای سواری پراید، برای همیشه از سبد محصولات سایپا در بازار ایران خارج شد.»
سیدجواد سلیمانی با اشاره به برنامهریزی این گروه خودروساز برای خروج خودروهای سواری پراید از خط تولید، گفت: «قرار بود تولید پراید ۱۱۱ برای تحویل به مشتریانی که این خودرو را پیشتر خریداری کرده بودند، تا پایان اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد اما با توجه به برنامهریزیها و افزایش تولید در ماههای پایانی سال، زودتر به تیراژ مورد نظر رسیدیم و حدود یک ماه قبل از برنامه اعلام شده، توقف تولید پراید ۱۱۱ را اعلام میکنیم.»
سلیمانی با بیان اینکه در خصوص پراید ۱۳۲ نیز همین اتفاق رخ داد، افزود: «موفق شدیم ۱۵ دیماه سال گذشته و ۱۵روز پیش از موعد قبلی، تعهدات خود در قبال مشتریان انجام داده و تولید پراید ۱۳۲ را متوقف کنیم.» مدیرعامل سایپا درخصوص جایگزین پراید نیز گفت: «همانطور که پیشتر مطرح کردیم، برای یک خودرو با حدود قیمت ۲ هزار و ۶۰۰ دلار هیچ جایگزینی وجود ندارد، زیرا در شرایط فعلی و افزایش قیمت مواد اولیه و نوسان بازار ارز، تحریمها و محدودیتهای واردات قطعات، تولید هیچ خودروی دیگری با این قیمت امکانپذیر نیست.» سلیمانی با اشاره به برخی اظهارنظرها درخصوص قیمتهای ۶۰ و ۷۰ میلیونی پراید نیز گفت: «یک ذهنیت اشتباه در جامعه شکل گرفته که قیمتها بازار آزاد به خودروساز مربوط است، در حالیکه چنین نیست. به عنوان نمونه؛ پراید در آخرین طرح فروش سایپا با قیمت حدود ۴۰ میلیون تومان عرضه شده است.»
وی ادامه داد: «این خودرو مدتهاست که به دلیل برنامه توقف تولید در برنامه فروش سایپا قرار ندارد و منطقی است که قیمت آن در بازار آزاد، به هیچعنوان به شرکت خودروساز مرتبط نباشد و مانند هر کالای دیگری قیمت آن را فروشندگان و مالکان کالا تعیین کنند اما این افراد که واسطهها هستند، با بهرهگیری از سایتهای اینترنتی خرید و فروش خودرو قیمتها را اعلام میکنند و برای سود بیشتر قیمت ها را بالا میبرند.»
مدیرعامل سایپا ادامه داد: «پراید سالهاست که دستاویز انتقاد و حتی تخریب صنعت خودرو و وسیلهای برای مطرح شدن افراد مختلف در رسانهها و ابزار جلب توجه در شبکههای اجتماعی شده است اما حالا که ما تولید آن را متوقف کردیم، باز عدهای به بهانه ارزان بودن پراید نسبت به خودروهای دیگر، طرفدار تداوم حضور پراید شدهاند.»
سلیمانی با بیان اینکه در خصوص پراید ۱۳۲ نیز همین اتفاق رخ داد، افزود: «موفق شدیم ۱۵ دیماه سال گذشته و ۱۵روز پیش از موعد قبلی، تعهدات خود در قبال مشتریان انجام داده و تولید پراید ۱۳۲ را متوقف کنیم.» مدیرعامل سایپا درخصوص جایگزین پراید نیز گفت: «همانطور که پیشتر مطرح کردیم، برای یک خودرو با حدود قیمت ۲ هزار و ۶۰۰ دلار هیچ جایگزینی وجود ندارد، زیرا در شرایط فعلی و افزایش قیمت مواد اولیه و نوسان بازار ارز، تحریمها و محدودیتهای واردات قطعات، تولید هیچ خودروی دیگری با این قیمت امکانپذیر نیست.» سلیمانی با اشاره به برخی اظهارنظرها درخصوص قیمتهای ۶۰ و ۷۰ میلیونی پراید نیز گفت: «یک ذهنیت اشتباه در جامعه شکل گرفته که قیمتها بازار آزاد به خودروساز مربوط است، در حالیکه چنین نیست. به عنوان نمونه؛ پراید در آخرین طرح فروش سایپا با قیمت حدود ۴۰ میلیون تومان عرضه شده است.»
وی ادامه داد: «این خودرو مدتهاست که به دلیل برنامه توقف تولید در برنامه فروش سایپا قرار ندارد و منطقی است که قیمت آن در بازار آزاد، به هیچعنوان به شرکت خودروساز مرتبط نباشد و مانند هر کالای دیگری قیمت آن را فروشندگان و مالکان کالا تعیین کنند اما این افراد که واسطهها هستند، با بهرهگیری از سایتهای اینترنتی خرید و فروش خودرو قیمتها را اعلام میکنند و برای سود بیشتر قیمت ها را بالا میبرند.»
مدیرعامل سایپا ادامه داد: «پراید سالهاست که دستاویز انتقاد و حتی تخریب صنعت خودرو و وسیلهای برای مطرح شدن افراد مختلف در رسانهها و ابزار جلب توجه در شبکههای اجتماعی شده است اما حالا که ما تولید آن را متوقف کردیم، باز عدهای به بهانه ارزان بودن پراید نسبت به خودروهای دیگر، طرفدار تداوم حضور پراید شدهاند.»