امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
امروز ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹
 
در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار قیمت های جدید گوشت مرغ و لبنیات تعیین شد.  دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: «در جلسه صبح روز چهارشنبه این ستاد قیمت‌ مرغ ۱۵ هزار تومان مصوب شد و مجوز افزایش قیمت محصولات لبنی مشمول نرخ گذاری از متوسط ۲۲ درصد تا سقف ۲۸ درصد صادر شد.»
محمدرضا کلامی اظهار داشت: «در این جلسه از ستاد تنظیم بازار قیمت شیر خام به ازای هرکیلو دو هزار و 900 تومان تعیین و اجازه داده شد بنابر شرایط این محصول هفت درصد بالاتر یا پایین‌تر از این نرخ به فروش برسد.»
وی ادامه داد: «همچنین متاثر از افزایش قیمت شیرخام، مجوز افزایش قیمت محصولات لبنی مشمول نرخ گذاری از متوسط 22 درصد تا سقف 28 درصد صادر شد.»
کلامی افزود: «در این جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ به ازای هر کیلو 15 هزار تومان مصوب شد و به ستاد‌های تنظیم بازار استان‌ها این مجوز داده شد که این محصول را تا پنج درصد بیشتر و یا کمتر از این نرخ قیمت گذاری کنند.»
دبیر ستاد تنظیم بازار تاکید کرد: «در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار تاکید شد که نرخ تمام اجناس بر روی آن درج شود و نهاد‌های نظارتی بر اینکه افزایش قیمت‌ها بیش از نرخ مصوب نباشد نظارت مستمر داشته باشند ضمن اینکه از مردم می‌خواهیم هر گونه افزایش قیمت نا متعارف را به سازمان حمایت اطلاع رسانی کنند تا مورد پیگیری قرار گیرد.» این تصمیمات در شرایطی است که درحال حاضر قیمت فروش هر کیلوگرم مرغ ۱۶ تا ۱۹ هزار تومان است. هفته گذشته هر کیلوگرم از این محصول ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان به فروش می‌رسید.
همچنین قیمت این محصول در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات 124،  وزارت صنعت، معدن و تجارت 12 هزار و 900 تومان اعلام شده است.
بر اساس گزارش میدانی هر کیلوگرم از این محصول در فروشگاهی در خیابان میرزای شیرازی 16 هزار تومان، نارمک 15 هزار و 500 تومان تا 16 هزار تومان و در خیابان خورشید در دروازه شمیران که بورس مرغ فروشان است 17 هزار و 900 تومان  به فروش می رسد.
 بنابراین گزارش قیمت هر کیلوگرم مرغ در خیابان ستارخان  18 هزار و 800 تومان به فروش می رسد و فروشنده نیز میگوید:« مرغ نیست و به اندازه مصرف همیشگی توزیع نشده نمی شود».
همچنین مجوز افزایش قیمت لبنیات نیز در شرایطی صادر شد که پیش از این طی چندین نوبت شاهد افزایش قیمت لبنیات از سوی کارخانه ها بودیم. 
موسوی معاون سازمان حمایت در این خصوص گفته بود که تنها 12 قلم کالا مشمول قیمت گذاری می شوند و بر این اساس گرانی ها شامل اقلامی غیر از این 12 قلم بوده است. 
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال